Kvalitetne mobilne mreže ključ su zadovoljstva korisnika

Mobilni broadband ključna je tehnologija koja definira sadašnjost i budućnost telekomunikacijske industrije, te direktno utječe na pozitivna gospodarska kretanja i porast BDP-a. Nokia Solutions and Networks, jedan od vodećih globalnih isporučitelja telekomunikacijske opreme i rješenja, u Zagrebu je stoga okupio domaće i inozemne telekom-stručnjake, predstavnike regulatornih i obrazovnih institucija, te uglednih medija – kako bi otvorio dijalog o načinima na koje će tržište i operatori odgovoriti na eksponencijalni rast broja mobilnih broadband korisnika i mobilnog podatkovnog prometa.

Cilj Mobile Innovation and Experience Daya je bio da odgovori na pitanje na koji način operatori mogu nadograditi i unaprijediti svoje mreže kako bi korisnicima osigurali kvalitetnu uslugu i s lakoćom isporučili gigabajt personaliziranih podataka dnevno.

U samo dvije godine za više od 60 posto je porastao broj korisnika koji internetu pristupaju mobilnim uređajem, dok je mobilni podatkovni promet u posljednjoj godini rastao za 70 posto, stoji u podacima Global Web Indexa. Ova će pak godina značiti prekretnicu u prodaji pametnih telefona: po prvi put u povijesti prodat će ih se više negoli klasičnih mobilnih uređaja. Sve ovo samo dodatno potvrđuje predviđanje da mobilnost postaje imperativ današnjice, da mobilni uređaji postaju centralna platforma za rad, zabavu i informiranje, te da će slijedom toga svaki korisnik do 2020. godine konzumirati 1GB podatkovnog prometa dnevno. Zbog takvog razvoja telekomunikacijskih navika korisnika, operatori koji žele zadržati postojeće i privući nove korisnike što prije moraju adresirati čitav niz izazova koji ih očekuju u sljedećem periodu.

 

Korisnici na prvom mjestu

Budući profitabilnost i daljnji rast mobilnih mreža primarno ovise o korisnicima i njihovim telekomunikacijskim navikama, Mobile Innovation and Experience Day na samom je početku adresirao njihove stavove i to temeljem podataka prikupljenih u velikoj godišnjoj Studiji privlačenja i zadržavanja korisnika (Aquisition & Retention Study 2013.) koju NSN tradicionalno provodi na globalnoj razini.

Na zasićenim tržištima, otkriva NSN-ova studija, čak dvije trećine korisnika su napredni i aktivni korisnici koji se na dnevnoj bazi služe mobilnim uređajima za surfanje webom, video-pozive, kupovinu te preuzimanje glazbenih, filmskih ili TV sadržaja. Ovom kategorijom korisnika dominiraju mlađi od 35 godina, a lani je njihov udio, u ukupnom broju korisnika, iznosio čak 64 posto. Kako bi korisnici ostali lojalni svome mobilnom operatoru u igri je niz faktora, no ključni su kvaliteta podatkovne veze, glasovna komunikacija koja mora teći bez problema, te cjenovni modeli i uključene opcije.

Nadalje, kako bi ostvarili očekivanja korisnika i zadržali pa čak i povećali postojeću korisničku bazu, mobilni operatori kontinuirano se moraju prilagođavati novonastalim odnosima na tržištu – od stalne optimizacije mobilnih mreža do minucioznog praćenje telekomunikacijskih potreba i navika korisnika. Naime, 40 posto korisnika je spremno platiti veću cijenu za inovativne mobilne usluge i veću kvalitetu, brzinu i/ili propusnost. Istovremeno, kada njihove potrebe nisu zadovoljene, napredni korisnici su spremniji i na mijenjanje davatelja usluga: čak 39 posto njih na globalnoj razini razmišlja o promjeni operatora u sljedećih dvanaest mjeseci, što je čak 10 posto više nego godinu ranije.

