Brodska linija 409 Zadar – Preko diskutabilne satnice: Bez broda s Poluotoka od 13.45 pa do 16.35 sati!

Luka Gaženica otvara i službeno svoja vrata u ponedjeljak 30. ožujka u 12 sati.

U povijesnoj jezgri ostaju, tako,  nakon dugih desetljeća samo brzobrodske linije za zadarske otoke jer je riječ o putnicima pješacima, dok se prema planu, trajektne linije u cijelosti sele u Gaženicu odakle će lokalni autobusni prijevoznik Liburnija održavati redovitu gradsku liniju između Gaženice i Autobusnog kolodvora, a samim time i do Poluotoka. Koliko će linija biti još se sa sigurnošču ne zna. Zapravo se, osim samog izmještanja trajektnih linija, i o svemu drugom jako malo ili gotovo ništa ne zna. Čini se da se Luka Gaženica otvara navrat nanos, samo da bi se otvorila pred Uskrs, iliti pred početak turističke sezone.

Što će, kako će i kada otočani od 30. ožujka na posao, u školu, liječniku, itd. na kopno čini se osim njih samih nikoga drugoga ne zamara.

Naime, za najfrekventniju brodsku liniju Zadar – Preko, uz trajektnu, uvela se i brzobrodska, katamaranska linija koja će pristajati u staroj luci, no otočani kažu kako ona ne može podnijeti veliki priliv putnika pogotovo u ranim jutarnjim satima i u sezoni. Gaženica im je, kažu, nepraktično rješenje, jer osim prijevoza trajektom, moraju sjesti u autobus koji ih vozi do Autobusnog kolodvora gdje bi morali presjedati za Poluotok što iziskuje dosta izgubljenog vremena.

Trajektna linija Zadar- Preko- Zadar bila je do sada linija s najvišim brojem prevezenih putnika na Jadranu, u proteklih godinu dana čak 1.645.921 putnika i 261.368 vozila i upravo je ta linija ona koja otočanima puno znači.

Uvođenje nove brodske linije 409 Zadar- Preko trebalo bi zamijeniti trajektni prijevoz putnika do Poluotoka. Danas, četiri dana prije njenog stavljanja u funkciju još uvijek ima diskutabilnu satnicu i broj linija.

Upravo plovidbeni red i broj brodskih linija stvaraju najviše muke otočanima koji smatraju kako će ovim činom život na zadarskim otocima postati još teži. Kako im još uvijek plovidbeni red brodske linije 409 nije dovolljno poznat, zamjeraju odgovornima što ga rade daleko od očiju i prijedloga onih kojima je namijenjena, i kojima će svakako promijeniti svakodnevnicu.

– Nemogu vjerovati da nema broda od 13.45 pa do 16.35 kada ima najviše putnika. Da su stavili brod u 14.15 svi školarci i radnici bi stigli na njega, a ovako ko šljivi otočane. Treba što hitnije novi prosvjed, ako treba i malo ostriji, samo je jedan od komentara na nedavno objavljeni plovidbeni red brodske linije 409 na Facebook stranici “Zaustavimo izolaciju Otoka Ugljana i Pašmana.

Sporna linija 409 u pravilu bi dnevno trebala prevoziti oko 3.000 putnika, a u srcu turističke sezone i puno više. Otočani je smatraju ograničavanjem slobode kretanja, temeljnog ljudskog prava čime će im funkcioniranje, ispunjavanje obveza i život na otoku postati neizdrživi.

Ono što je u cijeloj priči otočanima svakako najiritantnije, riječi su upućene, kako iz Jadrolinije tako i iz Liburnije, da će se sve rješavati u hodu nakon što se s navedenim krene u realizaciju.

Osim još uvijek nesigurnih informacija i testnog roka u kojem će se vidjeti koliko je zaista linija za prijevoz otočana potrebno novi režim putovanja dodatno će financijski pogoditi stanovnike Ugljana i Pašmana. Naime, povlaštena cijena otočne karte za stalne stanovnike otoka je 16 kuna, a može ju se iskoristiti jednom dnevno. U slučaju dva dnevna putovanja u Zadar gdje se nalaze institucije javne uprave, zdravstvene, obrazovne i kulturne ustanove jer čak i otočani imaju potrebu za njima, platiti će drugu vožnju punom cijenom putničke karte, 36 kuna. Izmještanjem trajektnih linija poskupljuje se prijevoz za autobusnu kartu iz Gaženice u neko od potrebnih odredišta za 16 kuna.

No, kako vam uvijek kažu (loši majstori), stvari će se rješavati u hodu, a i naviknut ćete se. Činjenica jest da je putnicima iz zadarskog zaleđa situacija puno teža i nikada nisu imali direktnu liniju za Poluotok, tako da realno gledajući, uvijek može biti gore.

Priopćenje o izmještanju trajekta

Red vožnje

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...