Smanjenje PDV-a nije pojeftinilo ugostiteljski proizvod

Porezne mjere koje su trebale dovesti do znatnog smanjenja cijena ugostiteljskih usluga, nisu naoko polučile zadovoljavajuće mjere. Srećom, glavni hrvatski turistički konkurenti su u velikim unutarnjim problemima koji se izrazito reflektiraju na turizam, pa Hrvatska naoko ne pati zbog donesenih mjera koje je nisu učinile turistički konkurentnijom.

Sekcija zadarskih ugostitelja planira u rujnu tiskovnu konferenciju na kojoj će biti riječi o efektima turističke sezone, napose o učincima porezne politike. Smanjenje PDV-a na deset posto, ne samo da nije pojeftinilo ugostiteljski proizvod, nego su vlasnici mnogih zadarskih kafića i restorana podignuli cijene. Učinili su to i oni ugostitelji koji dugo godina nisu podizali cijene, tako da je na prvu ruku, podizanje konkurentnosti palo u vodu. Velike povike stranih gostiju na neprimjereno visoke cijene za sad ne dopiru do onih koji kreiraju hrvatski turistički proizvod.

– Iz svog osobnog iskustva mogu reći da su nove fiskalne i porezne mjere olakšale poslovanje, ali se s druge strane povećao porez na dobit i na potrošnju. Cijeli niz godina, ugostitelji su svoj proizvod i usluge prilagođavali platežnoj moći naših mušterija. S druge strane, trgovci npr. nekretninama, automobilima i sl. su imali jasne kalkulacije, dok smo mi radili na jedan, usudio bih se reći, primitivan način. Međutim, ne samo ove, nego i nekoliko posljednjih godina sve je više kontrole što je rezultiralo da mi ugostitelji danas poslujemo sto posto legalno, rekao je predsjednik Sekcije ugostitelja Robert Kovačević.

Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...