Nestaje željeznička veza Zadar – Knin?!

Kada je Zadar i cijeli kraj na potezu Zadar – Knin konačno dočekao prijeko potrebnu rekonstrukciju pruge, smiješi mu se – trajni nestanak putničke željezničke veze!

Tako su željezničari nakon Okruglog stola željezničkih sindikata i udruga te struke održanog u Zadru, u hotelu Kolovare, objasnili stvarnost koja se neumoljivo nadvila nad Zadrom.

– Novim voznim redom vlakova na liniji Knin – Zadar, HŽ putnički prijevoz organizirat će – autobusni cestovni prijevoz i vlakovi neće voziti. Istovremeno s početkom radova na rekonstrukciji pruge time će se stvoriti situacije da se na ovom području trajno ukine željeznički putnički prijevoz. Teretni će se organizirati povremeno i dogovorno, ako to zatraže pristigli tereti u luku Gaženica, na način da se prekida rekonstrukcija i omogući prolazak tereta, prenio je stavove Skupa Anto Iličić, tajnik Sindikata prometnika vlakova Hrvatske.

Time su zadarski novinari u jednom čuli najbolju i najgoru vijest. Najbolju da će konačno netko prići rekonstrukciji pruge i najgoru da prometa prugom neće biti. Vozit će autobusi. I to možda, tvrde na skupu, jer najlakše je nešto napisati na papir, kao i to da je pruga nerentabilna i preskupa, a da bi organizacija autobusa bila jeftinija.

Rekonstrukcija bi, ispada, trebala biti odrađivana na način da se godišnje rekonstruira od tri do petnaest kilometara pruge. To bi značilo da će rekonstrukcija trajati od sedam do deset godina. Nakon toga za pretpostaviti je da će trajno nestati navika i potreba vožnje vlakom i da Zadar više nikad ni neće imati željeznički putnički prijevoz.

Ističu da je ovakva odluka u suprotnosti s odlukama EU, odnosno Uredbom 1370 iz 2007. godine o organizaciji javnog prijevoza u članicama EU. Željezničari su izbjegavali politizaciju i pitanja kakva je bila prethodna Vlada i ministar Kalmeta, kakva je sadašnja i sadašnji ministar, što je s korupcijom u željeznici i sl.

Na isticanje argumenta neracionalnosti, odnosno troškova pruge, željezničari ističu da su željeznice u startu od 30 do 40 posto jeftinije od ostalih vrsta prijevoza, ali se katastrofalnom organizacijom i lošom uslugom klijentima može stvoriti situacija da je klijenti napuste, makar uzeli skuplje oblike prijevoza, što se u ovom slučaju očito dogodilo.

Ističu i da je prometna politika nužan preduvjet regionalnog razvoja cijelih područja i države te su pobrojili potencijalne potrebe ovog kraja, gospodarstva i stanovništva. Konačno, smatraju da se država ne može odreći ni izbrisati obvezu organizacije javnog prijevoza.

– Na kraju će svi u ovoj zemlji preseliti u gradove i ostaviti opustjeli prostor.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...