Otočni sabor: Pravilnik je u suprotnosti s Ustavom!

Otočni sabor na prvoj konferenciji za medije u novim prostorijama osvrnuo se na stare probleme. Govorilo se o posljedicama provedbe Pravilnika o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz u linijama u javnom pomorskom prijevozu i Odluke o visini popusta na redovne cijene putnih karata u povlaštenom prijevozu osoba i vozila u javnom obalnom linijskom pomorskom prometu.

Ova udruga za razvitak hrvatskih otoka protivi se mogućoj diskriminaciji i ograničavanju putovanja po povlaštenoj cijeni putnih karata za otočane. Protive se prikupljanja zahtjeva za izdavanjem otočnih iskaznica jer kažu to je u suprotnosti s Ustavom. Zato su i zatražili ocjenu ustavnosti. Pravilnik o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz na linijama u javnom pomorskom prijevozu u suprotnosti je s Ustavom Republike Hrvatske, članka 10 Zakona o otocima i Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u kojima se ne spominje ograničenje u broju dnevnog putovanja. Taj problem naročito će doći do izražaja u ljetnim mjesecima.

Moramo naglasiti da nismo protiv uvođenja reda u pravima korištenja povlaštenog prijevoza i svjesni smo da je bilo zlouporaba ali ovaj pravilnik i dalje omogućuje, napose u vidu vinjeta i otočnih iskaznica za vozila. Vinjeta se odnosi samo na vozilo, ne i na vlasnika vozila te tako vozilom koje ima vinjetu može upravljati osoba koja nema otočnu iskaznicu i sukladno tome nema pravo na povlašteni prijevoz, kazao je predsjednik Udruge Denis Barić.

Otok Ugljan, Preko, Kali (Foto: Zara PIX / Antena Zadar)

Istaknuo je kako je u Pravilniku nejasno da ako vozilo u vlasništvu pravne osobe može putovati bezgranično puta kako će to pravo ostvariti njegov vozač otočanin koji kao osoba ima pravo samo na jednu vožnju. Npr. Ako je rent a car registriran na otoku, korisnik usluge može povlašteno koristiti usluge prijevoza trajektima jer to vozilo ima vinjetu za povlašteni prijevoz. Također, smatraju kako treba doći do nadopune odluke o iznimkama na relacijama.

Probleme s ovakvim Pravilnikom imaju i pravne osobe tj. poduzetnici kojima se smanjio opseg prava. O njima je govorio i sam otočanin ali i vlasnik trgovina na brojnim otocima – Nikola Sorić.

Tu bi trebao biti i netko iz Županije jer mislim da oni ne razmišljaju o tim ljudima na otoku. Mi imamo jako velikih problema s prijevozom robe za naše trgovine. Mi smo do sada imali vinjetu, no morali smo registrirati tvrtku na otoku. To smo i učinili. No, prema ovom Pravilniku ostvarivat ćemo popust samo za otok Ugljan, ali ne i za druge otoke na kojima imamo svoje prodavaonice. Sada nam ne preostaje ništa nego da dignemo cijene ili da poslujemo s gubitkom, rekao je vlasnik tvrtke Sonik, Nikola Sorić.

Kazao je kako veće komplikacije očekuje u ljetnim mjesecima, kada dolazi do situacije da osam dana unaprijed moraju rezervirati kartu. Tada dolazi do problema ako trgovac naruči 10 tona robe,  a oni su rezervirali kartu za 7 tona, otočani ostaju bez osnovnih životnih namirnica. Ne samo otočani već i njihovi gosti.  Ovo je stvarno čudno, uz smijeh je komentirao gospodin Sorić.

Provedba ovog Pravilnika i ovakve odluke otočanima poskupljuju život na otocima. Uz nove troškove za putne karte i moguće poskupljenje proizvoda u maloprodaji, teško bi se netko odlučio za život na otoku.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...