Šupe: “Povezat ćemo se s Anconom i bez Jadrolinije!”

Zadar ozbiljno razmišlja o sustavu sufinanciranja brodske veze s Anconom po uzoru na model dolaska niskotarifnih aviokompanija iz Europe u Zadar – potvrdio je direktor Turističke zajednice Zadra Zvonko Šupe.

Ogorčen ignoriranjem nacionalnog brodara Jadrolinije koji svake godine sve kasnije uvodi sezonsku liniju Zadra s Anconom, Šupe je nedavno na lokalnoj televiziji osuo pravu paljbu prema upravi riječke tvrtke, ali i nadležnom Ministarstvu pomorstva “jer nemaju sluha za prvu međunarodnu brodsku liniju uspostavljenu u bivšoj državi s Italijom”.

– Još su koncem 50-ih godina Zadar i Ancona povezivali parobrodi Cita di Venezia i Barletta, a zatim trajekt Liburnija koji je dugo godina održavao tu važnu liniju koja je imala kvalitetno punjenje, čak i dok nije bilo autoceste. Zadar je postao i prva hodočasnička luka, zbog rute prema Međugorju. S modernom autocestom, veza s Anconom više nije ostala samo povezivanje sa Zadrom, već i s Litvom, Ukrajinom, Belgijom… čitavom Europom.

– Umjesto boljeg povezivanja, kao da se nastojala uvesti izolacija Zadra, pa se i linija prema Anconi ove godine uvodi tek od 10. lipnja, što se zadnji put dogodilo 1992. i 1993. godine, zbog ratnih okolnosti. “Ratne navike” učinile su svoje pa je primat tih godina preuzeo Split iako je od Ancone udaljeniji 60 milja nego Zadar, čime su troškovi plovidbe znatno veći nego iz Zadra. Unatoč tome, linija iz Splita se održala tijekom čitave godine, dok je iz Zadra smanjena na isključivo sezonsko razdoblje – kaže Šupe i nastavlja:

 

Koncesije neće diktirati igru

– To je napravljeno nekvalitetno, neprofesionalno, čak i suludo, jer nam niti Ministarstvo pomorstva niti Jadrolinija nikada nisu dali nikakav razlog. Mi smo u Zadru godinama slijegali ramenima vodeći se da je bolje dobiti i dio nego ne biti nikako povezan, a zapravo se radilo o ukidanju međunarodne linije što ima pogubne posljedice ne samo za turizam već i za sve ostale gospodarske grane u Zadru. Ubuduće koncesije neće diktirati igru, već će se stvoriti mogućnost da se i drugi brodari uključe i ponude svoje usluge i to čak mislim prije strani nego domaći. Trend pada dolazaka talijanskih gostiju u Zadar nije samo rezultat krize u Italiji, već i slabe povezanosti.

– Jer kako to da Split bilježi rast Talijana? Zašto imamo 15 aviona iz Švedske, a ne možemo imati jedan trajekt iz Italije? To je jedna katastrofa jer ta linija niti zimi ne bi bila prazna zbog kamionskog prometa prema Europi. Kao što smo bili pioniri u modelu sufinanciranja niskotarifnih gostiju što nam je značajno poboljšalo turističku sezonu, bit ćemo prvi i u pronalaženju načina za privlačenje brodara zbog povezivanja s Italijom. I to vrlo brzo, pogotovo ako se dovrši luka Gaženica prema planovima – uvjeren je direktor zadarske turističke zajednice.

Zadar je znatno izgubio i ukidanjem linije Dubrovnik – Rijeka preko Zadra. Od te bi linije Talijani učinili atraktivni cruising, a naši je nisu mogli održati barem kao turističku vezu u sezoni – dodaje Šupe.

 

Spas iz Europe

Iako Zvonko Šupe nije želio otkriti na koji bi se način u povezivanje Ancone i Zadra mogli uključiti drugi brodari osim Jadrolinije, vjerojatno se radi o promjenama koje će uslijediti nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Tada će se u ravnopravnoj utakmici moći birati brodari, pa i brzina plovila, pa tko bude brži, bolji, komforniji i jeftiniji moći će povezivati otoke, ali i prekomorske luke. Jadrolinija bi na taj način mogla izgubiti ekskluzivitet, a hoće li se to dogoditi, moglo bi se doznati vrlo skoro.

 

 

Brodovi neiskorišteni

Problem je što se Jadrolinija ugnijezdila u Zadru i većina njezinih brodova leži u luci neiskorišteno. Na autobusnom kolodvoru autobusi dolaze, ukracavaju putnike i odlaze, a u zadarskoj luci brodovi uglavnom stoje vezani, s jednom ili niti jednom linijom. Tako je čak i u ljetnim mjesecima kad se dogodi navala gostiju prema otocima, a kamoli ne zimi – ističe Šupe.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...