Rekonstrukcija bivše Bihaćke ulice gotova do ljeta?!

Još u svibnju protekle godine započeli su radovi na uređenju ulice Borka Šarlije Kese, bivše Bihaćke ulice, vrijedni oko 6,3 milijuna kuna. Ulica je u prvoj fazi radova veći dio dana bila zatvorena za promet i to na dionici od križanja s Ulicom Bleiburških žrtava, kod Interspara do križanja s Dubrovačkom ulicom, dok je danas malo otvorena, malo zatvorena za promet, no nikako i dovršena.  Novost kod ove rekonstrukcije i modernizacije ovog važnog gradskog koridora  jest činjenica kako je Grad Zadar otkup dijela zemljišta stanara preko čijih posjeda prometnica prolazi očito otkupljivao kako bi istima omogućio “nekoliko besplatnih uzastopnih parkirnih mjesta” ispred kuća, a ne proširenje ove prometnice.  Radovi na dionici od križanja sa Splitskom ulicom do budućeg rotora u ulici Bleiburških žrtava odvijaju se u tri faze.  Završetak svih radova predviđen je do ljeta ove godine. Živi bili pa i to vidjeli.

Ovaj gradski predio na spoju Stanova i Bilog briga mjesecima je veliko gradilište u kojemu radovi teku opušteno jer se ne radi, navodno, o frekventnoj, turističkoj lokaciji. U svakom slučaju, trenutno stanari na ovom potezu već gotovo godinu dana do svojih domova dolaze raznoraznim okolnim, manje ili više poznatim, gradskim uličicama, a nerijetko do svojih kuća moraju i pješačiti. Ali eto, malo agonije za buduće opće dobro našim sugrađanima nikada nije smetalo, odnosno točnije, za mišljenje ih nikada nitko nije pitao, kao u svezi bilo kojeg velebnog gradskog projekta. Sada već počinju gubiti strpljenje kao i brojni drugi sugrađani koje raznorazne obveze svakodnevno navode na ovaj put.  Malo kiše, malo vikenda, malo praznika, malo juga, itd.  razlozi su ležernog “kopkanja” na ovoj lokaciji, doznali smo iz Gradske uprave. S obzirom na tromjesečno kašnjenje završetka radova u prvoj fazi,  na dionici od križanja s Ulicom Bleiburških žrtava, kod Interspara do križanja s Dubrovačkom ulicom  koja je trebala biti završena do 1. studenog 2013. godine vjerujemo kako će i radovi iz druge dvije faze jednako tako probiti zadane rokove.

Radovi u Bihaćkoj ulici

Tvrtka “Lavčević d.d. Split” koja radove izvodi s istima, vidimo, dobrano kasni. Osim ovih radova u kojima se svakodnevno zatvara drugi prilaz spomenutoj predškolskoj ustanovi po bivšoj Bihaćkoj se i dalje stalno nešto kopa, prekapa, krpa te je tako i u siječnju prošle godine prokopana dionica, koja bi u narednim mjesecima opet trebala doći na red za kopanje i proširivanje, kada je tvrtka EVN Croatia izvodila radove polaganja plinskih instalacija. Znači li to nove, opetovane, bespotrebne financijske izdatke?

Podsjetimo, početkom godine, dvije i pol godine nakon što je izabran izvođač radova na proboju Bihaćke ulice i dijela Ulice Bleiburških žrtava gradske vlasti su odlučile poništiti natječaj na kojem je taj posao dodijeljen tvrtki Asfaltne ceste iz Splita jer je, kako je tadašnji dogradonačelnik Darko Kasap rekao, tvrtki koja je izlicitirala taj posao ponudila nerealnu cijenu s kojom bi bila samo na gubitku (klasični damping u kojem se ponude izrazito niske cijene kako bi se dobio posao), a Grad Zadar, kao ugovorni investitor nema nikakve obaveze obeštećenja.

Radovi u Bihaćkoj ulici

U međuvremenu Asfaltne ceste iz Splita dobile su novog vlasnika u tvrtki Osijek Koteks. To je manje važno od prošlogodišnje najave pročelnika za graditeljstvo Matka Segarića kako će rekonstrukcija te dvije ulice ući u zajednički projekt prometnog sustava Grada Zadra koji će se ponuditi na sufinanciranje fondovima EU. No, na kraju su se gradske vlasti predomislile i umjesto da čekaju europski novac odlučile krajem prošle godine kako će se baš 2014. godine započeti s radovima na tom projektu. Za proboj Bihaćke ulice i dijela Ulice Bleiburških žrtava u  ovogodišnjem gradskom  proračunu je planirano 3,2 milijuna kuna, a za javnu rasvjetu rezervirano još 800 tisuća kuna.

Iako se ulica Borka Šarlije Kese, bivša Bihaćka ulica, zbog proračunskih mogućnosti gradi “puževim korakom”,  nedavno su nastavljeni radovi na dijelu od Iške do ulice Bleiburških žrtava pored Interspara. Planirani rotor u ovoj ulici na nepreglednom i opasnom križanju između Interspara i Mercatora trebao bi prema najavama iz Grada Zadra biti dovršen do Uskrsa nakon čega bi trebali biti nastavljeni i radovi treće faze, oni od križanja s Dubrovačkom ulicom do križanja sa Splitskom ulicom što bi u konačnici trebalo rezultirati kvalitetnim prometnim koridorom koji vodi od istočnog dijela grada prema središnjem, odnosno zapadnom dijelu.

Bihaćka ulica

Podsjećamo,  stanari bivše Bihaćke su se još 2010. godine  pobunili protiv ovih radova jer se najavila gradnja prometnice prije zakonski riješenih imovinsko-pravnih poslova na ovoj dionici. Tada su istaknuli kako nije sporna izgradnja ceste jer se grad treba širiti te u skladu s time treba razumjeti i interese Grada, no kao vlasnici parcela zahtijevali su pravičnu naknadu za nešto više od 800 metara četvornih, koju kako su tada isticali, nikada nisu dobili. S druge strane, tadašnji gradonačelnik Zadra, Zvonimir Vrančić u nedostatku administrativnih dokaza, jer se računi uplata, odnosno isplata čuvaju 10-ak godina u Gradskoj upravi, istaknuo  je kako su od susjeda pobunjenih vlasnika zemljišta doznali da ih je Grad isplatio. Da li će ova priča dobiti svoj epilog vidjet ćemo dakle oko Uskrsa, odnosno mjesec, dva, tri, itd. kasnije kada se konačno krene sa završnom trećom fazom ovih “žurnih” radova na spornom potezu, od križanja s Dubrovačkom do križanja sa Splitskom ulicom.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...