Ministar Hajdaš Dončić smjenjuje Ivicu Tomića?

Treća faza Gaženice, s izgradnjom zgrade terminala, bila je ključna tema lokalnih izbora: Božidar Kalmeta i HDZ su po svaku cijenu inzistirali na izgradnji terminala vrijednog oko 50 milijuna eura, dok je oporba, potpomognuta nadležnim ministrima, tražila bitno pojeftinjenje zgrade.

Vlada je raspisala poziv za iskazivanje interesa omogućujući budućem koncesionaru izbor između nastavka radova po postojećem projektu i racionalizacije i fazne izgradnje zgrade terminala, što je za HDZ ravno katastrofi. Na poziv su stigle četiri “ponude” i još uvijek se čeka konačna odluka Vlade.

U međuvremenu, Kalmeta je izjavio da su počeli puhati “pozitivni vjetrovi” stvarajući dojam da je rat zamijenjen pregovorima i nekom vrstom dogovora. Klima u Vladi u vezi s lukom Gaženica se promijenila, rekao je Kalmeta tvrdeći da ima “informacije kako su shvatili da projekt ima smisla jedino ako se završi u cijelosti, uz neke uštede na zgradi terminala”. Što se dogodilo?

– O nastavku projekta intenzivno razgovaram s nekoliko ministarstava i pokušavamo terminal nastaviti graditi kako je zamišljeno: unutar postojećih gabarita i uz moguće racionalizacije unutrašnjosti zgrade, jer bi sve drugo bilo gubljenje dragocjenog vremena i gospodarska katastrofa. Umjereni sam optimist, kaže Kalmeta, podsjećajući da su i u Lučkoj upravi Zadar u početku bili za postavljanje kontejnera i pronalaženje koncesionara koji bi koristio luku i izgradio terminal.

Ako je to bilo u početku, kakva je trenutna pozicija Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar?

I tamo se promijenio odnos prema Gaženici. Teško je na sebe preuzeti odgovornost i jedan takav strateški projekt gurati u pravcu koji nema nikakvu perspektivu. U tom je smislu i njihov stav promijenjen.

Jeste li razgovarali s ministrom Hajdašom Dončićem?

– To je sve što mogu reći. Vjerujem da će prevladati činjenice i interes države.

Predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar Ivica Tomić također nam potvrđuje da je došlo do približavanja u stavovima lokalne politike i Upravnog vijeća.

– Skloni smo tome da se cijena zgrade terminala smanji na 30 milijuna eura jer izgleda da je to moguće. Može se kombinirati izgradnja zgrade u starim gabaritima, ali uz manji troškovnik i s tim da dio kapaciteta nadopunjuje koncesionar, kaže Tomić i dodaje da je prema Vladi i nadležnim ministrima otišlo pismo s takvim stavovima.

Tomić također tvrdi da se s racionalizacijom složio i arhitekt Nikola Bašić koji je “razgovarao s Upravnim vijećem i stručnjacima”, čiji identitet Tomić ipak nije želio otkriti. I Kalmeta i Tomić sada čekaju odluku Vlade, ali iz Zagreba još nema odgovora.

Dio raspoloženja među ministrima u čijim je rukama Gaženica, možda ilustrira i nedavni boravak ministra Siniše Hajdaša Dončića u Zadru, za koji zadarski novinari nisu ni znali. Hajdaš Dončić je tom prigodom obišao gradilište luke i razgovarao s dijelom ljudi iz Upravnog vijeća LUZ-a i vrlo brzo shvatio ono što tvrde i Kalmeta i Tomić: prije nego što je Vlada donijela odluku, u Zadru je došlo do “zbližavanja stavova” lokalne politike i Lučke uprave. Vidno nezadovoljan takvim raspletom, pred brojnim je svjedocima ministar Hajdaš Dončić najavio Ivici Tomiću da će biti smijenjen.

– Smjena? Nitko me još nije smijenio, ali je sve moguće. Ovaj posao radim isključivo po svojoj savjesti i u interesu Republike Hrvatske, izjavio je Tomić za Slobodnu Dalmaciju, ne pretjerano iznenađen pitanjem.

Ipak, Tomića na mjesto predsjednika Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar nije postavio Hajdaš Dončić, nego Vlada, a ona još šuti i o navodnoj smjeni i o modelu završetka radova u Gaženici.

 

Turčinov odlazi iz LUZ-a

Mladi SDP-ovac Nikola Turčinov postao je osobni asistent hrvatske europarlamentarke Biljane Borzan, zbog čega nije postao gradski vijećnik u Zadru iako je izabran. S obzirom da je bio i član Upravnog vijeća LUZ-a, iz resornog ministarstva najavljuju da je zbog odlaska u Bruxelles pokrenuta procedura njegova razrješenja i iz Upravnog vijeća LUZ-a.


Vijesti Antene Zadar slušajte na 97,2 MHz, te online na 972.fm na svaki puni sat od 8 do 16 sati. Slušajte i Jutarnju kroniku radnim danom u 7 sati. Svakako nas pratite i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Preuzmite naše aplikacije za iOS i Android uređaje, kako bi vam bili još dostupniji u svakom trenutku.

Jutarnja kronika dostupna je i na svim ovim sjajnim podcast platformama:

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...