Stanovnici udaljenih zadarskih otoka na mukama: Gorivo švercamo u boršama jer nemamo drugoga izbora!

Pravilnik o prijevozu opasnih tvari je završen i već više od mjesec dana čeka na potpis Siniše Hajdaš Dončića, ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, kako bi krenuo u primjenu, a za to vrijeme otočani gorivo za svoje freze i brodice švercaju na trajektima i katamaranima! Neobično priznanje izgovoreno je u petak u Zadru gdje su se u organizaciji Otočnog sabora okupili predstavnici mjesnih odbora Oliba, Ista, Brgulja i Silbe.

– Možda ćemo zbog toga imati probleme s “Jadrolinijiom” ili kakvim inspekcijama, ali to je istina: gorivo jednostavno moramo imati, pa ga ljudi maskiraju u nekakvim vrećama i boršama. Žalosno je to, nama sa Silbe je najbliža benzinska pumpa na 30 milja i mi gorivo ne možemo dovesti na svojim brodicama.

S druge strane, tako maskirano gorivo se zna prošvercati čak i u katamaranske salone što je vrlo opasno, izjavila je Ana Lukin, predsjednica Mjesnog odbora Silbe. Otkazane vožnje Lukin je istaknula i drugi problem: od kraja prošle godine su od dvadeset predviđenih vožnji na liniji Zadar-Ist-Olib-Silba-Premuda otkazane četiri, a “Jadrolinija” ne ponavlja te vožnje i pristajanja. Jednom tjedno trajekt na toj liniji ide za Mali Lošinj, ali je tu statistika još gora: od sedam predviđenih vožnji njih je pet otkazano!

– Problema imamo čak i ljeti kada vozi trajekt “Bartul Kašić” koji vozi brzinom od 12 čvorova i ima daleko bolje performanse od zamjenskih trajekata. Putovanje do Silbe traje četiri sata, a trajekt nema rashladnu komoru i spizu prevozimo na temperaturi većoj od 30 stupnjeva, pa se mliječni proizvodi i druge namirnice znaju pokvariti što izaziva probleme otočnim trgovcima i ugostiteljima, ali i stanovnicima i njihovu opskrbljivanju živežnim namirnicama, rekla je Ana Lukin.

Preko ljeta je potrebno ne samo rezervirati kartu desetak dana ranije i kupiti teretnicu, već se zna dogoditi da na zadarskoj rivi zbog malih kapaciteta trajekata ostanu brojni kamioni s građevinskim materijalom ili drugom robom koju otočani dostavljaju na svoje otoke. Trebaju nam adekvatni zamjenski trajekti, s boljim maritimnim mogućnostima, poručili su predstavnici otočnih mjesnih odbora. Zamjenski trajekti – Jadrolinija ima boljih zamjenskih trajekata, ali oni plove na području Splita i Rijeke iako nam se čini da bi do Preka mogao voziti i “SIS”, a da kvalitetniji trajekti idu do udaljenijih otoka i Lošinja, rekao je Ivica Levačić s Ista.

– Nije ni nama lako, ali možete li zamisliti strance koji su na otocima kupili kuće, a pristajanja se zbog nevremena otkazuju bez ikakvih obavijesti, pa ih se vraća u Zadar, napomenuo je “međunarodni” aspekt problema Stanislav Kleva s Oliba.

– Trajekt ne pristaje u Brgulje jer pristanište navodno nema dovoljno dubine iako je nekada baš tu pristajao, pa smo primorani po bilo kakav veći teret odlaziti u 2,5 kilometra udaljeni Molat, izjavio je Romano Maletić u ime svojih sumještana.

– Vjerojatno ćemo u budućnosti, kada nam dođu neki strani koncesionari, plakati za “Jadrolinijom”, ali oni bi se trebali prilagoditi nama i našim potrebama kad god to mogu jer smo mi obični, mali i nemoćni ljudi, kazali su predstavnici mjesnih odbora s Oliba, Ista, Brgulja i Silbe. okvir Opet na vesla?!

– Mjesni odbori sa zapadnih otoka zadarskog arhipelaga poslat će Vladi otvoreno pismo prosvjedujući i zbog plavog dizela koji je “ukinut”, a otočani su ostali bez odgovarajućega zamjenskog goriva. Nije nam jasno čime bi ribari trebali izaći na more ili će se vratiti tehnici staroj nekoliko stoljećima, pa se ribarstvom baviti veslajući, rekao je predsjednik Otočnog sabora Denis Barić netom prije negoli je dobio neslužbenu informaciju da je Vlada odobrila interventnu dostavu dizela na otoke. Barić je naveo i prigovore sa Žirja i Kaprija zbog vremešnih trajekata i njihove zahtjeve da se u slučaju otkazivanja pristajanja zbog nevremena sljedeće pristajanje dogodi čim vremenske prilike to dopuste.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...