U “Krilima Oluje” letjela je i Diana Doboš, treće žena uopće u povijesti

Poznata akrobatska grupa „Krila Oluje“ iz sastava 93. zrakoplovne baze HRZ i PZO izvela je u nedjelju 13. travnja 2014. u Rovinju, na Red Bull Air Race manifestaciji, 100. jubilarni akrobatski nastup nakon svog osnivanja 5. kolovoza 2005.

Nakon programa u Rovinju uslijedio je prigodni čestitarski program uz slavljeničku tortu u vojarni Zemunik. Tom prigodom vođa „Krila Oluje“ bojnik Matija Vrđuka posebno se zahvalio medijima za prezentaciju dosadašnjih nastupa i rada grupe, kazavši kako su u Istri nastupali pred najvećim brojem posjetitelja u RH

[pullquote align=”left”]Uz vođu sastava, bojnika Matiju Vrđuku (99 nastupa) u grupi još lete bojnik Nenad Hasnek kao lijevi pratitelj (94 nastupa) te satnik Josip Čolak kao desni pratitelj (16 nastupa). Satnik Edvard Krišto je repni pratitelj (75 nastupa) dok su vanjski lijevi i desni pratitelji satnici Božen Tadić (63 nastupa) i Siniša Hucika (59 nastupa)[/pullquote]- Želimo biti promotori Hrvatske u svijetu ali i promotori sposobnosti i vještina hrvatskih vojnih pilota kako bi oni mlađi koji nas danas gledaju sutra bili vojni piloti i izvodili akrobatske elemente koje mi izvodimo, istaknuo je Vrđuka. Ono što „Krila Oluje“ čine jedinstvenim u svijetu je zahtjevnost pojedinih akro-figura od kojih neke izvode jedini, a neke rijetki u svijetu zbog čega su danas svrstani u vrh akrobatskih letenja u Europi i svijetu.

Uvijek težimo biti najbolji, ponuditi publici atraktivan nastup i prva stvar koju napravimo nakon slijetanja je kratka analiza programa, dotjerivanje onih sitnih detalja koje u zraku samo mi primijetimo jer svaki je let i za nas uvijek nova prigoda naučiti nešto novo, naglasio je Vrđuka i za 10. rođendan grupe prenio želju ugradnje dima na avionima Pilatus PC-9M na kojima lete, kako bi i u vizualnom dijelu nastupa dojam bio još jači i potpuniji.

Uz vođu grupe bojnika Matiju Vrđuku (99 nastupa) u grupi još lete bojnik Nenad Hasnek kao lijevi pratitelj (94 nastupa) te satnik Josip Čolak kao desni pratitelj (16 nastupa). Satnik Edvard Krišto je repni pratitelj (75 nastupa) dok su vanjski lijevi i desni pratitelji satnici Božen Tadić (63 nastupa) i Siniša Hucika (59 nastupa).

Između ukupno 100 nastupa grupa je gostovala u 12 zemalja svijeta, a ove godine nastupaju na dva međunarodna aeromitinga. Tako će 30. i 31. kolovoza sudjelovati na obilježavanju 100. obljetnice osnivanja švicarskog zrakoplovstva u Payerneu u blizini Berna, kao i na zrakoplovnoj manifestaciji u Hradec Kraloweu u Češkoj Republici 6. i 7. rujna 2014.

[pullquote align=”right”]Popularna akro-grupa Hrvatskog ratnog zrakoplovstva službeno je osnovana i javno predstavljena u sastavu Miroslav Franjić, Damir Barišić, Diana Doboš i Saša Joković, 5. kolovoza 2005. povodom proslave desete obljetnice vojno-redarstvene operacije Oluja[/pullquote]Popularna akro-grupa Hrvatskog ratnog zrakoplovstva službeno je osnovana i javno predstavljena u sastavu Miroslav Franjić, Damir Barišić, Diana Doboš i Saša Joković povodom proslave desete obljetnice vojno-redarstvene operacije Oluja, po kojoj je i dobila ime, 5. kolovoza 2005. u Kninu. Grupa je u istom sastavu prethodno zabilježila i jedan neslužbeni nastup prigodom otvaranja Europskog prvenstva u jedrenju 23.07.2004. godine u Zadru. Koncem 2005. godine grupa kreće letjei u sastavu s pet aviona, a prvi let u današnjem sastavu sa šest aviona grupa je izvela 25.3.2009.

U odnosu na uvjetskih akro grupa čiji se piloti isključivo bave uvježbavanjem i nastupima akro grupe, primarna zadaća pilota Krila Oluje je obuka budućih pilota HRZ-a. Kao pilot akro grupe od 2005. do 2007. letjela je i satnica Diana Doboš koja je tako postala treća žena u povijesti koja je letjela u akro grupama.

Kandidati za akro grupu odabiru se među iskusnim dugogodišnjim nastavnicima letenja koji uz osnovne uvjete izvrsne tehnike pilotiranja, psihofizičkih predispozicija, sklonosti timskom radu i minimalnog ukupnog naleta – 600 sati pokažu najbolje rezultate u grupnom akrobatskom letenju u sastavu dva aviona. Odabrani kandidati zatim prolaze zahtjevnu obuku akrobatskog letenja u formacijama od dva do šest aviona, tijekom koje se piloti uvježbavaju u izvođenju specifičnih akrobatskih elemenata na minimalnoj visini iznad terena pri iznimno malim udaljenostima između aviona u formaciji, koje izvode isključivo kao akro grupa.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...