Vožnja po snijegu: Početnici za upravljačem ovo trebaju znati

Snježne padaline redovito zadaju poteškoće vozačima, ne toliko zbog njihovog umijeća upravljanja vozilom po snijegu, koliko zbog činjenice da prometnice nisu adekvatno očišćene.

Ipak, postoje zlatna pravila koja važe u zimskim mjesecima a koja se dakle odnose na to, kako se treba ponašati za volanom prilikom vožnje po snijegu.
Najbitnije je da voziti bez straha, smanjiti brzinu i ne raditi neočekivane pokrete u prometu jer je inercija neumoljiva.

Snijeg na putu stvara strah kod vozača jer osjećaju da auto ne sluša i da je veza s asfaltom veoma slaba. Ipak, fenomen je taj da je klizavo vrijeme u gradskoj vožnji sigurnije po živote sudionika u prometu. Brzine su, naime, veoma male i jedina posljedica najčešće je samo materijalna šteta.

S druge strane, treba biti veoma oprezan na otvorenim putevima jer pri direktnom sudaru dolazi do sabiranja brzina, što može biti fatalno. Zato sigurnosni pojas mora uvijek biti vezan, a zimske gume obavezne. Ukoliko ste u mogućnosti, osigurajte se s nešto više goriva jer se nikad ne zna kada auto može biti zameten.
Evo nekoliko ključnih savjeta za vožnju po snijegu:

Lagano s upravljačem

Osnovno pravilo je okretanje upravljača lagano i bez naglih i oštrih zaokreta. Pri promjeni trake, u krivinama i prilikom skretanja smanjite brzinu. Ako osjetite da kotač gubi vezu s podlogom, ne treba panično okretati upravljač još više i praviti veliku kontru, već najprije treba pustiti pedalu gasa. Ispravite upravljač jer tada guma ima najveću dodirnu površinu s podlogom. Poslije toga ponovo usmjerite volan ka smjeru skretanja, a sve to treba izvesti brzo. Ukratko, pokušajte upravljač zakretati i vraćati, dok auto lagano ne skrene. Ova pravila, naravno, važe samo ukoliko auto “gubi” podlogu i proklizava, ali treba smanjiti brzinu i izbjeći ovaj scenarij. Korištenje ručne kočnice nije preporučljivo, osim ako je vozač potpuno siguran da vlada ovom „tehnikom“.

Kočenje – pulsirajte pedalom kočnice, ne oslanjajte se ABS!

Većina današnjih automobila opremljena je ABS sustavom. Međutim, manje je poznato da ABS na snijegu može napraviti kontraefekt. Zato ne čekajte da elektronika sve odradi i primjenite sljedeći recept: uvijek pulsirajte kočnicu, otprilike dva puta u sekundi. Kada, naime, pritisnete pedalu kočnice, težište automobila se prebacuje na prednje kotače, a samim tim prijanjanje je na maksimumu, a kočenje najefektnije s obzirom na uvjete na putu. Ista pravila važe i ako nemate ABS, a najbolje je kočenje po snijegu uvježbati na praznoj cesti.

Motor

Pri izuzetno niskim temperaturama može se dogoditi da se antifriz zaledi, a prvi indikator problema je pregrijavanje motora. Ukoliko primjetite da temperatura skače, najčešći uzrok je zaleđivanje. Ako niste na vrijeme provjerili količinu antifriza, obavezno u sustav dolijte oko dvije litre stopostotnog antifriza.

Kretanje s mjesta

Ukoliko automobil proklizava u prvoj brzini, prebacite u drugu i koristite slab gas. Prilikom skretanja ubacite u niži stupanj prijenosa jer je prijanjanje bolje. Nikada ne skrećite u leru.

Kontra

Ako ste već prisiljeni koristiti kontru, to morate uraditi u djeliću sekunde kad osjetite da auto gubi „podlogu“. Okrenite upravljač u kontra smjer i dajte malo gasa kako biste se izvukli iz proklizavanja. Kada to završite, pustite gas i uspostavite kontrolu.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...