U utorak svečano otvaranje 53. Glazbenih večeri u Sv. Donatu, međunarodnog ljetnog glazbenog festivala svevremenske klasične glazbe!

U utorak, 9. srpnja 2013. s početkom u 21 i 30 sati ovogodišnje će se Večeri otvoriti u grandioznom stilu – u čast dvjestotoj obljetnici rođenja dva glazbena velikana, antički će Forum, pod ljetnim noćnim nebom, odzvanjati probranim programom sastavljenim od najljepših arija iz opera Giuseppea Verdija i Richarda Wagnera. Pod dirigentskom palicom uvaženog dirigenta Ive Lipanovića, vodeće će hrvatske solistice Valentina Fijačko, Martina Zadro i Dubravka Šeparović Mušović, te solisti Domagoj Dorotić, Ljubomir Puškarić, Ivica Čikeš i Giorgio Surian, u pratnji Simfonijskog orkestra i zbora HRT-a obilježiti početak sezone izuzetno zanimljivog repertoara i izvođača 53. Glazbenih večeri u Sv. Donatu.

Rođeni u samo nekoliko mjeseci razlike 1813. godine, talijanski nacionalni simbol G. Verdi i njemački revolucionarni reformator opere R. Wagner predstavljaju možda najveću oprečnost velikih javnih ličnosti 19. stoljeća. S druge pak strane, sušte suprotnosti u glazbenom izričaju, umjetničkoj viziji, političkoj orijentaciji i samom životu, nisu mogli niti zamisliti da ćemo ih danas ravnopravno vrednovati i stavljati jednog pored drugog. Premda se nikad zapravo nisu susreli, cijeli život proveli su u neprestanom rivalstvu i netrpeljivosti, iako su oba bila vrlo suzdržana u komentarima. Prema anegdotama Wagner jedva da je uopće priznao Verdija kao glazbenika, a Verdi ga je prilično diskretno nazvao „darovitim čovjekom koji ide krivudavim putem jer ne zna pronaći pravi”.

Unatoč dubokom umjetničkom jazu između skladatelja, oba su zajedničkim snagama pridonijela evoluciji opernog žanra. Skromni, neupadljivi i marljivi Talijan, bogatog ali tragičnog života, to je radio postupno i promišljeno, uvažavajući tradiciju polako je nadogradio orkestar, a svoje je likove duboko psihološki glazbeno okarakterizirao i dao im realno, često tragično ljudsko lice. Ekscentrični, egocentrični Wagner je, naprotiv, bio okrenut mitologiji, legendama, nestvarnom idealiziranom svijetu, s jasnim odjeljenjem dobrog od zla. Njegov životni cilj bio je ujediniti sve umjetnosti – pjesništvo, glazbu, glumu i scenski dekor – u jedinstveni ”Gesamtkunstwerk”, zbog čega je najčešće sam pisao i libreta. Osim tehnike lajtmotiva, karakterističan je njegov punopravni orkestar, ne više puka pratnja već nositelj dramske radnje. Suprotnost velikana osim u glazbi, filozofiji i životnom iskustvu, očituje se i u odnosu spram društva – dok je Wagner svojim obožavateljima u nasljedstvo ostavio legendarno kazalište u Bayreuthu, povučeni je Verdi narodu podario bolnicu te dom za ostarjele i siromašne glazbenike.

Hrvatski će međunarodno poznati i cijenjeni umjetnici najljepšim i najpoznatijim arijama i zborovima iz izuzetno uspjelih Verdijevih opera ”Nabucco”, ”IlTrovatore”, ”La Traviata”, ”Don Carlos”, ”Ernani” i ”Aida”, te Wagnerovih ”DieMeistersinger von Nürnberg”, ”Tanhäuser”, ”Lohengrin” i ”TristanundIsolde” vjernoj publici 53. Glazbenih večeri u Sv. Donatu dočarati sklad nepomirljivih genija, danas možda popularnijih nego ikad.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...