Trajekt prema Italiji sufinancirat će i Grad

Državni brodski prijevoznik odustao je od cjelogodišnjeg povezivanja Zadra i Ancone i odlučio se održavati „srednjojadransku vezu“ samo dva ljetna mjeseca. U Zadru je „Jadrolinijin“ potez izazvao negodovanje, ali i očigledno različita mišljenja o načinu povezivanja Zadra s talijanskom obalom u budućnosti.

U Turističkoj zajednici grada Zadra pokrenuta je neslužbena inicijativa o pokretanju brzobrodskih linija Zadar-Ancona i Zadar-Rimini. Uspostavljeni su kontakti sa zainteresiranim prijevoznicima, održano je i nekoliko neformalnih ali obećavajućih sastanaka na kojima su prijevoznici najavili mogućnost ulaska u posao i nabave brodova.

– Postoje zainteresirani domaći brodski prijevoznici koji su raspoloženi ući u posao održavanja linije prema Italiji, i to preko cijele godine. U Turističkoj zajednici smo jako zainteresirani za održavanje, pa i povećanje broja talijanskih gostiju kojima su Zadar i zadarska rivijera vrlo bliska destinacija, ali se prethodnih godina broj dolazaka iz Italije, pogotovo izvan ljetne sezone, bitno smanjio – kaže potpredsjednik Skupštine TZ-a Branko Ganzulić uvjeren da je riječ o poslu za koji bi se mogla dobiti i sredstva iz fondova Europske unije.

 

‘Jadrolinija’ nije isključena

Ganzulić ne želi otkrivati detalje jer smatra da bi o svemu trebala porazgovarati vodstva Grada i Županije, njihove turističke zajednice, te Gospodarska i Obrtnička komora koje u uspostavi linije prema Italiji mogu pronaći svoj interes.

Osim toga, Ganzulić kaže i kako su još uvijek u igri dvije koncepcije i dva načina povezivanja Zadra s Anconom i Riminijem, ali da ni u kakvom raspletu „Jadrolinija“ nije definitivno isključena. Tu drugu „koncepciju“ podržava zadarski gradonačelnik Božidar Kalmeta, ujedno i predsjednik Skupštine gradske Turističke zajednice:

-„Jadrolinija“ se loše odnosi prema liniji Zadar-Ancona s obzirom na geostrateški položaj Zadra i njegove prometne i gospodarske ciljeve. U ovakvoj situaciji, ja sam za uspostavu trajektne linije između Zadra i Ancone jer bismo tako mogli prevesti ne samo putnike nego i kamione, osobne automobile i razne terete čime bismo bolje zadovoljili i interese gospodarstva nego s brzobrodskom linijom – kaže Kalmeta.

Ni Ganzulić ni Kalmeta nemaju ništa protiv toga da se u posao uključi „Jadrolinija“, ali su svjesni da je to teško očekivati. Zato Kalmeta najavljuje i mogućnost da Grad Zadar financijski potpomogne održavanje linije, nešto slično kao u primjeru „marketinškog ugovora“ s “Ryanairom”, bez obzira hoće li se „Jadrolinija“ predomisliti ili će posao povezivanja Zadra s talijanskom obalom zapasti nekog od privatnih brodskih prijevoznika.

 

Povratna karta za 100 eura

Razgovori vođeni sa zainteresiranim „domaćim prijevoznicima“ u gradskoj Turističkoj zajednici na temu brodskog povezivanja s Italijom otišli su dalje od načelnog međusobnog pipanja pulsa. Vidljivo je to iz činjenice da su rađene kalkulacije po kojima bi povratna karta mogla koštati oko sto eura, a iz Zadra bi se u Anconu stizalo za tri sata. Dok se u priču nisu „uključili trajekti“, procjenjivalo se da bio brzobrodsku liniju bilo moguće uspostaviti već na proljeće iduće godine. Za trajektnu liniju nitko ne spominje rokove.

Feed me
Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...