Radnici niti u srijedu nisu naišli na otvorena vrata, Tomislav Karamarko “ne zna ništa”

Nema prolaza. Idemo, nazad, četiri su riječi koje već treći dan, računajući samo tekući tjedan, sluša u jutarnjim satima 41 uposlenik tvrtke Nauta Lamjana. Kao i minula dva dana, ponovno su u uobičajenom terminu za početak radnog vremena, u 8:00, naišli na spuštenu kapiju brodogradilišta u Veloj Lamjani, ispred koje su se za svaki slučaj našli zaštitari i policija.

I dalje ostajemo pri svome, ili idemo unutra svi ili ne ide ni jedan. Ne razilazimo se, složni smo, siguran sam kako nas neće podijeliti iako postoji i takva tendencija, kazao nam je sindikalni povjerenik Mario Košta. Uposlenici ne mogu na radna mjesta usprkos ugovorima koji im posao jamče do kraja travnja.

Niti u srijedu nisu samo radnici naišli na zatvorena vrata, usput su inače pronašli i vratili dizalicu, tzv. travel lift za koju ih je Alain Khain osumnjičio kao lopove, nego su zatvorena vrata po nalogu novog stečajnog upravitelja dočekala i vlasnike plovila.

U utorak je novoustoličeni upravitelj iz Rijeke, doznajemo, imenovao svojom zamjenicom Rajnu Grzunov Lonić, a izvršnim direktorom Tina Vidova, nekadašnjeg HDZ-ova načelnika u Općini Kali, navodno zagovornika apartmanizacije prostora škvera.

[pullquote align=”left”]Niti u srijedu nisu samo radnici naišli na zatvorena vrata, usput su inače pronašli i vratili dizalicu, tzv. travel lift za koju ih je Alain Khain osumnjičio kao lopove, nego su zatvorena vrata po nalogu novog stečajnog upravitelja dočekala i vlasnike plovila[/pullquote]Bez izjave bio je danas, vezano uz Nauta Lamjanu Tomislav Karamarko, nazočan na svečanoj rođendanskoj skupštini Zadarske županije, koji je na novinarski upit o događanjima u remontnom brodogradilištu kratko odgovarao krajnje suzdržan:

Ne, ne, ne bih o tome sada. Ne znam ništa o slučaju, ne znam detalje, u ovom momentu ja ne mogu komentirati postupke policije, sudske izvršitelje i tako dalje, to ću eventualno učiniti tek kada završi čitav slučaj…,rekao je začuđujuće oprezam počesto britki predsjednik HDZ-a.

Podsjetimo kako su jučer predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević, Sindikalni pravnik Vedran Uranija i sindikalni povjerenik Nauta Lamjane Mario Košta, kojemu je, uz Ivu Bajkasa, novi stečajni upravitelj Alein Khan uručio izvanredni otkaz, uputili žurno pismo Europskoj komisiji u svezi najnovijih ugljanskih zbivanja.

Poštovana gospodo iz Europske komisije u RH, želimo Vas izvijestiti o slučaju Remontnog brodogradilišta TD Nauta Lamjana u stečaju iz Kali na otoku Ugljanu, posebno o neadekvatnom funkcioniranju institucija pravne države, te o nemilim događajima od 14. travnja 2014. (ponedjeljak) kada je stotinjak pripadnika specijalnih postrojbi MUP-a tijekom noći upalo u ugljanski „škver”, te potom blokiralo ulazak radnika u krug brodogradilišta, a cesta od Preka do Kali bila je na nekoliko punktova blokirana. Kada su radnici htjeli probiti policijski kordon, došlo je do naguravanja između pripadnika specijalnih postrojbi policije, četvero radnika je uhapšeno i privedeno, a potom su nakon nekoliko sati pušteni, stajalo je u dopisu u kojemu se intervenciju policije smatra “nepotrebnom i neprimjerenom, te protivnom međunarodnim normama i standardima, kao i pozitivnim propisima Republike Hrvatske, jer se ne bi smjelo silom sprječavati radnike da dođu do svojih radnih mjesta, niti bi se smjelo tijekom noći, ulaziti u krug brodogradilišta, te prisilno uvesti novog stečajnog upravitelja Aleina Khana u krug tvrtke koji je prethodno doveden policijskim brodom iz Zadra”.

Nadalje, u pismu se izvještava o “kolapsu institucija pravne države u slučaju Naute Lamjana.

Naime, događa se apsurdna situacija da se institucije sustava obračunavaju s golorukim radnicima i sprječavaju im dolazak na posao dok nadležna državna tijela i sudovi još uvijek ne postupaju po kaznenim prijavama, tužbama i žalbama radnika i sindikata koje su podnijeli protiv stečajne sutkinje Ardene Bajlo, protiv Jupiter Adrije, bivšeg vlasnika Naute Lamjane i njegovih tvrtki „satelita” u njegovom vlasništvu te protiv smjene stečajnog upravitelja sad već bivšeg Ivana Rude iz Šibenika. A upravo je po zahtjevu predstavnika sindikata koji su konstantno inzistirali na pokretanju proizvodnje i rada u tom Remontnom brodogradilištu, stečajni upravitelj Ivan Rude pokrenuo proizvodnju i rad, prije 9 mjeseci, nakon što radnici 2 godine nisu radili. Trenutačno u ugljanskom „škveru” radi 42 radnika u 10-ak kooperanata, a u planu su bili brojni novi poslovi, s remontom jedne nove platforme i brojnih drugih brodova vrijedni cca 2 milijuna američkih dolara, na kojima bi se moglo zaposliti još stotinjak radnika uz brojne kooperante, a to Remontno brodogradilište bi moglo izaći iz stečaja vlastitim snagama, tvrdi se u pismu EK sindikata i djelatnika.

