Ina prebacuje 2500 ljudi s pumpi u novu tvrtku

Uprava Ine ovih dana organizira 20-ak radionica za 2500 radnika zaposlenih na benzinskim postajama kojima se prezentira novi model organizacije maloprodaje prema kojemu bi djelatnici tog sektora prešli u drugu tvrtku koja bi bila u potpunom vlasništvu Ine, dok bi imovina ostala u matičnoj kompaniji, piše Jutarnji list.

To je za Slobodnu Dalmaciju potvrdila Maja Rilović, predsjednica Sindikata Inaš, većinskog u Ini, uz napomenu kako je sindikat odbio takav model reorganizacije maloprodaje.

– Radnicima smo također preporučili da ne nasjedaju na tu priču, jer je Uprava može provesti samo ako zaposlenici dragovoljno potpišu sporazumni raskid ugovora o radu, kao i novi ugovor s novom tvrtkom. Naravno, čitava je poanta u tome da se radnicima smanje plaće za 30 do 35 posto i da im se oduzmu do tada stečena prava, uključujući i pravo na otpremninu. Radnici su to shvatili i sigurno je da neće prihvatiti taj model iako ih se pokušava zaplašiti da je to jedini način da njihova radna mjesta opstanu u tržišnoj situaciji s jakim konkurentima – kazala nam je Rilović.

Sindikalna čelnica istaknula je i kako je nedavno istekao polugodišnji kolektivni ugovor (KU) u Ini koji vrijedi još tri mjeseca, a do tada treba dogovoriti novi KU.

– Pregovori su jako napeti i tu može biti svega, ali još ne bih htjela izlaziti u javnost s nekim pitanjima – dodala je Rilović. Komentirajući najavljene izmjene Zakona o privatizaciji Ine zbog prilagodbe s europskom pravnom stečevinom, a posebno članka 10. kojim se definiraju takozvana zadržana pitanja, čelnica Inaša naglasila je kako je sigurna da će Slavko Linić, ministar financija, uspjeti obraniti interese države.

Podsjetimo, tim člankom određeno je da hrvatska strana ima pravo veta na sve strateške odluke vezane za Inu, uključujući i pravo prvokupa. Prema neslužbenim informacijama, Ministarstvo gospodarstva navodno je imalo benevolentniji odnos prema tim promjenama, dok je Ministarstvo financija reagiralo oštrije tvrdeći kako treba pokušati zadržati što više prava.

Nakon što su informacije izašle u javnost, i Slavko Linić i Ivan Vrdoljak, ministar gospodarstva, “spustili su loptu na zemlju“ ustvrdivši kako nema nikakvih sukoba u Vladi, već da se radi o uobičajenim razgovorima i usuglašavanjima oko pojedinih zakonskih prijedloga.

U Ini nisu htjeli komentirati ovu temu, ali se glede reorganizacije maloprodaje moglo neslužbeno doznati kako je točno da se zaposlenicima prezentira novi model preustroja koji bi značio prelazak radnika u novu tvrtku, dok bi imovina ostala u matičnoj kompaniji.

U Ini već postoji presedan za takav model reorganizacije, jer je Ina svojedobno utemeljila tvrtku “TOP Računovodstvo” koja joj pruža usluge računovodstva.

Naravno, glavni razlog osnivanja nove tvrtke za radnike maloprodaje jest pokušaj smanjivanja troškova osoblja na benzinskim postajama koji u Ini iznosi 72 posto ukupnih troškova postaja, dok se u glavnim konkurentskim tvrtkama kreću oko 50 posto.

U Ini ističu kako im nije cilj smanjiti troškove osoblja na razinu konkurencije, ali da je ipak zbog konkurentnosti potrebno barem dijelom umanjiti toliku razliku u troškovima radne snage. Pri tome navode kako bi se novim modelom uveo fiksni i varijabilni dio plaće. Kako se može doznati, trenutačna plaća voditelja Inine benzinske postaje iznosi 9000 kuna bruto, prodavatelja 8000 kuna bruto, konobara, kuhara i perača 7800 kuna bruto, dok je kod konkurencije plaća niža za 30 do 40 posto.

Novim modelom bi fiksna plaća (bez varijabilnog dijela i naknade za prijevoz, božićnice i regresa) voditelja benzinske postaje iznosila 7000 kuna bruto, prodavača 5400 kuna bruto, a konobara, kuhara i perača 4500 kuna bruto, javlja Slobodna Dalmacija.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...