Moguće i 20 tisuća zahtjeva za legalizaciju!

U županijskom Upravnom odjelu za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje od 1. siječnja do 31. listopada 2012. godine zaprimljeno je ukupno 6.679 upravnih i 5.073 neupravna predmeta, što je ukupno 11.572 predmeta. Riješeno ih je 9.458 – 4.130 upravnih i 5.328 neupravnih predmeta.

– Za istaknuti je da smo u deset mjeseci riješili više predmeta od prosjeka prijašnjih godina. Međutim, u ovoj je godini i znatno više zahtjeva za rješenje o izvedenom stanju vezanih za primjenu Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama, i onog donesenog u 2011. i sada važećeg iz 2012. godine. Zaprimljeno je 5.577 tih zahtjeva i to 2.125 prema Zakonu iz 2011. godine i 3.452 prema Zakonu iz 2012. godine. Kako važeći Zakon podnositeljima zahtjeva dopušta izmjenu zahtjeva postavljenih prema ranijem Zakonu, tako je za očekivati da će se veći dio zahtjeva dovršiti prema važećem Zakonu. Naravno, iz razloga pojednostavljenosti postupka kao i povoljnosti za stranke, kaže pročelnik Upravnog odjela Željko Letinić ističući ipak da je postupak povoljniji u većini, ali ne i svim situacijama.

 

Potrebni volonteri vježbenici

Tako su naknade po važećem Zakonu kad je, primjerice, riječ o građevinama izvan građevinskog područja ili o onima unutar pojasa od 100 metara od mora i puno veće nego one koje nalaže Zakon iz 2011. godine, piše Zadrski list.

U Upravnom odjelu se do roka određenog za postavljanje zahtjeva, dakle do 30. lipnja 2013. godine, očekuje novi veliki val predaje zahtjeva te je moguće, iako je to teško predviđati, da Odjel zaprimi 15 do 20 tisuća zahtjeva za legalizaciju. Tomu će doprinijeti i to što je većina općina i gradova znatno smanjila komunalni doprinos pa je trenutačno višestruko isplativije legalizirati nelegalni objekt negoli graditi s urednim papirima.

– Do kraja prve polovine 2013. očekujemo velik pritisak te je radi toga potrebna reorganizacija poslova u Odjelu. Radi učinkovitijeg rješavanja predmeta odredilo se šest službenika koji će raditi isključivo na rješavanju zahtjeva postavljenih prema odredbama Zakona o postupanju iz 2012. godine. U tu je svrhu osigurana potrebna oprema te prostor u zgradi u kojoj je i sam Odjel. U tom se prostoru do sada nalazio arhiv, koji je u međuvremenu preseljen u zgradu nekadašnjeg hotela Beograd. Također, cilj je, a za to sam već poslao potrebne zahtjeve Zavodu za zapošljavanje, svakom od ovih šest referenata na raspolaganje staviti po jednog volontera vježbenika, kaže Letinić koji navodi da ove godine u Upravnom odjelu radi 11 volontera te će se u 2013. godini ovaj broj nastojati održati te u suradnji sa Zavodom za zapošljavanje i povećati.

Inače sjedište županijskog Upravnog odjela za provedbu dokumenta prostornog uređenja i gradnje ima 16 službenika, a u pet ispostava zaposleno je 17 službenika što je ukupno 33 zaposlenih.

 

Virski predmeti raspoređeni po ispostavama

Nadležnost odjela obuhvaća 28 općina i pet gradova – sve JLS-e u županiji osim Zadra.

Kao što je poznato najproblematičnije i najviše opterećeno nelegalnom gradnjom je područje općine Vir.

Dio predmeta s područja Vira je tako na rješavanje dodijeljen ispostavama koje su manje opterećene zahtjevima pa su u ispostave Benkovac, Obrovac i Gračac raspoređena 723 virska predmeta.

– Također, radi bržeg rješavanja predmeta smo s jedinicama lokalne samouprave koje su naročito opterećene legalizacijom dogovorili način dostave projekata i ostale dokumentacije potrebne u postupku donošenja akata, a koja je vezana za dio poslova u kojima one sudjeluju u postupku donošenja rješenja o izvedenom stanju. Ta će se suradnja nastaviti i po potrebi proširiti i na druge JLS, kaže Letinić te dodaje kako je za očekivati da će ovako organiziran način rada donijeti bolje rezultate u rješavanju aktualnih rješenja vezanih za legalizaciju objekata, kao i bolje praćenje pristiglih zahtjeva za izdavanje akata kojima se odobrava gradnja novih objekata pa tako i predmeta vezanih za izgradnju objekata od interesa za općine, komunalnu infrastrukturu, gospodarstvo, općenito zapošljavanje i kulturni, prosvjetni i gospodarski razvoj.

U tom smislu nastavit će se suradnja s Područnim uredom za katastar u Zadru, Zavodom za prostorno uređenje te Općinskim sudom u Zadru.

Letinić otkriva i da su u tijeku kontakti s Ministarstvom graditeljstva i prostornog uređenja RH oko moguće informatizacije izrade programa koji bi bio realiziran u svim županijama, a kao pilot-program u zadarskom županijskom Upravnom odjelu.

Informatizacija bi omogućila građanima lakše praćenje informacija o predmetima u upravnom postupku.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...