“Jasna je veza između kvalitete usluge i vjernosti korisnika”, kazala je tijekom konferencije Nives Sandri, direktorica hrvatske podružnice Nokia Solutions and Networksa i dodala kako je upravo slijedom toga NSN razvio rješenja za pomno praćenje korisničkih iskustava (Customer Experience Management): problemi individualnih korisnika NSN-ovim se alatima lociraju na internetskim mapama, a svako se korisničko iskustvo bilježi i rangira po različitim kriterijima kako bi pomogli operatorima u podizanju efikasnosti i učinkovitijem odgovaranju na prohtjeve tržišta i korisnika. NSN-ovim portalom – CEM On Demand – koji je zadužen za praćenje i analiziranje telekomunikacijskih navika korisnika danas se služi 160 operatora diljem svijeta među kojima je i naš Vipnet.

 

Inovativne tehnologije koje osiguravaju optimizaciju i jamče uštede

Kada je pak o tehnološkim izazovima riječ, NSN je u Zagrebu je prezentirao čitav niz inovativnih rješenja koja će podjednako unaprijediti efikasnost mobilnih mreža i zadovoljstvo korisnika. Jedno od njih je Liquid Applications tehnologija koja iz temelja mijenja ulogu bazne stanice u mobilnim mrežama. Od lansiranja GSM tehnologije davne 1991. godine, mobilna ili bazna stanica imala je samo jednu ulogu: slanje i primanje signala između uređaja. Sada NSN okreće ovaj važan segment mobilne mreže naglavce: bazna stanica postaje mjesto gdje se prikupljaju i smještaju sve vrste korisničkih podataka, a sama stanica “zna” gdje i na koji način se korisnik služi svojim tabletom ili smartphoneom. Time se ubrzava isporuka lokalnoga sadržaja, kao i učinkovitost cijele mreže.

Budući drastičan rast mobilnog podatkovnog prometa od operatora traži velika ulaganja, NSN je tijekom konferencije demonstrirao i fleksibilna rješenja koja im omogućuju postepenu nadogradnju mreža. Rješenja su to kojima se optimalno raspoređuju i koriste mrežni resursi, maksimalno iskorištava frekvencijski spektar, a dragocjeni mrežni kapaciteti alociraju na mjesta gdje su najpotrebniji. Takve su primjerice male bazne stanice (takozvana small cell rješenja) koje su instaliraju na područjima s velikom gustoćom korisnika kao i na teško dostupnim lokacijama. Njima se danas operateri služe kako bi u zatvorenim prostorima, poput trgovačkih centara, podzemnih garaža, stanica metroa, stadiona, dvorana i studentskih kampusa, korisnicima osigurali kvalitetan mobilni signal. Najpopularnije prinove u segmentu small cell rješenja su Flexi Zone LTE mikro- i piko- bazne stanice koje ne samo što su najmanje nego i jedina rješenja ove vrste koje dolaze s istim funkcionalnostima i kapacitetom onih velikih baznih stanica.

Tijekom konferencije stručnjaci Nokia Solutions and Networksa više puta su apsotrofirali presudnu ulogu koju za budućnost mobilnog broadbanda imaju LTE mreže: „Ključna tehnologija koja je operatorima apsolutno nužna kako bi se uspješno nosili za zahtjevima rastućeg tržišta je LTE (Long Term Evolution) odnosno mobilni sustavi četvrte generacije. NSN do danas je u svijetu izgradio ili gradi 94 LTE mreže, među kojima je i ona Hrvatskog Telekoma, a posebno smo ponosni na činjenicu da smo vodeći isporučitelj naprednih sustava u Koreji i Japanu, dakle najzahtjevnijim svjetskim mobilnim tržištima“, kazala je Nives Sandri i dodala da je NSN u cijelosti fokusiran na mobilni broadband pa je tako samo prošle godine čak 2,1 milijardu dolara uloženo u istraživanje i razvoj alata, usluga, aplikacija i rješenja kojima će olakšati implementaciju i unaprijediti upotrebu vodeće telekomunikacijske tehnologije današnjice.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...