Astronomi pronašli “novu Zemlju”? Kepler-186f kruži oko zvijezde u “nastanjivoj zoni”

Astronomi su pomoću NASA-inog svemirskog teleskopa Kepler otkrili prvi planet veličine Zemlje koji kruži oko zvijezde u ‘nastanjivoj zoni’, javlja NASA.

Radi se o planetu Kepler – 186f, a njegovo otkriće potvrđuje da planeti veličine našeg osim u zoni našeg Sunca postoje i u naseljivim zonama drugih zvijezda.

Planet se nalazi u sustavu Kepler 186 u konstelaciji Cygnus. Udaljen je oko 500 svjetlosnih godina od Zemlje a njegova udaljenost od zvijezde je tolika da može imati vodu na površini. Poznata mu je veličina, no njegova masa i sastav nisu. Ipak, iz prijašnjih istraživanja može se pretpostaviti da je planet te veličine vjerojatno stjenovit.

Svi planeti koji su prije bili pronađeni u ‘naseljivoj zoni’ najmanje su 40 posto veći od Zemlje pa je zahtjevno spoznati njihov sastav, a Kepler-186f više podsjeća na naš planet.

Paul Hertz direktor NASA-ina odjela za astrofiziku u Washingtonu kazao je da je ovo otkriće korak naprijed ka pronalasku svjetova poput Zemlje, a da je ovo otkriće veliki korak naprijed smatra i Elisa Quintana, istraživačka znanstvenica na Institutu SETI u NASA-inom Ames istraživačkom centru u Kaliforniji.

Znamo za samo jedan planet na kojem postoji život, a to je Zemlja. Kada tražimo život izvan našeg Sunčeva sustava fokusiramo se da pronađemo planete s karakteristikama koje imitiraju one kakve ima Zemlja. Pronalazak planeta u nastanjivoj zoni koji se prema veličini može usporediti sa Zemljom velik je korak naprijed – rekla je Quintana.