Kalmeta: “Ovo je zajednički uspjeh svih koji rade u zadarskom turizmu!”

Na renomiranom svjetskom turističkom portalu “European Best Destinations” kojeg prati preko 2,2 milijuna čitatelja, Zadar je “okrunjen” za najbolju europsku turističku destinaciju 2016. godine. Odlučilo je to, nakon 20 dana glasovanja i ukupno prikupljenih 288 tisuća glasova, 57 tisuća onih koji Zadar doživljavaju ovogodišnjim najpoželjnijim turističkim odredištem, piše Zadarski list.

“Europeanbestdestinations.com” u svoj je ovogodišnji izbor najboljeg europskog turističkog odredišta među top 20  gradova uz Zadar uvrstio i turističke gigante poput Pariza, Atene, Amsterdama, Beča, Praga ili Londona.

“Zadar je grad spomenik okružen povijesnim zidinama, riznica arheološkog i spomeničkog blaga antičkog i srednjovjekovnog doba, renesanse i mnogih suvremenih arhitektonskih ostvarenja poput prvih Morskih orgulja na svijetu”, predstavio je na početku glasovanja ovaj hrvatski povijesni i kulturni biser cijenjeni belgijski portal, a rezultat je svima poznat.

– I iznenađeni smo i prezadovoljni! Biti izabran za naj destinaciju u Europi u izboru samih čitatelja, dakle turista i ljubitelja putovanja, ogroman je uspjeh i to prije svega naših turističkih djelatnika i svih onih koji svojim radom predstavljaju zadarski turistički proizvod. Zadar već niz godina stvara svoj image prepoznatljive turističke destinacije, a kad znamo kolika je konkurencija samo među hrvatskim turističkim gradovima, ovaj je odabir zaista velika stvar za Zadar, ali i čitavu Hrvatsku. Pokazatelj je to i dobrog marketinga zadarskog turizma, ali i kvalitetnog djelovanja turističkog sektora, zadovoljan je zadarski gradonačelnik.

Izbor za najbolju europsku destinaciju trajao je 20 dana, a sama nominacija Zadra ponudila je mogućnost za novu promociju. Izgleda kako su Zadrani prepoznali tu mogućnost, a epitet najboljeg potvrđuje kako su je i dobro iskoristili.

– Upravo tako! Nama je već samo uvrštavanje u izbor za naj destinaciju u Europi, između desetak svjetskih turističkih „kapitalaca“, bio neprocjenjiv marketinški kanal. I naravno da smo taj trenutak iskoristili najbolje što smo mogli i znali. Riječ je o tek par tjedana na raspolaganju, ali naša je TZ, uz nevjerovatnu energiju mladih Zadrana volontera, pa i gradske službe, odradila izvrsnu kampanju. Iskoristili smo ovaj izbor za jedinstvenu platformu kako bismo skrenuli pozornost na Zadar. Medijska pozornost bila je odlična i svakako trebamo zahvaliti i svim zadarskim i nacionalnim medijskim kućama za ovakav konačni rezultat, navodi gradonačelnik Kalmeta i objašnjava dalje:

– S obzirom na način glasovanja odlučili smo se na kampanju putem društvenih mreža s nazivom „Like Zadar“ i „#birajzadar“ budući da smo na taj način omogućili svima onima koji su nam odlučili pružiti svoj glas da to učine doslovno uz tri klika mišem. Iako smo očekivali dobar interes, iznenadilo nas je koliko se link na „ BestEuropeanDestinations.com“ proširio internetom. Na sreću, prepoznali su to i pružili potporu kampanji naši poznati sugrađani – sportaši koje je predvodio Luka Modrić, glumci i pjevači poput naših Doris Pinčić Rogoznice i Tomislava Bralića. Svoj glas i promociju dao nam je i naš počasni građanin Ante Gotovina, ali i naši prijatelji iz inozemstva. Jedan od njih je i proslavljeni britanski atletičar Colin Jackson, ali i jedan od najpoznatijih svjetskih sushi majstora, japanski masterchef Tokishiro Nakatsuji. Neka mi oproste svi oni koje nisam spomenuo, a morao bih. Hvala im, ovo je jednako njihov uspjeh!

Zadar, najbolja europska destinacija

Je li ovogodišnji  izbor za naj europsko turističko odredište bio preuranjen ili nezaslužen?

–  Ukoliko je Zadru dodijeljeno najviše glasova, nije nezasluženo. Preuranjeno? Točno, ali ne u kontekstu koji spominju pojedini„dežurni“ kritičari govoreći o tome kako se Zadar ne može uspoređivati s Parizom, Rimom ili Londonom. Nama je nominacija bila odskočna daska i jedinstvena prilika da se Zadar spominje u takvoj konkurenciji. Zadar je predstavljen kao jedna od 20 top destinacija u Europi i već to je izvrsna promidžba. Isto tako, svjesni smo i svojih manjkavosti koje ipak, iz godine u godinu, uklanjamo. I ovaj izbor potvrdio je kako Zadru image ne nedostaje, ali nam nedostaju određeni sadržaji. I tu vidimo potencijal koji će nas predstavljati dugo godina uspješnim i poželjnim europskim turističkim proizvodom.

