U prva tri mjeseca na zadarskim cestama stradalo 16 pješaka, 1 osoba poginula

Ljepši i duži dani, a napose bliski dolazak ljeta, pa onda potom i sama turistička sezona, na otvoreno, tako i na prometnice „izvlači“ značajan broj građana i automobila. To u uzročno- posljedičnoj povezanosti pretpostavlja i povećanja prometnih nezgoda, a među njima i nesreća tipa naleta motornog vozila na pješaka. Upravo one na žalost počesto bivaju i najteže prometne nesreće, sa najčešćim i najtežim posljedicama.

Tako je u prva tri mjeseca 2014. godine na području na području Policijske uprave zadarske stradalo ukupno 16 pješaka. Pri tome je 1 osoba smrtno stradala, troje  pješaka zadobilo je teške tjelesne povrede i 12  je prošlo s lakšim povredama. U promatranom razdoblju 2013. ukupno je zbog  posljedica prometnih nesreća stradalo 16 pješaka, a pet pješaka zadobilo je teške, odnosno 11 završilo s lakšim ozljedama.

Analizirajući najteža stradavanja pješaka prema pogreškama, dolazimo do podataka da je najviše pješaka stradalo zbog pogreške vozača, a kao najčešći uzrok i dalje je neprilagođena odnosno nepropisna brzina. Prema karakteristikama ceste, najviše pješaka stradava na ravnim cestovnim pravcima.

Radi se, znači, o prometnicama koje nemaju izgrađene nogostupe, nego se pješaci koriste kolnikom, pojašnjavaju iz PUZ-a dodajući kako se, nadalje, uzrok stradavanja pješaka može iskazati njihovim nediscipliniranim ponašanjem u prometu.

Osim toga, veliki utjecaj na sigurnost sudjelovanja pješaka ima i njihova nedovoljna uočljivost u prometu, posebice noću i u uvjetima smanjene vidljivosti, u kojima neznatan broj pješaka koristi osvjetljenje ili oznake od reflektirajućeg materijala.  Isto tako, bitan utjecaj na sigurnost pješaka u prometu ima i neizgrađenost prometne infrastrukture namijenjene ovoj kategoriji sudionika u prometu, ali isto tako i nepoštivanja zakonom propisanih obveza vozača u odnosu prema pješacima.

Već znamo da je i pješak sudionik u prometu  na cestama i da za svakog sudionika u prometu vrijede neki zajednički, ali i posebni prometni propisi i sigurnosna pravila pa stoga iz Policijske uprave zadarske daju par korisnih savjeta za sigurno kretanje pješaka:

  • Ako ste pješak, krećite se nogostupom ili površinom koja je za to određena te kolnik koristite samo  u  iznimnim slučajevima, kada uz cestu nema nogostupa. Pri istom krećite se  što bliže rubu kolnika lijevom stranom u smjeru kretanja, vrlo pažljivo i ne ometaj  kretanje vozila kojima je prvenstveno namijenjen kolnik.
  • Pješački prijelaz ili prolaz koristite  uvijek kada on nije udaljen za preko 50 metara u naselju, ili za najdalje 100 metara izvan naselja, te ako na cesti ne postoji pješački prijelaz, prema navedenom, a cestu  morate prijeći, obratite pozornost na promet vozila, a naročito na njihovu udaljenost  i brzinu. Ne stupajte na kolnik ako se njime kreću vozila i ne ometaj svojim postupcima njihova kretanja.
  • Na raskrižjima na kojima prometom upravlja policijski službenik ili se prometom upravlja semaforima, prelazite kolnik samo onda kada je to dopušteno znakom policijskog službenika ili svjetlom semafora.
  • U narednom razdoblju policijski službenici će provoditi niz mjera i radnji prema svim nesavjesnim vozačima, odnosno pješacima koji ne štuju osnovna pravila Zakona o sigurnosti prometa na cestama,  poručili su iz Policijske uprave, podsjećajući vozače na povećan oprez i uvažavanje pješaka u prometu, a pješake na korištenje površina koje su namijenjene njima.
Feed me
Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...