HT: Ne znamo zašto se korisnici bune, briga za njih naš je glavni zadatak

Nakon teksta ‘Kako nas kradu telekom operateri: Pretplatničke ugovore produžuju samo na osnovu telefonskog razgovora!’ redakciju portala Dnevno zatrpali su dopisi bijesnih čitatelja koji su na ovaj ili onaj način izigrani od strane telekom operatera. Tim povodom oglasili su se i iz HT-Hrvatski telekom, najprozivanije kompanije. Iznenađeni burnom reakcijom nezadovoljnih korisnika, priopćili su kako im se svi oni mogu obratiti na besplatan telefon 0800 9000, e-mail ([email protected]) ili putem društvenih mreža.

– Briga za korisnike i usmjerenost na njihovo zadovoljstvo glavni je zadatak korisničke podrške. Sustavno i kontinuirano praćenje njihovog zadovoljstva kontrolna je metoda u HT-u kojom se ispituje efikasnost poslovnih procesa unutar tvrtke i precizno utvrđuju dijelovi u određenim procesima koje treba promijeniti, odnosno poboljšati kako bismo ispunili ili premašili očekivanja korisnika. Sustavno provodimo istraživanja zadovoljstva korisnika te temeljem povratnih informacija i rezultata istraživanja zadovoljstva korisnika kontinuirano unaprjeđujemo svoje proizvode i usluge – kažu HT-u.

No, u osječkom društvu Potrošački forum naglašavaju da to nije posve tako. Pravna savjetnica Udruge za zaštitu i promicanje potrošačkih prava građana Maja Korov ističe kako su prijave protiv telekoma jedne od najučestalijih.

 

Je li Zakon o zaštiti potrošača mrtvo slovo na papiru?

– Sklapanje ugovora na daljinu, često je postavljano pitanje. Zakon o zaštiti potrošača (čl. 36- čl. 55) propisuje da korisnik mora dobiti pisanu obavijest o izvršenoj usluzi ili promjeni usluge. Nakon toga je raskid ugovora moguć u roku od 7 dana. Ukoliko im obavijest nije poslana, ugovor s telekom operaterom moguće je raskinuti u roku od 3 mjeseca bez ikakvog obrazloženja – kaže Korov.

Poziva da im se jave svi korisnici telekom usluga koji misle da su prevareni.

– Zakonska procedura je jasna i svi je korisnici moraju proći samostalno ili putem našeg udruženja – napominje Korov.

Pisani prigovor je prvo potrebno uputiti operateru. Ako se radi o računu, u roku dospijeća plaćanja potrebno je uplatiti nesporni dio računa ili prosječni iznos zaduženja u razdoblju od najviše tri mjeseca prije razdoblja na koje se odnosi prigovor. U slučaju da niste zadovoljni rješenjem vašeg prigovora u prvostupanjskom postupku postupite po uputi operatora i uložite reklamaciju Povjerenstvu za reklamacije svog operatera 30 dana od dana dostavljanja pisanog odgovora. U slučaju neprihvatljivog rješenja Povjerenstva operatera, u roku od 30 dana od zaprimanja odgovora Povjerenstva može se podnijeti pisani zahtjev za rješavanje spora HAKOM-u.

 

Isključili ga, ali računi i dalje stižu

Zakonski rok za prigovor još uvijek vrijedi za čitatelja koji nam se putem maila javio u redakciju. Njegov dopis prenosimo u cijelosti:

– Stan u kome živim je imao priključak od T-coma, za fixni internet i telefonsku uslugu. Za sve to zatražio sam trajno isključenje krajem 11. mjeseca 2012. god. što mi je gospođica u T-com ljubazno potpisala i rekla da trajno isključenje stupa na snagu od 1. 12. 2013. god. Račun od 11. mjeseca sam platio, no šok je uslijedio kada mi je na adresu stigao i račun za 12. mjesec, u iznosu od ukupno 280 kuna! Otišao sam u T-com i saznao da se radi o ‘greški sustava’ i da je sve već trebalo biti ‘odrađeno’. Šefica mi je rekla da je krivnja i moja jer nisam nazvao broj koji mi je ispisala mlada službenica, da bih potvrdio trajno isključenje. Pitao sam je, kako to da pored potpisanog raskida ugovora ja moram još nekoga nazvati da bi to bio pravno valjan raskid ugovora. Službenica je rekla da je to dio procedure i da ona ne zna zasto je tako. U međuvrmenu mi je stigao i račun za 1. mjesec 2013., pa isto tako i opomena za neplaćeni račun iz 12. 2012. Otisao sam ponovno u T-com, i ponovno izvršio trajno isključenje iz mreže s datumom 30.01. 2013., te mi je ljubazna gospođa rekla da će računi za 12. 2012.i 01. 2013. biti stornirani.Taman kad sam se vratio doma poštar mi je donio još jedan račun od T-coma ali ovaj put u iznosu od 430 kuna, i to za usluge max tv, maxadsl, sve vrste poziva, snimalicu, itd. Nisam mogao vjerovat, da su mi poslali još jedan račun za 1. mjesec od 430 kuna pored ovoga od 280 kuna. Da stvar bude gora moj telefon i modem od T-coma je iskopčan iz struje i spremljen u ladicu 1.12. 2012. što znači da je ovaj račun od 430 kuna izmišljen i lažiran.Moj nepostojeći ukupni dug je oko 1.000 kuna, oni to neće stornirati nego će mi u dogovoru sa lopovskim odvijetnički društvima poslati ovrhu od par tisuća kuna. Što da napravim, da to spriječim ? Pravna država ne postoji, novac je kupio zakon i pravdu, lešinari pljačkaju i nitko im ne može ništa – ogorčeno piše čitatalj potpisan samo sa ‘Žac’.

 

Ovršili ga, a da nije ni znao

Društvu Potrošački forum trebao bi se javiti i Makaranin Andrej B. (podaci poznati redakciji) koji ima problema s T-Mobileom.

– Bio sam pretplatnik u trajanju od 2 godine, posljednji račun mi je stigao u 11 mjesecu kada mi je pretplata istekla i kada je i plaćen. Dvije godine poslije sam pokušao ponovno napraviti pretplatinički ugovor no osoba u T-centru mi je rekla da to ne mogu zato što moj dug iznosi oko 1.000 kuna. Objasnio mi je da sam za 11. mjesec trebao dobiti još jedan dodatni račun, budući da sam bio u inozemstvu te mi je u roamingu napravljen račun od 119 kn. Međutim, ja taj račun nisam nikad primio. Kontaktirao sam službu za korsinike gdje mi je rečeno da sam uredno primio račun, da sam tužen preko odvjetničkog društva Hanžeković & partneri, da sam izgubio parnicu i da mi na sve to idu kamate. Zašto me nitko nije kontaktirao u nijednom trenutku? Pa imaju moj broj! Zašto nisam pozvan na to suđenje? Da nisam otišao u T-centar vjerovatno ne bi ni znao za ovaj slučaj a kamate bi se i dalje gomilale – zgrožen je Andrej B.

Slučajeve naših prevarenih čitatelja mogli bismo smo nažalost iznositi u nedogled. Svima poručujemo da se jave Forumu potrošača ili u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača – direktno HAKOM-u. Iako ova borba neće biti nimalo jednostavna, ako u nju ne krenete, ostat ćete osuđeni na ‘brigu za korisnike’. Pozivamo vas također da nam i dalje pišete na [email protected] kako bismo i druge čitatelje obavijestili o mogućim rješenjima sličnih problema.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...