Naš turistički rast ovisi i o kapacitetima koji nam nedostaju, prvenstveno ako govorimo o gradskim hotelima više i visoke kategorije. Zato s nestrpljenjem očekujemo skori početak gradnje hotela visoke kategorije tu na obodima stare gradske jezgre. Niknut će u Zadru i kongresni centar koji nam je nasušno potreban jer Zadar je upravo idealan sa svojom pozicijom, lakom dostupnošću autocestom ili zračnom vezom, svojom kulturnom ponudom, klimom… Ista je stvar i sa sportskim turizmom koji razvijamo na prostoru novoizgrađenog sportskog centra Višnjik. Ima tu još puno prostora u samoj komunalnoj prilagodbi, pitanje parkinga, prometne protočnosti, još bolje turističke signalizacije. Naravno, postoji i prostor za podizanje kvalitete ponude u privatnom sektoru, ali i korištenje nekih još uvijek nedovoljno iskorištenih komparativnih prednosti – okruženje s 5 nacionalnih parkova i parkova prirode, ruralnog prostora i otoka. Nova strategija razvoja zadarskog turizma koja je upravo završena dat će nam nove smjernice razvoja. Ipak, uz sve to, Zadar je uistinu atraktivno odredište koje se ne posjećuje tek jednom i to nam je potvrda da dobro radimo, možda čak i više od samih zbrajanja gostiju i njihovih noćenja i iznadprosječnog  rasta turističkog prometa iz godine u godinu. Ali smo svjesni kako nam za konkurentnost treba turistička sezona u trajanju od svih 12 mjeseci.

Upravo je Zagreb nedavno proglašen za najbolju destinaciju u vrijeme Adventa pokazavši kako za uspješan turistički proizvod  nisu potrebni ni more ni sunce.

–  Bravo za Zagreb! Već godinama se trudim tijekom Adventa skočiti do Zagreba i vidjeti tu uistinu atraktivnu manifestaciju. Zašto kriti, upravo smo i mi u Zadru po uzoru na Zagreb ove godine organizirali naš Advent, začinili ga nekim novim događanjima poput novogodišnjeg hologramskog koncerta Michaela Jacksona i atrakcijama s waterscreena u uvali Jazine iz koje se uzdizala božićna jelka, zvonila božićna zvona… Rezultat je bio 19 postotni rast noćenja i 20 postotni rast prometa zadarskih ugostitelja u prosincu!

Upravo smo prošli vikend zatvorili još jednu iznimno vrijednu turističku manifestaciju – „Tuna &Sushi festival“ koju provodimo u suradnji s veleposlanstvom Japana u RH i počasnim konzulatom RH u Osaki. Slike i prilike Zadra objavljuju se u najtiražnijim japanskim novinama i najgledanijim japanskim TV kućama, posjetilo nas je i dvadesetak japanskih turoperatora… Eto prilike i za nova tržišta i za nove dolaske turista u Zadar!

Raste i zadarski karneval, u pripremi je još jedna manifestacija ovog vikenda – „Zaželi ljubav“ koja već godinama dovodi ponajprije domaće turiste u naš grad za Dan zaljubljenih. Slika tisuća lampiona u zraku iznad Foruma i Donata, lagana glazba za zaljubljene, domaća gastro ponuda, humanitarni karakter čitave manifestacije kao  i romantične zadarske lokacije dobar su odabir za Valentinovo. Već u petom mjesecu imamo najveću svjetsku humanitarnu utrku Wings for life na kojoj ove godine očekujemo 5 tisuća trkača iz Hrvatske i inozemstva. Tako s njom zapravo utrčavamo u punu turističku sezonu.

Na koji će način Zadar iskoristiti ovaj odabir najbolje europske top destinacije, planira li se već danas nova marketinška aktivnost kojom će Zadar dobiti prednost pred nacionalnom, ali i konkurencijom turističkih odredišta u čitavoj Europi?

– Prošlogodišnji laureat na istom izboru bio je francuski Bordeaux čiji je turistički promet narastao za 15 posto. Sigurno je kako sama nagrada nije donijela takav uspjeh, ali ga je svakako inicirala. Kao što na „TripAdviser. com“ turisti i putnici biraju restorane ili klubove uz pomoć ocjena ostalih suvremenih nomada, ili se na „Booking.com“ odlučuju za izbor smještaja vodeći se ocjenama prethodnih gostiju u njima, tako će i ovaj izbor Zadra na „Europeanbestdestinatins.com“ našem gradu donijeti konkretnu prednost. Ali, isto tako, porast će i očekivanja posjetitelja. Zato sad imamo obvezu opravdati i samu nominaciju i konačan rezultatski uspjeh. Činjenica je kako su turisti iz čitavog svijeta Zadru iskazali priznanje i povjerenje, sad je na nama da im uzvratimo. Marketing će se i dalje provoditi, ali naš je zadatak sada potvrditi se kao najbolja ovogodišnja destinacija u  Europi. Vjerujem kako će se mnogi koji su i sami birali Zadar, ali i oni koji poštuju njihov izbor, u to i uvjeriti!, rekao je Kalmeta za Zadarski list.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...