Šestaši misle da je korisno piti, 20 posto učenika osjeća nelagodu u školi

Oko 40 posto učenika šestih i sedmih razreda zadarskih osnovnih škola rado bi promijenilo mnogo toga u vezi sa sobom, pa čak 16,4 posto šestaša i 14,2 posto sedmaša ima loše mišljenje o sebi. Nešto manje od 50 posto učenika boji se reakcije roditelja na loše ocjene i često osjeća da roditelji previše očekuju od njih.

Nešto manje od polovine, 39 posto šestaša i 36 posto sedmaša, osjeća pritisak da moraju imati visoke ocjene u školi – dio je ovogodišnjih rezultata istraživanja „Trening životnih vještina” koje među učenicima šestih i sedmih razreda osnovnih škola petu godinu za redom provodi Služba za prevenciju, izvanbolničko liječenje ovisnosti i mentalno zdravlje zadarskog Zavoda za javno zdravstvo.

[pullquote align=”right”]Rezultati su pokazali i da 14,7 posto učenika šestog i 15,3 posto učenika sedmog razreda osjeća mučninu prije odlaska u školu. Oko 20 posto učenika često se osjeća nelagodno u školi. 34,1 posto šestaša i 30,5 posto sedmaša osjeća strah od nekog nastavnika[/pullquote]Analizom podataka na 3000 učenika šestih i sedmih razreda 36 osnovnih škola Zadarske županije, prema riječima dr. Stele Klepac Erstić, voditeljice zadarske Službe za prevenciju, pokazalo se kako su djeca koja imaju lošu sliku o sebi sklonija eksperimentiranju sredstvima ovisnosti.

– Neke od psiholoških osobina povezanih sa zloporabom sredstava ovisnosti su nisko samopoštovanje, nisko zadovoljstvo samim sobom, velika potreba za socijalnim odobravanjem, visoka anksioznost i niska asertivnost. Rezultati su pokazali kako učenici koji iskazuju kako su zadovoljni svojim životom manje eksperimentiraju sredstvima ovisnosti. Kako je utvrđeno istraživanjem, za većinu pojedinaca, početno eksperimentiranje i kasniji razvoj obrasca redovite uporabe tipično se događa u adolescenciji.

Budući da je upotreba nekih psihoaktivnih tvari kao što su duhan, alkohol i marihuana prilično raširena, eksperimentiranje se često smatra normalnim.

Iako određena razina eksperimentiranja psihoaktivnim tvarima ne mora biti štetna, rano eksperimentiranje često vodi redovitoj upotrebi, navela je dr. Klepac Erstić dio rezultata istraživanja koje se svake godine provodi kao serija od 13 radionica za učenike šestih i 10 radionica za učenike sedmih razreda.

Osim „slike o sebi“ ovogodišnjim je istraživanjima utvrđeno i da čak 25,2 posto šestaša i 27,2 posto sedmaša smatra kako je korisno piti u manjim količinama. Samo 0,3 posto učenika šestog razreda navodi da je probalo marihuanu i to jednom ili dva puta, a čak 97,2 posto učenika šestih i 96,4 posto učenika sedmih razreda navodi kako bi odbilo ponuđeni džoint.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...