PR agencije pripremaju teren za hrvatsko pristupanje EU-u

Sa završnim pripremama Hrvatske za pristup Europskoj uniji, Bruxelles je anagažirao konzorcij komunikacijskih tvrtki koje bi trebale dodatno pripremiti teren za dalja proširenja.

The Holmes Report piše da će Grayling, dio konzorcija kojeg vodi briselska agencija ESN, voditi odnose s javnošću ‘uslijed rastućeg euroskepticizma’.

Zadatak Graylinga je dvostruk. Prvi je pomoći u glatkom prelasku preko kritika hrvatskog pristupanja 2013., a drugi, poduprijeti šire ciljeve EU-proširenja, koji uključuju brojne zemlje, posebno iz balkanske regije.

Ulazak Hrvatske u EU trpio je kritike zbog tržišnog natjecanja, pravosuđa i ljudskih prava. Iako će Hrvatska sljedećeg ljeta postati 28. članica EU-a, u nedavnom izvještaju smo upozoreni da moramo dovršiti svoju ‘domaću zadaću’.

Ostale potencijalne zemlje kandidatkinje su Albanija, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Crna Gora, Srbija, Kosovo, Turska i Island. Osim što bi trebao popraviti sliku o tim zemaljama među članicama EU-a, Grayling će zbog nastavka gospodarske krize također u potencijalnim zemljama članicama morati promovirati prednosti članstva u EU-u.

Prema natječajnoj dokumentaciji objavljenoj prošle godine, EU se želi ‘suprotstaviti mogućim mitovima i zabludama’ o politici proširenja. Čitava kampanja stajat će oko 20 milijuna eura i trajat će duže od četiri godine, a PR tvrtke se poziva da ‘predstave vrijednosti procesa proširenja uzimajući u obzir zabrinutost i preokupacije građana EU-a… u svijetlu razvoja događaja’.

I dok se prethodna proširenja nisu smatrala problematičnima, kriza eurozone povećala je zabrinutost zbog pritiska na proračun EU-a iz novih članica. Osim toga, neki kritičari vjeruju da proširenje ‘razrjeđuje’ osnivačku viziju EU-a.

U svijetlu tih pitanja, natječaj navodi da je ‘glavni izazov pokazati da će pristupanje novih članica postati izvor obogaćivanja EU-a’. Program nadzire Opća uprava za proširenje Europske komisije.

Ciljana publika ovih kampanja bit će ‘javnost’, zajedno s oblikovateljima javnog mnijenja kao što su mediji, mladi, regionalne vlasti i poslovne zajednice.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...