Kava u kafiću 2013. mora biti kunu jeftinija

S prvim danom nove godine na cijene hrane i pića u ugostiteljstvu primjenjuje se nova stopa PDV-a od 10 posto, umjesto dosadašnjih 25 posto. Rezanje PDV-a ugostiteljima bi trebalo donijeti godišnju uštedu od oko milijardu kuna, što “prevedeno” u kave (uz prosječnu cijenu od deset kuna) znači uštedu od stotinu milijuna kava u godini dana ili, ugrubo, 25 kava po svakom stanovniku Hrvatske.

 

Volja trgovaca

Kad bi se smanjenje poreza reflektiralo na sadašnjoj prosječnoj cijeni kave, ona bi morala pojeftiniti barem za kunu. Točnije, hrana i piće (napitci, bezalkoholna pića, pivo i vino) u restoranima i kafićima trebali bi pojeftiniti za točno 12 posto.

Možda se netko od ugostitelja na to i odluči, ali će to biti vjerojatno sporadični slučajevi tako da će građani od navedenih 25 kava teško uštedjeti i jednu kavu u novoj godini.To potvrđuju i dosadašnje reakcije hotelijera i ugostitelja. Zasad su tek mali hotelijeri najavili snižavanje cijena domaćih vina za 5 do 10 posto. Od desetak najvećih hotelskih kuća s kojima smo kontaktirali, jedino su iz Valamara odgovorili da razmatraju snižavanje cijena određenih proizvoda u izvanpansionskoj ugostiteljskoj ponudi.

 

Preporuke i realnost

U vezi sa smanjenjem PDV-a u turizmu godinama su bili najglasniji upravo hotelijeri. Dolaskom Veljka Ostojića na čelo turističkog resora, tom se zahtjevu konačno udovoljilo, i to, kako je objašnjeno, radi povećanja konkurentnosti hrvatskog turizma u odnosu na ostale mediteranske destinacije. Zagrebački ugostitelj Zlatko Puntijar, iz Ceha ugostitelja Hrvatske obrtničke komore, poručio je svojevremeno da prostora za rezanje cijena nema jer su im svi ulazni troškovi zadnjih godina rasli, a cijene nisu dizali zbog smanjene kupovne moći građana tako da praktički rade na rubu isplativosti. I na nedavno održanom kongresu Ceha ugostitelja odaslana je poruka s preporukom smanjenja cijena.Hotelijeri uglavnom poručuju da se ne radi o smanjenju poreza u turizmu nego u ugostiteljstvu aludirajući da se ta mjera više odnosi na restoratere nego na njih.

Kristian Šustar, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske, poručuje kako je to dugoroč-na mjera te da je ne treba sagledavati kroz kratkoročnu korist i analizu računa dobiti i gubitka. Smatra da taj potez predstavlja poziv svim potencijalnim investitorima u turizmu.”U turističkoj konkurentnosti Hrvatska je na 34. mjestu među 139 zemalja svijeta, a po poreznom opterećenju hrvatski je sektor turizma i ugostiteljstva na samom dnu, na 134. mjestu. S dosadašnjom stopom PDVa na ugostiteljske usluge bili smo posljednji na Mediteranu”, poručuje Šustar dodajući kako hotelijeri uglavnom imaju planove “oslobođenu” vrijednost usmjeriti u otvaranje novih radnih mjesta.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...