U Kalmetinoj ladici brojne optužbe protiv Stanića

Dosta mi je više, podižem kaznenu tužbu protiv Mijata Stanića – ponovio je u petak u Zadru okupljenim novinarima Božidar Kalmeta, bivši ministar prometa i aktualni zadarski gradonačelnik.

Nakon bivšeg državnog tajnika za infrastrukturu Zdravka Livakovića, koji je od četvrtka u pritvoru zagrebačkog USKOK-a zbog sumnje u izvlačenju novca iz Hrvatskih autocesta (HAC), i Kalmeta je najavio sudski obračun sa Stanićem, predsjednikom Nezavisnog cestarskog sindikata. Kalmeta i Livaković najavili su tužbe za klevete zbog silnih optužbi za korupciju i kriminal koje je Stanić u više navrata zadnjih godina iznosio u javnost na njihov račun bez ikakvih dokaza, te ih je više puta ponovio zadnjih dana, nakon što su USKOK-ovi istražitelji počeli raspetljavati korupcijsko klupko u aferi “Remorker”.

Iako Kalmeta nije htio otkriti kada će podnijeti tužbu, neslužbeno doznajemo da ne sprema samo tužbu za klevetu protiv Stanića, već priprema opsežan dosje o sindikalcu koji je ovaj “zaradio” u HAC-u kao voditelj naplatne postaje (NP) u Brodskom Stupniku, te kao predstavnik radnika u Nadzornom odboru HAC-a od 2005. do 2008. godine, a tiče se brojnih nepravilnosti u radu pa čak i sumnji u potkradanje HAC-a preko naplatnih postaja o čemu je samo dan prije uhićenja za Slobodnu Dalmaciju govorio Zdravko Livaković.

Kao materijalnu podlogu za tu “debelu” kaznenu prijavu protiv Stanića, Kalmeta navodno namjerava iskoristiti brojne nalaze unutarnje kontrole HAC-a i drugih nadzornih tijela koji su se “bavile” Mijatom Stanićem od 1996. do 2012. godine.

 

Desetljeće nereda

Dokumenti koji navodno kompromitiraju Stanića pojavili su se u novinarskim krugovima još prije nekoliko godina kao pokušaj da se čelnika sindikata diskvalificira i moralno kompromitira, te tako donekle relativiziraju njegove optužbe za korupciju upravljačke nomenklature u HAC-a i Ministarstvu prometa kojem je na čelu bio Božidar Kalmeta. Tim “starim” dokumentima sada su pridodani “novi” koji se odnose na razdoblje od 2001. do 2012. godine, a po kojima je Stanić kao voditelj smjene naplatne postaje Brodski Stupnik, a kasnije i kao njezin voditelj, prekršio niz radnih i profesionalnih pravila zbog čega je HAC pretrpio štetu u visini nekoliko stotina milijuna kuna.

Tako se navodi da je nalazom Službe unutarnje kontrole od 12. kolovoza 2002. utvrđeno da je u 2001. godini na relaciji Ivanja Reka-Slavonski Brod od ukupno 7,3 milijuna izdanih kartica bilo čak 34.177 nenaplaćenih, što je gotovo 40 puta više nenaplaćenih kartica nego u drugim zemljama na istu količinu prometa, a takva negativna praksa nastavila se i sljedećih godina. Stanić navodno nije ništa poduzeo da to spriječi, već se u isto vrijeme žestoko borio protiv videonadzora na naplatnim kućicama, čime je HAC-u, navodno, pričinjena šteta od nekoliko desetaka milijuna kuna.

Stanića se optužuje i za nedjelovanje u slučaju korupcije koju je u HAC-u otkrio bivši načelnik zadarske policije Svemir Vrsaljko. Vrsaljko je u HAC-u bio zaposlen kao predstojnik Ureda za korporativnu sigurnost, a nakon što je prije dvije godine otkriveno da mjesecima nije dolazi na posao, a primao je plaću, dobio je otkaz.

Vrsaljko je, naime, otkrio da je izvjesna Vesna Andrić iz Slavonskog Broda, navodna Stanićeva rođakinja, uzela od više osoba veće novčane iznose uz obećanje da će ih zaposliti u HAC-u. Na taj je način sakupila oko 100 tisuća eura. Dio ljudi koji su dali novac gospođi Andrić za zaposlenje sve su to ispričali Mijatu Staniću, ali on se od toga ogradio i navodno ništa nije poduzeo da se korupcija zaustavi.

 

Izostanci

HAC-ova unutarnja kontrola u rujnu 2009. utvrdila je kako je Mijat Stanić neopravdano izostao s posla 120 sati koji su mu uredno plaćeni kao da je radio. Taj 15-dnevni radni izostanak Stanić je priznao, a idući mjesec ga je navodno i nadoknadio, ali i o tome postoje različita tumačenja.

Nadalje se navodi da je 9. svibnja 2006. unutarnja kontrola u Stanićevu “džepu” pronašla novac od naplate cestarine koji niti je prijavio, niti je smio imati, zbog čega mu je izrečeno pisano upozorenje zbog propusta na obveze iz radnog odnosa, da bi godinu kasnije sindikalac zaradio još jedno takvo pismeno upozorenje zbog radnih propusta.

Ovaj put mu se na teret stavljalo da je kao voditelj naplatne postaje Brodski Stupnik dao nalog voditelju smjene Ivanu Mamiću da zbog pojačanog prometa otvori izlaz broj 4 na kojem nije bila instalirana oprema za naplatu cestarine (registar-blagajna, rampa i brojač). Na taj je način, navodno, HAC oštećen za nekoliko stotina tisuća kuna koje su navodno završile u privatnim džepovima, uključujući i džepove predsjednika Nezavisnog cestarskog sindikata.

Mijat Stanić zbog toga nikada nije odgovarao, naprotiv, nakon što je dva puta dobio pisanu opomenu zbog propusta na radnom mjestu, za što se dobiva otkaz, Stanić je umjesto otkazivanja ugovora o radu unaprijeđen na radno mjesto tehničkog voditelja naplate cestarine Slavonski Brod.

Stanića se također proziva da kao predstavnik radnika u NO-u HAC-a od 2005. do 2008. godine, u vrijeme najvećih afera u HAC-u, nije upozoravao na navedene propuste, niti je kao član NO-a davao izdvojena mišljenja. Naprotiv, Stanić je cijeli staž u NO-u uredno dizao ruke i donosio jednoglasne odluke s drugim članovima HAC-a.

Pri tome je uz svoja redovna primanja voditelja Tehničke jedinice naplate cestarine Slavonski Brod (koja je u mjesecima kada je imao pasivno dežurstvo iznosila oko 21 tisuću kuna bruto) primao i naknadu za članstvo u NO-u u mjesečnom iznosu od 3000 kuna te da je svoj utjecaj u HAC-u koristio za zapošljavanje svojih “podobnika”.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...