“Država trgovačkim društvima oprašta milijunske dugove, a mi smo prisiljeni zatvarati obrte zbog nekoliko tisuća kuna?!”

Ceh prijevoznika Hrvatske obrtničke komore organizirao je 6. susret prijevoznika u hotelu Kolovare. Zaključci dvodnevnog skupa iznijeti su na konferenciji za novinare na kojoj su predsjednik Organizacijskog odbora – potpredsjednik HOK-a Ivan Obad i predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Vladimir Celiščak iznijeli glavne probleme prijevozničke struke, dok su predsjednici Sekcije brodara Valter Grubica, Sekcije prijevoza putnika Slavko Rich te predsjednik Sekcije taksi prijevoznika Krešimir Marinčić govorili o specifičnim problemima s kojima se suočavaju u poslovanju.

Prijevoznici upozoravaju kako svi vozači u javnom cestovnom prijevozu tereta i putnika moraju imati odgovarajući stručnu spremu (srednja stručna sprema u zanimanju vozač). Isto se traži za vozače prijevoza za vlastite potrebe koji upravljaju vozilima iznad 3.5 tone najveće dopuštene mase i autobusima. Također se inzistira da se prijevoz za vlastite potrebe zakonski regulira tako da se može obavljati samo vozilima do 7.5 tona najveće dopuštene mase u krugu od 100 metara.

– Neobrazovani vozači predstavljaju nelojalnu konkurenciju. Problem postoji i kod školovanja vozača. Po našem zakonu nakon završene srednje škole za vozača moj sin ne smije raditi posao za koji je osposobljen sve do 21. godine života. Do tada može voziti kolica u svom dvorištu, a onda dobiva u ruke “ubojito oružje”, ukazao je Celiščak na zakonsku nelogičnost.

Prijevoznici traže od države da se cijelo područje RH tretira kao jedinstvena zona rizika, gdje će troškovi obaveznog osiguranja biti jednaki za sve, a ne kao sada u sedam različitih zona, što dio prijevoznika dovodi u neravnopravan položaj. Također smatraju da je bi cijene trebale biti u razini susjednih konkurentnih zemalja.

U zaključku skupa prijevoznika između ostalog se traži ukidanje Koncesijskog odobrenja koje predstavlja iznimno velik i nepotreban trošak i čime su, kako se navodi, mali brodari stavljeni u neravnopravni tržišni položaj s velikim brodarima koji navedenu naknadu nisu dužni plaćati. Na ovaj način po ulasku u EU te otvaranjem kabotaže mali brodari bit će, kako je istaknuto, u neravnopravnom položaju s obzirom da strani brodovi u svojoj zemlji ta davanja ne plaćaju.

Zaključak skupa bio je i nužnost preciznijeg definiranja uvjeta za obavljanje djelatnosti autotaksi prijevoza Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu, te strože i učestalije kontrole svih nadležnih inspekcijskih službi o primjeni istih.

Lokalnim samoupravama trenutno je, kako je rekao Krešimir Maričić, ostavljen preširok prostor za određivanje različitih kriterija za dobivanje dozvola, te iste često postavljaju nerealne uvjete koji stvaraju probleme i dovode do apsurdnih situacija u poslovanju.

– Trenutno u Hrvatskoj imate 555 jedinica lokalne samouprave i isto toliko pravilnika kojima se regulira naše poslovanje. Prevladavaju siva i crna ekonomija. Određena trgovačka društva državi duguju milijunske iznose, a mali prijevoznici primorani su zatvoriti svoje obrtne zbog nekoliko tisuća kuna duga. Primjerice Cammeo duguje državi 30 milijuna kuna, a moj prijatelj nedavno je stavljen u blokadu zbog 20 tisuća kuna, iako je podmirio 12 tisuća kuna i ostatak želio platiti naknadno, rekao je predsjednik Sekcije taksi prijevoznika.

Predsjednik Sekcije prijevoza putnika HOK Slavko Rich požalio se na lošu situaciju u Slavoniji te kako je nakon 30 godina poslovanja prisiljen otpustiti polovicu radnika zbog državnih nameta i nemogućnosti odgode njihova plaćanja.

Članovi Ceha prijevoznika HOK-a nadaju se hitnoj reakciji Vlade. Pozivaju resorne ministre da ih kontaktiraju prilikom donošenja zakona kako hrvatski obrtnici ne bi postati samo broj na Hrvatskom zavodu za zapošljavanje.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...