Vrančić: “Nećemo seliti trajekte u nedovršenu Gaženicu”

Zašto je ministar prometa Hajdaš Dončić donio odluku da se treća faza radova na novoj luci Gaženica ne realizira ni po sadašnjem projektu ni po ugovorenom načinu financiranja još će se razjašnjavati, no sasvim je izvjesno da je u Zadru ovakva odluka ipak bila veliko iznenađenje nakon brojnih umirujućih izjava proteklih mjeseci.

Radovi se u drugoj fazi inače normalno odvijaju, predviđeno je da lukobrani i sva infrastruktura budu gotovi do svibnja 2014. godine. Dosad je u ovom projektu utrošeno znatno manje sredstava od predviđenog – prva faza radova koštala je 43 milijuna eura, druga faza je dovršena sa 69 posto a ukupno će koštati 93 milijuna eura.

To znači da iz odobrenog međunarodnog vrlo povoljnog kredita ostaje još čak 80 milijuna eura što bi se moglo iskoristiti ne samo za izgradnju pristanišne zgrade odnosno putničkog terminala nego i za još nešto, recimo za produženje piste zračne luke Zadar. No umjesto toga ide se na pregovore o zaustavljanju daljnje investicije! – To je prava katastrofa. Umjesto da se što prije stavi u funkciju, da se iskoriste sredstva za stvaranje novih radnih mjesta, ide se na blokadu.

Luka Gaženica (Foto: Ivan Katalinić / Antena Zadar)Nije nas briga kolika će biti ta pristanišna zgrada i kakve će tamo pločice biti, nego da bude što prije, a ovako je neće biti još godinama i investiciju neće imati tko vraćati, kaže Dario Jurin, predsjednik Županijske gospodarske komore. O odustajanju od realizacije njegovog projekta nije znao ništa reći arhitekt Nikola Bašić. Od njega je prije nekoliko mjeseci bilo traženo da projekt prilagodi potrebama “spašavanja hrvatskog gospodarstva”, no novih informacija o tome nema.

Nema šanse da se iz sadašnje gradske luke u Gaženicu seli trajektni promet ako se ne dovrši putnički terminal. To nema nikakvog smisla, cijela investicija bi bila besmislena, kaže gradonačelnik Zvonimir Vrančić.

Zaustavljanje treće faze je potpuno iracionalna odluka. Pristali smo na racionalizaciju gradnje, na prolongaciju od godinu dana, ali ovo je opstrukcija cijelog projekta. Mogu nagađati da se radi o nesnalaženju ove Vlade u ovoj gospodarskoj krizi i o jednoj od niza neprimjerenih odluka. No teško je shvatiti jer projekt ima osigurano financiranje pod vrlo povoljnim uvjetima. Pokušat ćemo se sastati s najvažnijim ljudima u državi, još jednom analizirati situaciju jer je to šteta ne samo za Zadar nego za interese cijele države, kaže Vrančić.

U oporbi ima i drugačijih gledišta. SDP-ov kandidat za gradonačelnika Zadra Ivo Bilić smatra da projekt nije upitan već se prema današnjim uvjetima traži racionalnije rješenje.

Izvještajna skupština SDP-a, Ivo Bilić (Foto: Ivan Katalinić / Antena Zadar)Projekt se hoće i mora završiti, to je uostalom jednoglasna odluka Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar u kojem sjede i predstavnici lokalne vlasti (HDZ) kao i odluka Ministarstva. Sada se razmišlja i radi na modalitetima kako projekt dovesti do kraja i staviti u funkciju u razumnim financijskim okvirima. Neće nas ni zbuniti ni uplašiti predizborna vika onih koji su jedini krivci što taj projekt neće biti završen kao što je bilo planirano. Gaženica je projekt od zadarskog i hrvatskog značenja i mi ćemo ga staviti u funkciju, kaže Bilić. Gradnja Gaženice će očito postati vruća tema u predstojećoj predizbornoj kampanji.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...