Razvijen novi način utvrđivanja količine naboja preostalog u bateriji

Istraživači s američkog Državnog sveučilišta u Sjevernoj Karolini, koje je vodio Habiballah Rahimi-Eichi, polaznik doktorskog studija na tom sveučilištu, razvili su novu tehniku koja korisnicima omogućuje bolje određivanje preostalog naboja u bateriji u realnom vremenu. Ovo je dobra vijest za vozače električnih vozila jer im to omogućuje bolji uvid u to kada će ostati bez energije. Istraživanje je dobra vijest i za proizvođače baterija. “Ovakva poboljšana preciznost dat će nam dodatni uvid u dinamiku baterije, što možemo iskoristiti pri razvijanju tehnika poboljšanja iskoristivosti baterije”, kaže dr. Mo-Yuen Chow, profesor elektrotehnike i računarstva na Državnom sveučilištu u Sjevernoj Karolini i suautor članka. “Ovo neće samo produžiti trajanje nabijenosti baterije, nego će produžiti i funkcionalni vijek same baterije.”

Trenutno je teško utvrditi koliko je naboja ostalo u bateriji. Postojeći računalni modeli za procjenu preostalog naboja nisu previše precizni. Nepreciznost djelomično proizlazi iz broja varijabli koje moraju biti uračunate u te modele. Na primjer, kapacitet baterije smanjuje se korištenjem, pa je tako i povijest baterije jedan od faktora. Neki od ostalih faktora uključuju temperaturu i brzinu kojom se baterija puni.

Postojeći modeli dopuštaju da se vrijednosti u varijable upisuju samo jedanput. Kako su te varijable, poput temperature, vrlo promjenljive, modeli vremenom postaju sve neprecizniji.

Međutim, istraživači su sada razvili softver koji identificira i obrađuje podatke koji se koriste u ažuriranju računalnih modela u realnom vremenu, dopuštajući modelu da preciznije procijeni preostali naboj u bateriji. Iako je tehnika razvijena specifično za baterije u električnim vozilima, isti se pristup može koristiti i u baterijama za druge namjene.

Koristeći novu tehniku, modeli mogu procijeniti preostali naboj s pogreškom od 5%. Drugim riječima, kada bi model, koristeći novu tehniku, procijenio kako je postotak nabijenosti baterije 48%, realno stanje nabijenosti bilo bi između 43% i 53% (5% iznad i ispod procijenjenog broja).

Članak pod nazivom “Prilagodljiva identifikacija parametara i procjene napunjenosti litij-ionskih baterija” bit će predstavljen na 38. godišnjoj konferenciji društva IEEE Industrial Electronics Society, koja se održava 25-28. listopada u Montrealu piše Znanost.com

 

 

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...