I na sniženjima rijetki plaćaju gotovinom

Sezonska sniženja na kojima se nude artikli jeftiniji u prosjeku od 20 do 50 posto od stvarne cijene, “ugrijala” su kartice kupaca željnih nove garderobe, no prava navala, kažu trgovci, očekuje se krajem veljače, kada će se cijene predmeta koji nisu prodani sniziti za 70 posto.

– U prvom krugu sniženja od 30 posto nije bilo kupaca, a veću navalu imali smo tek sredinom prosinca, kada smo cijelu kolekciju snizili u pola cijene. Iako je tada bila prilična gužva, očekujemo da bi slična mogla biti krajem veljače, kada će se odjeća i obuća sniziti za 70 posto, kazala je prodavačica jedne od brojnih zadarskih trgovina koje su oglasile pedesetpostotno sniženje odjeće i obuće, piše Slobodna Dalmacija.

 

Marketinški trikovi

Osim onih željnih novih jeftinih stvari, u trgovinama se na sniženju ciljano kupuju uglavnom kaputi ili obuća, koji su prije sniženja kupcima cijenom bili nedostižni. Prije su dosezali cijenu od tisuću kuna i više, a sada su upola jeftiniji, pa je većina kupaca iskoristila priliku i tek sada nabavila zimsku garderobu.

– Strpljivo sam čekala ovo sniženje i sada konačno imam ono što mi treba za upola nižu cijenu. Prije mi je sve to skupa bilo preskupo i ne bih si to mogla priuštiti, kazala je Zadranka koja je na sniženju kupila zimski kaput, hlače i cipele za koje je izdvojila oko tisuću kuna.

Svota izdvojena za novu garderobu, kažu trgovci, rijetko se plaća gotovinom, i kupci većinom koriste kreditne kartice i sumu dijele na iznos od tri do šest rata. Iako se mnogima ova sniženja čine povoljnim načinom za obnovu inače skupe garderobe, iz Udruge za zaštitu prava potrošača “Zadarski potrošač” kažu kako treba biti oprezan jer su siječanjska sniženja puna marketinških trikova kojima se trgovci služe samo kako bi privukli potrošače na veće trošenje.

– Često se događa da se netom prije sniženja cijena artikla povisi da bi se poslije na sniženjima spustila, tako da na koncu kupac ni ne kupuje sniženu robu.

Također se na sniženju znaju “uvaliti” predmeti s greškom. Imali smo tako dosad desetak prijava za obuću koja se raspala nakon što je kupljena. Iako trgovci tvrde da se takva snižena roba ne može vratiti, kupac na to ima pravo, kaže Zoran Knežević, predsjednik Udruge za zaštitu prava potrošača “Zadarski potrošač”.

Ako neki trgovac spusti cijene na deset kaputa i reklamira sezonsko sniženje od dvadeset do sedamdeset posto, barem petina, kaže Knežević, mora biti snižena na maksimalnih sedamdeset posto. U protivnom prijete kazne za kršenje potrošačkih prava koje se kreću od deset do čak sto tisuća kuna.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...