Osumnjičenima određeno mjesec dana istražnog zatvora

Petorka koja je jučer uhićena zbog sumnje u izvlačenje novca iz Hrvatskih autocesta preko tvrtki iz Češke – Zdravko Livaković, bivši državni tajnik, Milivoj Mikulić, bivši član uprave HAC-a, Stjepko Boban, bivši predsjednik uprave HAC-a, Ivan Berket te Damir Kezele iz uprave Viadukta – danas je dovedena na ispitivanje u USKOK.

Iskaz je danas dao i direktor Zagorje Tehnobetona Miroslav Bunić. Livaković, Mikulić i Boban s Josipom Sapunarom, bivšim članom uprave HAC-a koji je već uhićen, te Igorom Premilovcem sumnjiče se za zločinačko udruživanje, dok se Berket, Kezele i Bunić terete za zloporabu položaja.

 

Nagrada za poslove

Svoj šestorici sud je zbog mogućeg utjecaja na svjedoke odredio istražni zatvor u trajanju od mjesec dana. Tijekom istrage predloženo je ispitivanje više od 90 svjedoka. Istražitelji sumnjaju da su Livaković, Mikulić, Sapunar i Boban organizirali izvlačenje novca iz HAC-a preko građevinskih tvrtki od kojih su tražili nagradu kako bi one dobivale poslove u cestogradnji pa i onda kad ponude tih tvrtki nisu bile najpovoljnije. Sumnja se da je stoga napuhavana vrijednost radova. Isplata nagrada je išla preko Premilovčevih tvrtki. Sumnjaju da je petorka tako iz HAC-a izvukla oko 30 milijuna kuna. Premilovac je, smatraju istražitelji, od toga 5,5 milijuna kuna zadržao za sebe, a Sapunar je oko 24,5 milijuna podijelio Mikuliću, Livakoviću i Bobanu. Boban, Berket i Mikulić zanijekali su krivnju, a Livaković i Kezele su, kako kažu njihovi odvjetnici, iznosili aktivnu obranu. Većina uhićenih u aferi Remorker može se povezati s bivšim ministrom Božidarom Kalmetom, a tu je ključan igrač Livaković, Kalmetina desna ruka.

Livaković je bio državni tajnik za infrastrukturu u Kalmetinu ministarstvu od kraja 2003. do kraja 2009. godine. Podnio je ostavku kad su se u HAC-u počele otkrivati brojne afere, a njegovi predsjednici i članovi uprava bili su uhićeni i nekoliko puta. I tada se Livakovića prozivalo da stoji iza svega, a on se odlučio povući u zavjetrinu pravdajući ostavku privatnim razlozima. Tako je Livaković napustio Kalmetu s kojim je blisko surađivao još kad je on bio gradonačelnik Zadra. Livaković nije član HDZ-a, ali je otvoreno agitirao za tu stranku pa je čak u aktovci nosio pristupnice za HDZ i nudio ih okolo. No Livaković nije bio u milosti tadašnjeg predsjednika HDZ-a i Vlade Ive Sanadera koji ga je htio čak i smijeniti 2006. godine kad je Sanader napravio čistku u HAC-u.

No uz Kalmetinu pomoć Livaković je opstao. Nakon ostavke Livaković se vratio u Zadar i ponovno preuzeo tvrtku za projektiranje D&Z koju je navodno bio prodao svom partneru Davoru Uglešiću kad je bio državni tajnik. Livaković, Mikulić, Sapunar i Boban bili su ekipa koja je jedno vrijeme zbilja drmala cestogradnjom. Često su se družili po skupim zagrebačkim restoranima. Milivoj Mikulić iskustvo u cestogradnji stjecao je radeći za američki Bechtel, a u upravu HAC-a stigao je 2004. godine. Sanader ga je u čistki 2006. smijenio, ali ga je Kalmeta postavio za svog pomoćnika. Tu je opstao dvije godine, a zatim otišao na mjesto državnog tajnika u Ministarstvo regionalnog razvitka koje je tada vodio Petar Čobanković. Nakon odlaska iz državne uprave pokrenuo je vlastiti biznis za građenje i postao vlasnikom tvrtke Feud. Boban je predsjednik uprave HAC-a postao krajem 2009. godine kada je Kalmeta u toj tvrtki napravio čistku. Dotad je bio šef Hrvatskih cesta. Boban je prije toga radio za Walter Bau. Nakon odlaska iz HAC-a bacio se u privatni biznis i sad je vlasnik dviju građevinskih tvrtki – Imoliena i Hidroelektra plan.

 

Berket stvarni šef

Iako je predsjednik uprave Viadukta Joško Mikulić, Ivan Berket slovi kao pravi šef. U upravi Viadukta Berket sjedi od 1996., a 2002. postao je zamjenik predsjednika uprave i direktor komercijalnih i financijskih poslova. Kezele je pak od 1996. do 2002. bio zamjenik predsjednika NO-a Viadukta, a tad je ušao u upravu te postao i tehnički direktor te tvrtke. Kezele je jedan od većih dioničara te tvrtke koja ima vrlo usitnjenu vlasničku strukturu. On je peti najveći dioničar sa 3,21 posto dionica.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...