EK upozorava Hrvatsku na nedostatke u pružanju poštanskih usluga

Europska komisija upozorila je Hrvatsku da što prije ispravi nedostatke u provedbi europske pravne stečevine u području poštanskih usluga jer ti nedostaci mogu izazvati ozbiljno narušavanje tržišnog natjecanja.

U pismu koje je glavni ravnatelj opće uprave za unutarnje tržište i usluge Europske komisije Jonathan Faull uputio šefu hrvatske misije pri EU-u Vladimiru Drobnjaku, ističu se dva pitanja koja bi trebalo što prije riješiti. Faull upozorava da Hrvatska što prije treba dovršiti uspostavu sustava odvojenog računovodstva za pružatelje univerzalnih poštanskih usluga. Taj sustav potreban je kako bi se moglo utvrditi koliki su prihodi na liberaliziranom tržištu, što je jedan od glavnih preduvjeta u procesu liberalizacije poštanskih usluga. Također se traži provedba načela raspodjele troškova i određivanje cjenovne politike.

Komisija također “žali” zbog toga što je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture nedavno objavilo vrlo restriktivno tumačenje nacionalnog poštanskog zakonodavstva u svezi s organizacijom natječajnih postupaka.

Izgleda da su vaše vlasti zauzele stajalište da se samo imenovani pružatelj univerzalnih usluga može natjecati u natječajnom postupku za pružanje univerzalnih poštanskih usluga. Pristup vaših vlasti utemeljen je na vjerovanju da pružatelj univerzalnih poštanskih usluga uživa ekskluzivno pravo na pružanje takvih usluga, kaže se u pismu i dodaje da takvo restriktivno tumačenje nacionalnog poštanskog zakonodavstva vodi do ponovne monopolizacije, koja je prema europskoj pravnoj stečevini zabranjena, na području univerzalnih poštanskih usluga i to onih koje se namjeravaju osigurati putem javnih natječaja.

Komisija također ističe da takvo tumačenje ne dijeli hrvatsko ministarstvo gospodarstva, koje je nadležno za provedbu europske pravne stečevine u javnoj nabavi. Pod univerzalnim poštanskim uslugama podrazumijeva se skup poštanskih usluga koje se moraju osigurati svima, bez obzira na to gdje žive, pod istim uvjetima minimalne kvalitete, a pružatelj usluga određuje se putem javnog natječaja. Riječ je o subvencioniranim poštanskim uslugama.

Taj posao za sljedećih 15 godina dobila je Hrvatska pošta.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...