Župan Zrilić: “Hajdaš Dončić je zaustavio razvoj ovog podneblja. To je jadno, bijedno i rekao bih boljševistički. On sa svojim mentalnim sklopom pripada Kubi i Koreji!”

Cijeli događaj današnjeg svečanog otvorenja luke Gaženica najvećim dijelom obilježio je bojkot HDZ-ove vlasti u Zadru i Zadarskoj županiji, jer se na svečanom puštanju luke u promet nisu pojavili ni župan Stipe Zrilić, ali ni gradonačelnik Božidar Kalmeta.

Dok Kalmeta tvrdi kako je razlog njegovog nedolaska u Gaženicu izazvan revoltom zbog tzv. privremenog rješenja zgrade terminala koje je po njemu slično kao kad u jumbo-jet ugradite motor od “fiće” te da su ovim činom htjeli poslati poruku da se zgrada terminala mora završiti kako je i planirana, nebitno uz kakve modifikacije, s druge strane župan Zrilić smatra kako je ministar Hajdaš Dončić napravio više štete na ovom projektu nego navodnih ušteda tzv. preprojektiranjem zgrade terminala.

– Svojim nedolaskom htio sam poslati poruku, odnosno apel Vladi da projekt luke Gaženica dovedu do kraja kako je bilo prvotno zamišljeno. Ovo što sada rade je strašno te time čine ogromnu štetu kako samoj luci, tako našoj regiji, ali i samoj RH. Nisam došao jer ne prihvaćam privremeno rješenje koje, ako se mi prema njemu ne budemo kritički odnosili, vrlo lako može postati trajno, što bi bila katastrofa. Svima mora biti jasno da je luka zamišljena kao jedan gospodarski subjekt koji bi morao pokrenuti naše gospodarstvo, ali da se ostvari na način na koji je bio zamišljen. No, bez prave zgrade terminala, ovaj projekt neće biti isplativ, jer luka neće moći funkcionirati u svom punom obimu i neće imati gospodarske efekte koji bi inače mogla. Prava zgrada terminala, onakva kakva je planirana, vraćala bi 60 posto cijele investicije. Na kraju, na račun upravo nje banke su dale i povoljne kamate. Takvu sjajnu prometnu i lučku infrastrukturu nema niti jedna luka na Mediteranu, a ona ne može biti u potpunosti u funkciji bez prave zgrade terminala. Ovo rješenje preprojektiranja najskuplja je verzija, gubi se vrijeme i ništa se ne rješava, a konkurencija u blizini ne spava. Dakle, sada zahvaljujući njima samo gubimo vrijeme, a luka ne može biti u svojj punoj funkciji. Umjesto zgrade terminala, oni su pričvrljili nekakvo privremeno rješenje i u jumbo-jet ugradili motor od “fiće”! Zato nismo došli, kako bismo poslali poruku da se zgrada terminala mora završiti kako je i planirana, nebitno je uz kakve modifikacije. Dok zgrada terminala bude završena proći će pet-šest godina, a dotle će Zadar izgubiti sve prednosti koje ima u odnosu na sve hrvatske, slovenske i talijanske gradove na Jadranu. Zbog svega toga osjećam se jako loše, istaknuo je gradonačelnik Kalmeta.

Pristajanje trajekta, luka Gaženica, trajekt

Župan Zrilić smatra kako je SDP-ov ministar neozbiljan, a njegove radnje protuzakonite te primjerenije političkom sistemu jedne Kube ili Koreje.

– Suština priče je da su dotična  gospoda zaustavila projekt Gaženice te tako nanijela štetu kako Zadru i Zadarskoj županiji tako i Republici Hrvatskoj. Hajdaš Dončić je zaustavio razvoj ovog podneblja, pa sada prozivaju nas i poigravaju se s nama.  Ponašanje ministra je krajnje neozbiljno i nezakonito. Evo, pozivam ga ovim putem neka prikaže te famozne uštede o kojima stalno govori. Činjenica je da je napravio više štete na ovom projektu nego navodnih ušteda. Što se  tiče svečanog otvorenja, prvo su nas pozvali, a onda napisali da ne dođemo. Cijelo vrijeme skreću ovim otvorenjem pažnju s bitnih stvari. Naime,  suština priče je da li projekt vrijedi ili ne, odnosno zašto je zaustavljen projekt Gaženice. Ona je trebala biti najmodernija luka na Mediteranu, a sada su napravljene ogromne štete te dezinformiraju javnost i lažu. Hajdaš Dončić se na svim poljima trudi odmoći nam, a ne pomoći kako to prikazuje. S lukom Gaženica u pitanju je dugoročna perspektiva ove županije. Često  smo bili u negativnim okvirima i sada nas Hajdaš Dončić vraća u te okvire. To je jadno, bijedno i rekao bih boljševistički. On sa svojim mentalnim sklopom pripada Kubi i Koreji, naglasio je župan Stipe Zrilić.

Sabina Glasovac

Nimalo razumijevanja za ovaj čin i opravdavanja lokalnih zadarskih HDZ-ovih čelnika nije imala predsjednica gradskog SDP-a i pomoćnica ministra znanosti, obrazovanja i sporta Sabina Glasovac.

– Ovaj način ponašanja govori sve o njima i njihovom pristupu ovom izuzetno značajnom projektu kojeg smo obećali završiti i završavamo ga. Zbog ovog današnjeg bojkota svečanog otvorenja luke Gaženica moraju se sramiti jer su odgovorni za njega. Radi se očito o ljudima koji nisu u stanju prijeći preko svojih sujeta i sudjelovati u nečemu što je izuzetno važno za grad i županiju, zaključila je Glasovac.

Podsjetimo, treća faza izgradnje Gaženice trebala je biti putnička zgrada koju je projektirala tvrka Marina projekt, u vlasništvu sveprisutnog zadarskog arhitekta Nikole Bašića, ali se u smjenama vlasti od tog projekta odustalo. Novo projektno rješenje radi IGH i trebalo bi se završiti do kraja ove godine. Do tada će putnički terminal biti montažna zgrada u koju je uloženo oko pet milijuna kuna.

Zgrada se prostire na 7000 metara četvornih, a sredstva za njenu gradnju su osigurana iz državnog proračuna.

Predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture su krajem kolovoza 2014. godine s predstavnicima Europske investicijske banke (EIB) i njemačke Razvojne banke (KfW) postigli dogovor za financiranje izgradnje revidirane zgrade terminala koja će u konačnici biti jeftinija za gotovo 300 posto od ponude koja je stigla za stari objekt, a iznosila je 50 milijuna eura.

Jedan dio nove zgrade kompletno de se graditi, dok će drugi biti ostavljen u visokoj “roh bau” fazi kako bi budući potencijalni koncesionari mogli sami urediti prostor i unijeti sadržaje koji su im potrebni. Vrlo važno za istaknuti je da su banke izrazile suglasnost za daljnje financiranje. Napravljen je operativni plan koji podrazumijeva preprojektiranje na način da su zadovoljeni minimalni tehnički uvjeti, dok bi kostur, odnosno ljuska zgrade ostala onakva kakvu je osmislio arhitekt Nikola Bašić, ali bi se racionalizirao prostor i materijal u gradnji. Za sve to ishođene su potrebne izmjene i dopune dozvola, pa bi početak izgradnje same zgrade trebao uslijediti 2015. godine. Paralelno s tim
Lučkoj upravi Zadar bit će osigurana pomoć pri pronalasku koncesionara.

Završetak zgrade u potpunosti i otvaranje očekuje se na ljeto 2017. godine.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...