U kojim državnim tvrtkama slijedi sječa direktora?

Ministar prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić smijenio je jučer upravu Hrvatskih autocesta jer nisu ispunili ciljeve koji su bili zacrtani za prvu godinu mandata. Jasna je to poruka iz Vlade drugim javnim poduzećima da neće tolerirati neproduktivnost i da u državnim ‘lenima’ ipak ne mogu naći zaštitu od okrutnosti tržišta.

Hajdaš Dončić smijenio je cijelu upravu HAC-a – predsjednika Dražena Guština i trojicu članova, Nikolu Bačurina, Juru Bajića i Narciza Dalsasa. Nisu proveli program restrukturiranja, odnosno – nisu se riješili viška radnika. Nova uprava, vjeruje Hajdaš Dončić, imat će sposobnost svesti broj zaposlenih na europski prosjek i koji će osnovati novu tvrtku za poslove naplate i održavanja autocesta. Sve te promjene moraju pomoći da se stvore uvjeti za monetizaciju autocesta.

Podržao ga je i potpredsjednik Vlade za investicije i ministar regionalnog razvoja te EU fondova Branko Grčić rekavši da će se tako takva praksa primjenjivati i u drugim državnim tvrtkama. Istaknuo je HŽ kao prvi primjer tvrtke čiji će se rad posebno nadzirati. Zasad se iz HŽ-a čuju samo dobre vijesti te su potpisani i stimulacijski ugovori kako bi članovi uprave za dobro odrađene poslove dobili i bonuse.

HŽ je već podijeljen u tri tvrtke: Infrastruktura, Putnički prijevoz i Cargo. Grčić je rekao da ima informacije da su upravo u toj tvrtki uložili najveći napor u pripremi projekata te da očekuje investicijski boom. Najviše sredstava povući će se iz fondova EU-a, ali ako se investicije ne provedu – jasno je od jučer da njihovoj upravi slijedi ista sudbina kao Guštini, Bačurini, Bajiću i Dalsasu.

Povećalo je i nad HEP-om, Janafom, Plinacroom, Hrvatskim vodama, i Hrvatskim cestama od kojih se očekuju ulaganja u investicije.

Premijer Zoran Milanović rekao je i da javne tvrtke, koje imaju mononopol, moraju dijeliti sudbinu liječnika i nastavnika te da bi se trebali odreći božićnice i regresa za ovu i sljedeću godinu.

Grčić najavljuje osnivanje koordinacije za investicije koja bi svakoga tjedna analizirala učinjeno i poticala da se sljedeće godine napokon napravi dugo željeni investicijski pomak. U svemu bi mogle nastradati tvrtke poput Konstruktora, Dalekovoda i Ingre koje koče početak radova mnogih već potpisanih projekata. Upravo je građevinski sektor u Vladi opisan kao glavni kočničar infrastrukturnih projekata: ‘Krajnje je vrijeme da se raščisti stanje. Važno da se što prije provede restrukturiranje zakonom o financijskom poslovanju’ – poručio je Grčić i ostavio građevinare u strahu od stečaja ili likvidacija.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...