Prvi kilometar zadarske biciklističke staze u gradskoj zoni

Dovršena je rekonstrukcija raskrižja Ulice Domovinskog rata prema Sportskom centru Višnjik i Putu Stanova u okviru izgradnje kolektora visoke zone, čime je prvi put u gradskoj zoni Zadra uz nogostup izgrađena i -biciklistička staza. I to “prava”, označena propisnim znakovima i odijeljena od pješaka i ostalog prometa. Do sada su se gradile biciklističke staze, ali oko gradske zone, na zaobilaznici ili prema Kožinu, u rekreativne svrhe. Biciklistička staza prvi put izgrađena u gradskoj zoni ima sasvim drukčiju namjenu – smanjenje gužvi, manje korištenje motornih vozila i povećanje sigurnosti, te doprinos ekološkoj očuvanosti kao u velikim europskim gradovima, piše Slobodna Dalmacija.

Doduše, za sada je to samo simboličan doprinos jer je riječ o kilometar biciklističkih staza s obje strane prometnice, ali je značajno kao početak drukčijeg promišljanja prometne strategije grada.

 

 

Problem je otkup zemljišta

– Grad Zadar, u cjelini, gdje god je to moguće, pokušava, u okviru novih infrastrukturnih zahvata i proširenja, urediti i biciklističke staze kojih treba biti puno više nego što ih imamo sada. Ono što nas ometa, ono što je glavna prepreka, nije toliko trošak izgradnje biciklističkih staza uz nogostupe, premda se time povećava ukupna stavka troškova, već otkup zemljišta koji je veliki, skupi problem, gdje god nešto gradimo. Mi smo u ulici Put Bokanjca bili sretni što smo uspjeli otkupiti zemljište za bilo kakav nogostup, makar bio negdje širok samo pola metra, a kamoli da smo mogli razmišljati o biciklističkim stazama. U Ulici Domovinskog rata – koja će biti glavna gradska transverzala u budućnosti, paralelno s Ulicom Franje Tuđmana – nismo imali teškoća oko otkupa zemljišta, tako da smo odlučili izgraditi biciklističke staze, osobito zato jer ulica vodi prema Sportskom centru na Višnjiku gdje puno djece i mladih odlazi na treninge i rekreaciju, pa je potreba za biciklističkim stazama bila velika. Nastojat ćemo i u budućim planovima graditi biciklističke staze što je preduvjet projekta city bike, najma bicikala prepaid karticama, čime bi se značajno rasteretio gradski promet – kaže zamjenik gradonačelnika Darko Kasap.

 

Kolektor visoke zone

I dalje je gradski prioritet projekt izgradnje kolektora visoke zone koji će se nastaviti prema Bulevaru trećom fazom izgradnje, čime bi se počelo u veljači iduće godine, ali bi prije toga prethodila faza od uređaja za pročišćivanje do Bulevara, uz preuređenje pripadajuće cestovne infrastrukture i – izgradnju biciklističkih staza. Jer kad se već krenulo, zašto ne nastaviti s tim projektom dalje, što je uostalom i stalni zahtjev građanske udruge biciklista koji godinama “vape” za stazama namijenjenim biciklistima s obzirom da je Zadar upravo idealan svojom konfiguracijom za najekološkiji prijevoz na svijetu – biciklima.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...