Veliko otkriće nije potpuno zadovoljilo znanstvenike: Odjek pod upitnikom

U ožujku smo pisali o najnovijem otkriću znanstvenika Harvard-Smithsonian centra za astrofiziku koji su u javnost iznijeli dokaze u prilog postojećim teorijama o nastanku svemira kakvog poznajemo. Radilo se o postojanju gravitacijskih valova koje je prije gotovo 100 godina predvidio Albert Einstein, a prve naznake da su oni stvarni pokazao je eksperiment BICEP2 (Background Imaging of Cosmic Extragalactic Polarization) koji se odvija u blizini Zemljinog južnog pola.

No, nakon dodatne znanstvene provjere tog otkrića, ispada da u procesu istraživanja postoje određene nesigurnosti koje bi mogle dovesti u pitanje točnost dobivenih rezultata. Neki od signala primljenih u sklopu eksperimenta BICEP2 mogli bi biti lažni i proizlaziti iz kozmičke prašine ili drugih smetnji u prijemu signala iz dubokog svemira.

Ovaj pronalazak ne znači da je pretpostavka o gravitacijskim valovima odbačena ili u potpunosti pobijena, već potiče zdravu znanstvenu raspravu i daljnje istraživanje u tom smjeru, ne bi li se došlo do točnijih rezultata na kojima se može nadograđivati teorija Velikog praska. No, za konačnu potvrdu trebat će provesti još eksperimenata te prikupiti podatke i s drugim teleskopima koji bi potvrdili otkriće znanstvenika okupljenih oko eksperimenta BICEP2.