Šolić: “Što prije premjestiti promet trajekta u Gaženicu!”

Perica Šolić, predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar, boravio je u svojstvu pomoćnika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture na otvaranju Biograd Boath Showa, što nam je pružili priliku da ga kontaktiramo oko već dulje aktualnog pitanja Gaženice, odnosno projekta Nove luke Zadar, piše Zadarski list.

 

Premali prihodi Lučke uprave

Zadarska javnost već mjesecima sluša najprije o nevoljkosti vlasti da dovrši 3. fazu Gaženice, potom i da je projekt prenapuhan, konačno da su i ovdašnje vlasti spremne na produljenje i usporavanje te faze radova, ali da oni idu. Sada su pak dileme oko toga hoće li ova zadnja faza biti dovršena po postojećem projektu i sadašnjem natječaju za izvođače, a samo se produljiti, ili će natječaj biti poništen pa i krenuti s preprojektiranjem sa skromnijim ambicijama.

Jesu li otvorene ponude za 3. fazu projekta Nova luka Gaženica, odnosno terminal oko kojeg su prisutna razna mišljenja i planovi?

Ponude, dvije, su otvorene, ali o tome za sad ne mogu ništa govoriti niti su bilo kakve odluke donijete. Vidjet ćemo kad proučimo ponude, osim što ste načuli da po svemu sudeći nisu povoljne, kazao nam je Šolić.

Spomenimo da se u razvlačenjima i različitim tumačenjima daljnje sudbine projekta spominjala nada da bi ponude možda mogle biti ispod planiranih sredstava. No po neslužbenim informacijama, koje Šolić nije želio komentirati, ispada da su na 50-ak milijuna eura i da čak premašuju planirana sredstva za taj dio projekta.

Time će, ako je točno, biti zadan udarac zadarskoj nadi da će se s rastezanjem u rokovima, traženju pojeftinjenja u materijalima i sl., ali bez poništenja natječaja i bez preprojektiranja terminal u trajektnoj luci i graditi.

 

Ne davati fantastična obećanja

Koliko je realna mogućnost poništenja i preprojektiranja?

Ne bih stvarno to komentirao, osim što mogu kazati da će projekt luke biti neophodno završiti i u tome nema spora. Naš je logičan interes da luka što prije bude u funkciji. Zadar je prelijep grad i nužno je i zbog svega izmjestiti trajektni promet iz centra. Radovi u dijelu koji omogućava prihvat trajekta i brodova idu svojim tijekom, i to trebamo nastojati napraviti što prije. Zadarska Lučka uprava ima vrlo simboličan prihod, a interes nam je da taj prihod bude što veći. U tom smislu radovat ćemo se svakoj prilici dobivanja “home porta” za kruzere, prometu trajekata i sl. I tome težiti.

 

Znači li otvaranje prometa sa samom infrastrukturom bez terminala, odnosno treće faze, njegovo ignoriranje?

Jasno je da svi želimo da se terminal napravi i da će se napraviti. Kako će dalje teći tehnika, natječaj, hoće li doći do preprojektiranja ne mogu kazati. Jasno je da smo već u postupku produljenja rokova, odnosno prolongiranja kompletnog dovršenja investicije. No to ne znači odustajanje i luka će biti dovršena. U međuvremenu treba raditi maksimum na prometu i uvećanju prihoda Lučke uprave. Veliki je problem što su ti prihodi vrlo mali, podvlači Šolić.

Isto tako ne treba davati nerealna obećanja. Luka je snažno bitna za Zadar i njegovu budućnost, ali ne treba imati fantastična očekivanja prometa, zarade, posla i sl. dok se on ne stvori. Uostalom, i kada se sve ovo završi ostat će trajan problem stanja i veze sa željeznicom. Krasno je što zadarska luka ima odličan spoj na autocestu, ali u ovom integralnom prometu željeznica je temelj. Vi znate koliko problema zbog stanja željeznice ima i naša najveća luka Rijeka, zaključuje Šolić.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...