[pullquote align=”right”]Predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević, Sindikalni pravnik Vedran Uranija i sindikalni povjerenik Nauta Lamjane Mario Košta, uputili žurno pismo Europskoj komisiji u svezi najnovijih ugljanskih zbivanja[/pullquote]Evidentno je, navode, da je slučaj Naute Lamjane, jedan jako kvalitetan, mogli bismo reći paradigmatski primjer oživljavanja proizvodnje i rada, te zapošljavanja radnika, uz otvaranje perspektive dodatnog razvoja i zapošljavanja, i to u teškim okolnostima stečajnog postupka i kao takav može poslužiti kao izvrstan primjer za mnoge druge tvrtke u RH, kako se može oživjeti hrvatsko gospodarstvo, a danas u RH je oživljavanje tvrtki i proizvodnje kao i zapošljavanje prioritetan i permanentan zadatak svih.

Osim toga, oživljavanje Naute Lamjane i pokretanje proizvodnje i rada, potaknulo je i pokretanje i oživljavanje uslužnih djelatnosti, trgovine, prometa i drugih industrija u funkciji održavanja, konsolidiranja i razvoja Remontnog brodogradilišta Naute Lamjane. Taj ugljanski „škver” je od životnog i egzistencijalnog značaja za žitelje otoka Ugljana, Grada Zadra i cijele Dalmacije, pa i poučan primjer za mnoge u Hrvatskoj kako se otvaraju radna mjesta. Međutim, prisilnim dolaskom novog stečajnog upravitelja Aleina Khana iz Rijeke, sve to skupa dolazi u pitanje, jer je on otvoreno najavio likvidaciju tog Remontnog brodogradilišta te namirenje vjerovnika, što se danas, nakon njegove jučerašnje prisilne inauguracije uz pomoć policije, nažalost počelo obistinjavati. Radnici su proteklih dana već u dva navrata skupa s predstavnicima sindikata tijelima i improviziranim barikadama obranili ugljanski „škver” i zapriječili ulaz novom stečajnom upravitelju Aleinu Khanu koji se bio vratio u Zadar neobavljena posla, upozoravaju sindikalni čelnici uz dodatak:

Međutim, on je putem prisile policije, nakon „desanta policije” u noćnim satima kada je stotinjak specijalaca zaposjelo Remontno brodogradilište, uveden u krug tvrtke, napominju sindikalni povjerenici u dopisu EU komisiji i “predlažu i mole predstavništvo EK u RH da se žurno uključi u rješavanje slučaja Remontnog brodogradilišta TD Nauta Lamjana u stečaju iz Kali na otoku Ugljanu, te da pomognu putem preporuka, kontakata s nadležnim institucijama i dr. aktivnosti, da konačno profunkcionira hrvatska pravna država, i da nadležna pravosudna tijela i druge državne institucije i ograni, konačno započnu postupati po kaznenim prijavama, tužbama i žalbama radnika i predstavnika sindikata. Isto tako i da upozore nadležne državne institucije i tijela da su se dužni striktno pridržavati u postupanju, međunarodnih normi i standarda kao i pozitivnih zakonskih propisa RH, budući da je Republika Hrvatska u obvezi implementirati međunarodne norme i standarde dosljedno, primjereno i ažurno bilo da se radi o sudskim postupcima, postupanju DORH-a po kaznenim prijavama, bilo po rješavanju žalbi na višim pravosudnim instancama.

Smatramo da bi se pravosudna tijela i druga državna tijela i organi Republike Hrvatske koji su involvirani u ovaj slučaj Naute Lamjane u Kalima, prije svega trebali ozbiljno pozabaviti procesuiranjem evidentnog gospodarskog kriminala u Nauti Lamjani, a ne obračunavati s golorukim radnicima i sprječavati im dolazak na rad i omogućavanje rada u tom ugljanskom „škveru”. Prisilnim uvođenjem novog stečajnog upravitelja u krug ugljanskog „škvera” mogla bi biti nanijeta višemilijunska šteta tom Remontnom brodogradilištu koje bi na taj način moglo ostati bez velikih ugovorenih poslova što bi značilo i gubitak mnogih radnih mjesta čime bi se nanijela nesaglediva šteta i čitavoj hrvatskoj državi, zaključili su sindikati i istakli, kako su podcrtali, “opravdani strah da će dolaskom novog stečajnog upravitelja Aleina Khana to Remontno brodogradilište u Kalima na otoku Ugljanu biti likvidirano i da će radnici ostati bez posla, što bi značilo nesagledivu štetu za žitelje tog kraja i za RH.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...