Poduzetnici iz Zadra među prvima u Hrvatskoj “ulaze u svijet” elektronskog fakturiranja

Tko, što, kako, koliko, zašto i niz sličnih upita o elektronskom fakturiranju, zadarski će poduzetnici dobiti među prvima kod nas. Dakle, što je to zapravo elektronsko fakturiranje i na koji način štedi vrijeme, pa time i novac, zadarski poduzetnici, menadžeri i računovođe trebali bi, kroz predavanja eminentnih ekonomskih stručnjaka, doznati na drugoj po redu E-Račun Akademiji, u prostoru HGK, i to 17. ožujka.

Elektronsko fakturiranje, iako prisutno već nekoliko godina u Hrvatskoj, tek nakon ulaska u Europsku uniju postaje sve poželjniji oblik poslovanja i u našoj državi. Riječ je o postupku slanja računa putem e-pošte uz korištenje elektronskog potpisa i vremenskog žiga, koji u potpunosti zamjenjuje slanje faktura poštom, a takav oblik fakturiranja nužan je za sve one koji svoje poslovanje misle preseliti i na EU tržišta.

[pullquote align=”left”]Riječ je o postupku slanja računa putem e-pošte uz korištenje elektronskog potpisa i vremenskog žiga, koji u potpunosti zamjenjuje slanje faktura poštom, a takav oblik fakturiranja nužan je za sve one koji svoje poslovanje misle preseliti i na EU tržišta[/pullquote]Najdalje 2020. e-fakturiranje moralo bi biti dominantan način fakturiranja, odluka je to koju je Europska komisija donijela još prije nekoliko godina pozivajući zemlje članice da ogromne količine dokumenata presele u virtualni prostor. Svrha takvog poslovanja, uz očuvanje prirode, ponajprije su uštede, a statistički pokazatelji Eurostata pokazuju kako je u zemljama Europske unije od 18 posto 2007., broj izdanih elektroničkih računa u 2010. porastao na čak 31 posto, dok je ta brojka za područje cijele Europe oko 37 posto. Dok je u Danskoj prošle godine predloženo da se za izdavanje računa u papirnatom obliku plaćaju penali, istovremeno takav način poslovanja još je relativno nepoznat u Hrvatskoj, iako je lako dostupan. Kada govorimo o RH, e-Račun je vrlo konkretno reguliran i propisan. No, problem u praksi predstavlja to što se na regulaciju čekalo vrlo dugo zbog čega su se u mnogim tvrtkama uvriježili nelegalni oblici e-Računa.

Izlaskom na europsko tržište, gdje je do 2014. broj korisnika e-fakturiranja višestruko porastao, i hrvatski poduzetnici, obrtnici i gospodarstvenici trebat će ipak usvojiti i ovaj način poslovanja. Usluga e-fakturiranja, koja je na hrvatskom tržištu dostupna preko web platforme Moj e-račun, omogućuje korisnicima elektroničku razmjenu primarno računa, ali i opomena te odobrenja, dok u budućnosti će biti i virtualni prostor za razmjenu i spremanje drugih dokumenata između dobavljača i kupaca. Ukratko, spomenuta web platforma omogućuje cjelokupan proces od izdavanja i zaprimanja do arhiviranja dokumenata.

[pullquote align=”right”]Dok je u Danskoj prošle godine predloženo da se za izdavanje računa u papirnatom obliku plaćaju penali, istovremeno takav način poslovanja putem elektronskog fakturiranja još je relativno nepoznat u Hrvatskoj, iako je lako dostupan[/pullquote]Prednosti ovakvog načina poslovanja je brzina zaprimanja dokumentacije, smanjenje broja pogrešaka i lakoća njihova ispravljanja, niži troškova čuvanja dokumenata i smanjenje troškova poštarina. Moj-eRačun temelji se na primjeni pomno razvijene IT tehnologije, koja uz FINA-in napredni elektronički potpis i vremenski žig koji daju vjerodostojnost, slanje računa pretvara u ”one-click” rješenja. Na taj način rad računovodstva kompanije višestruko je ubrzan, smanjeni su novčani trošak i vrijeme klasičnog poštanskog slanja.

Postoji više važnih razloga za korištenje usluge e-fakturiranja; brzi odgovori na potrebe kupaca, brže i kvalitetnije donošenje odluka, kao i lakša i opsežnija kontrola dokumenata u skladu s postojećim pravilima. To povećava produktivnost cijele tvrtke, a ne samo zaposlenih koji su izravno povezani s dokumentacijom i ugovornim aktivnostima.

Informatičko doba donijelo nam je brojne pogodnosti. Malo je onoga što se danas ne može učiniti „mišem“, s tri klika. Kada govorimo o prednostima korištenja e-Računa, prvenstveno govorimo o uštedi i to ne samo vremena, nego i novca. Štedi se na slanju računa, nema troškova pošte, ispisa, papira. Istodobno, ovakvo primanje i slanje računa povećava pravnu sigurnost jer za svaki račun imate vremensku potvrdu primitka i slanja. S obzirom na mogućnost potvrde primitka, mogućnost gubitka računa primatelja je gotovo nemoguća. Uvođenjem e-Računa modernizira se poslovanje, ostavlja moderniji i profesionalniji utisak na kupce i šalje jasna poruka o ekološkoj svijesti i racionalnom pristupu poslovima.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...