Mali dioničari se pobunili protiv novog vlasnika Luke Zadar

Mali dioničari Luke Zadar ovih su dana dobili pismo bez službenih pečata ili potpisa odgovorne osobe kojim se pozivaju da 24. siječnja dođu na Izvanrednu Glavnu skupštinu Luke Zadar kako bi spriječili najvećeg dioničara, Diluculo u vlasništvu slovenskog poduzetnika Danijela Robnika, da ugrozi tvrtku.

Skupštinu je, inače, sazvao Diluculo, a na njoj bi se trebala izabrati Uprava i Nadzorni odbor. Pismo kojega potpisuje “Skupina malih dioničara Luke Zadar”, obavještava da će se na Izvanrednoj Glavnoj skupštini odlučivati o opstanku i budućnosti tvrtke te da je malim dioničarima najbitnije da Luka Zadar dobije produženje koncesije prema elaboratima i planovima koji godinama čekaju odluku Lučke uprave Zadar i Ministarstva mora. Luka Zadar još je 2008. predala zahtjev za produljenje koncesije za upravljanje teretnim i putničkim prometom u Luci Gaženici koja istječe u srpnju.

[pullquote align=”left”]47 posto vlasništva nad Lukom Zadar imaju mali dioničari[/pullquote]Mali dioničari smatraju da je Robnik ugrozio dobijanje koncesije. “Svojim postupcima i radnjama doveo je rješenje koncesije u veliko pitanje, stoga se moramo ujediniti i uvjeriti Ministarstvo mora i Lučku Upravu da smo složni i jedinstveni u namjeri opstanka i razvoja Luke kao i tijekom proteklih 60 godina njezinog postojanja”, stoji u pismu u kojem se upozorava da će u slučaju gubitka koncesije teretna Luka Zadar biti likvidirana, radnici će ostati bez posla, a vrijednost dionica Luke postati ništavna.Mali dioničari, od kojih su većina bivši ili sadašnji radnici, drže oko 47 posto vlasništva, dok Diluculo nešto više od 43 posto. Novog najvećeg vlasnika smatraju upitnim, ne navodeći mu ime, nego ga nazivaju “taksistom” aludirajući na činjenicu da je kao hrvatskoj javnosti nepoznati vlasnik slovenske tvrtke Taxi Plus Maribor nedavno postao najveći vlasnik Luke. Osim toga, nastavljaju u pismu, “taksist i ostali su nam prije dva mjeseca obećali produženje koncesije. Unatoč lošim uvjetima na koje su pristajali, da bi dobili koncesiju, nisu je dobili niti neće jer su se nadležni organi i institucije uvjerili u njihove stvarne namjere”.

Mali dioničari, koji su htjeli ostati anonimni, kažu za Poslovni dnevnik da su pokušali saznati tko je poslao pismo, ali je pošiljatelj i dalje nepoznat. Činjenica je da im je ovo neformalno pismo stiglo relativno kasno, a službeni poziv na Skupštinu neki nikada nisu dobili pa mnogi od njih nisu niti uspjeli u roku prijaviti svoje sudjelovanje na Skupštini.Dugogodišnji direktor Neven Jurin nedavno je dao neopozivu ostavku, a Trgovački sud je na to mjesto imenovao Juricu Kešinu. Luka Zadar danas zapošljava oko 100 radnika. Vlasništvo nad tvrtkom koja ima koncesije na upravljanje teretnim prometom u Luci Gaženici, kao i putničkim prometom u Gradskoj luci, već dugo intrigira hrvatsku i slovensku javnost jer je u vlasničkom preslagivanju posljednjih nekoliko godina bilo mnogo nepoznanica.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...