Još 25 novih pomoćnika u nastavi za djecu s teškoćama

Grad Zadar, odnosno OŠ Šime Budinić,  je još jednom  bio domaćin  edukacije pomoćnika u nastavi – osoba koje pomažu individualno djeci s teškoćama u razvoju  Danas je u sklopu programa sudjelovalo  26 pomoćnika, dok je u protekle četiri godine educirano oko 100 pomoćnika različitih profesija pod pokroviteljstvom Grada Zadra odnosno Upravnog odjela za odgoj i školstvo. Voditeljica edukacije je bila dipl. def. Nada Meštrović.  Teme koje su svi zainteresirani mogli poslušati bile su : tko su djeca s posebnim edukacijskim potrebama,  školovanje djece s posebnim potrebama, s osvrtom na uključivanje učenika u redovni sustav odgoja i obrazovanja, psihološke potrebe, motivacija, ponašanje,  učenje, percepcija djece s posebnim edukacijskim potrebama,  komunikacija, slušanje, specifičnosti u radu s učenikom s teškoćama jezičnog razumijevanja i izražavanja,  specifičnosti u radu s učenikom s teškoćama sluha- nagluhost i gluhoća,  specifičnosti u radu s učenikom s teškoćama čitanja i pisanja,  specifičnosti u radu s hiperaktivnim učenikom – ADD/ADHD,  specifičnosti u radu s učenikom s usporenim kognitivnim razvojem te specifičnosti u radu s učenikom s motoričkim teškoćama.

– Edukacija se održavala u tri termina u listopadu. Nakon ovoga djeca s poteškoćama koja imaju pravo na osobnog pomoćnika dobiti će individualnu pomoć gdje će im se pomagati u učenju, unutar razreda, individualnom pristupu, odnosno inkluziji u redovni školski program. Posao pomoćnika u nastavi je dakle djetetu pomoći u čitanju i pisanju. Osim toga on ili ona s djetetom bude i za vrijeme školskog odmora. Sudionici su smatrali kako je edukacija poprilično zahtjevna no na takav način i temeljita. Puno više usvojenog znanja, integracije i roditeljskog zadovoljstva je zabilježeno otkad su u nastavu prije 5 godina uvedeni pomoćnici. Oni su plaćeni, oko 17 kuna po satu za svoj rad. Ovo je peta grupa koja se educira, a osposobljavanje se odvija već četvrtu godinu. U dogovoru sa stručnom službom roditelji uviđaju da li njihovo dijete zahtijeva pomoć, a zahtjev mora proći još nekoliko odobrenja da bi dijete dobilo pomoćnika . Najčešće je pomoć potrebna djeci s ADHD – om, djeci s autističnim spektrom te onoj s motoričkim ili cerebralnim oštećenjima, kazala je zadarska defektologinja Ivana Masar.

Pomoćnici u nastavi

Ona je održala i jedno od predavanja kojim je ukazala na “Specifičnosti u radu s učenicima usporenog kognitivnog razvoja”, što je novi naziv za učenike s  mentalnom retardacijom. Specifičnosti se manifestiraju  u dva ili više područja, komunikaciji, brizi o sebi, životu u kući, socijalnim vještinama, korištenju socijalne zajednice, samousmjeravanju, zdravlju i sigurnosti, funkcionalnim znanjima te slobodnom vremenu.

– Podrška u nastavnom procesu odnosi se na prilagodbu sadržaja i ostalih strukturnih elemenata nastavnog procesa (individualizacija i prilagođeni programi) te na pomoć učeniku u nastavi – pomagači u razredu. S učenikom treba uspostaviti pozitivan, dobronamjeran odnos, pohvaliti trud koji ulaže te dozirano poticati učenikovu samostalnost u radu. Osim toga treba s djetetom  vježbati i ponavljati bitne dijelove sadržaja uz češću provjeru njihovog razumijevanja,  omogućiti mu dulje vrijeme za rad,  razraditi motivacijski plan (poticajni postupci i aktivnosti s ciljem jačanja motivacije), poticati učenika i vršnjake na pozitivnu interakciju i zajedničke aktivnosti te osigurati adekvatno mjesto u učionici koje će omogućiti učeniku dobro praćenje nastave i pomoćniku uključivanje u rad, istaknula je Masar.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...