Koliko puta vam se dogodilo da se aparat pokvari netom nakon isteka garancije? To nije slučajno!

Možda i nije slučajnost da se televizor, mobitel ili neki drugi aparat pokvare netom nakon što im je istekao jamstveni rok. Naime, kako je objavio Deutsche Welle neovisni stručnjaci tvrde kako proizvođači namjerno rade proizvode koji će se kvariti samo kako bi mogli prodati nove.

Steffan Schridde pokrenuo je internet stranicu na kojoj potrošači mogu prenijeti svoja iskustva s raznim uređajima. “Proizvođači očito ne razmišljaju mnogo o dugovječnosti nekog proizvoda nego u njega ulažu točno toliko novca koliko je potrebno da funkcionira u razdoblju od tri godine.”, kaže on, te dodaje kako se posjetioci njegove stranice najviše žale na glasovite proizvođače elektroničkih uređaja.

Dominik Enste iz Instituta za njemačku privredu u Kölnu može potvrditi kako je proizvođačima u interesu prodavati proizvod koji će se pokvariti: “Proizvođači ne drže mnogo do dugovječnosti svojih proizvoda. Time se ne osvrću na ekološka načela, a krše i društvenu odgovornost koju oni imaju.” No, Enste smatra da su za to krivi i kupci koji često žele imati najnoviji proizvod i biti u trendu.

Iako se u trgovini već možete pitati, ima li uopće još proizvoda koji su proizvedeni da traju vječito, Enste smatra da je ipak na kupcima moć da se nešto promijeni: “Pitanje glasi: hoću li kupiti dva proizvoda u pet godina ili jedan koji će trajati pet godina?” Jer ako se zbroji, koliko su koštali nekvalitetni proizvodi, potvrđuje se ona stara mudrost: škrtica uvijek troši dva put.

 

Neki namjerno varaju kupce?

Deutsche Welle piše i kako su neki proizvodi konstruirani da varaju potrošače! Kao primjer navodi otkriće jedne grupe ruskih hakera koji su otkrili kako je program printera složen tako da je u mnogima od njih ugrađen jedan integrirani krug koji točno broji ispisane stranice – i nakon nekog vremena javlja kvar na stroju, makar je s printerom sve u redu.

Na internetskoj stranici tih hakera se nudi mali program da bi se taj brojač u čitavom nizu modela tiskača “vratio na nulu” – i u pravilu on nakon toga radi kao da se ništa nije dogodilo.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...