Ako glačate u šest ujutro, ne znači da vam je struja jeftinija! HEP tarife pomiče kako ih volja!

U ova krizna vremena obitelj s prosječnim primanjima u pravilu barem dva puta okrene svaku kunu prije nego što je potroši. Štedi se na svemu, od hrane do potrošnje struje.

Iako su neka istraživanja pokazala da prosječno kućanstvo na zagrebačkom području gotovo 90 posto od oko 3000 kWh električne energije godišnje potroši u višoj, odnosno skupljoj tarifi, na šibensko-kninskom području to zasigurno nije slučaj. Za ovih ljetnih mjeseci sve koje smo pitali u brzinskoj anketi odgovorili su nam da glačalo, perilicu rublja ili suđa, kao veće potrošače struje, uključuju uvijek nakon 22 sata jer je razlika u režijskom izdatku osjetna. To više što se danju koriste klima-uređajima, pa se, kazali su nam, nekako prebije trošak.

 

Na daljinsko upravljanje

Ipak, koliko potrošača prije uključivanja perilice provjeri je li na kućnom mjernom uređaju za potrošnju struje strelica okrenuta prema gore, kao oznaka više tarife, ili dolje, što će reći da je nastupilo razdoblje obračunavanja po nižoj tarifi? Vrlo vjerojatno rijetki. Možda i zbog toga što uređaj, u pravilu, nije unutar kuće ili stana. Međutim, Gvozden Mrša, Zagrepčanin vodičkih korijena koji ljetne mjesece provodi u svojoj kući u Vodicama, ne spada u takve. Umjesto gledanja na sat i uključivanja većih kućnih trošila, gospodin Mrša radije provjerava HEP-ov uređaj i spomenute strelice. Tako je i uočio da pravilo uključivanja niže, odnosno jeftinije tarife, u 22 sata za njegovu kuću ne vrijedi. I ne samo za njegovu. Uvjeren je, kaže, da se to odnosi na potrošače kompletnog šibensko-kninskog područja, pa i šire. Objašnjava da se tarifama upravlja iz splitskog centra za daljinsko upravljanje s prvom i drugom tarifom uređajem za pretvaranje frekvencije, a ne iz distributivnog područja “Elektra Šibenik”.

− Zamijetio sam da se niža tarifa često uključuje i prije 20 sati, nekad oko 21, a isto tako da se viša tarifa uključi oko pet sati. To znači, ako glačate u šest sati, ne znači da ćete struju manje platiti. U Zagrebu, u kojem živim dio godine, to nije slučaj. Kontaktirao sam službe i šibenske Elektre i HEP-a u Splitu, ali nisam našao sugovornika koji bi mi objasnio što se događa. Smatram da se na taj način obmanjuju potrošači i da se njima manipulira, uz to što viša tarifa ljeti traje dva sata manje nego u zimskom razdoblju. Također, u posljednje vrijeme ugrađuju se brojila koja već imaju ugrađene uređaje za uključenje prve i druge tarife. Mjerni uređaji novijeg tipa toliko su komplicirani potrošačima za razaznavanje tarife da ih ni ja, koji sam tehničke struke, ne mogu dešifrirati -−kazao nam je Mrša. Iz Sektora marketinga i korporativnih komunikacija Hrvatske elektroprivrede d.d., međutim, tvrde da je razdoblje više tarife u zimskom računanju vremena od 7 do 21 sat, a u ljetnom računanju vremena od 8 do 22 sata, i takvo računanje vrijedi za područje cijele Hrvatske.

 

HEP: Kvar na mjerilu

U odgovoru na naše pitanje potaknuto pričom Gvozdena Mrše, Lidija Džaja-Moharić napominje kako “do eventualnih vremenskih pomaka, drugačijeg očitavanja tarife može doći ako postoji kvar na MTU prijamniku, elektroničkom uređaju koji očitava signal koji mijenja tarifu na uređaju”. “Kvarovi na MTU prijamnicima događaju se, ali nisu česti. Ako potrošač sumnja da mu razdoblja tarifa ne odgovaraju propisanim (7-21; 8-22), tj. da je došlo do kvara, dužan je to prijaviti Elektri na svojem distribucijskom području. U slučaju potrošača Gvozdena Mrše, to je Elektra Šibenik”, stoji u odgovoru, uz napomenu da su na temelju našeg upita “izvršili kontrolu mjernog mjesta potrošača Gvozdena Mrše i jučer mu je ugrađen novi MTU prijamnik, odnosno zamijenjen postojeći” (takav je zahvat za potrošača bez naknade).

“Napominjemo da je slučaj kvara MTU prijamnika individualan, ne odnosi se na cijelo šibensko područje, a ako postoji sumnja da nešto nije u redu, potrošač je to dužan prijaviti nadležnom distribucijskom području”, odgovoreno nam je. A Gvozden Mrša nam je odgovorio da mu novi MTU prijamnik nije ugrađen, nego su ga samo nazvali telefonom iz HEP-a i najavili namjeru da promijene prijamnik. − Rekao sam im da mogu doći na osvježavajuće piće, ali da je postojeći MTU prijemnik u savršenom stanju i da nema potrebe za zamjenom. Nakon toga, niti je tko došao, niti me je itko više kontaktirao − rezolutno je kazao Mrša.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...