Dođite u 12 sati na Poljanu Ivana Pavla II i podržite kampanju “Oživi me”

Kada je riječ o preživljavanju osoba koje su doživjele srčani zastoj izvan zdravstvene ustanove za uspjeh je neophodna pravovremena i pravilna reakcija osobe koja je svjedočila tom događaju, pozvala hitnu medicinsku pomoć i bez odgađanja započela oživljavanje. Ukoliko uzmemo u obzir da je prosječno vrijeme dolaska hitne medicinske pomoći u Hrvatskoj do 10 minuta od poziva u urbanim, a 20 minuta od poziva u ruralnim sredinama te da se svake minute šansa za preživljavanje osobe u srčanom zastoju smanjuje za 10-12% (ako očevici/svjedoci  ne pružaju postupke oživljavanja), uviđamo da žrtva nema realne šanse za preživljavanje i dobar oporavak bez pomoći osoba u njenoj okolini. Pravovremena reanimacija od strane svjedoka – laika povećava preživljavanje za čak 2 – 3 puta.

Trenutno je u Hrvatskoj preživljenje osoba od srčanog zastoja ispod 10%. Na razini Europe se radi o 350 000 ljudi godišnje koji umru od srčanog zastoja izvan bolnice – kao da se 2 puna “jumbo-jeta” svaki dan sruše, bez preživjelih. Za usporedbu, u Norveškoj, u kojoj visok postotak laika pruža postupke oživljavanja osobi u srčanom zastoju, postiže se zavidna stopa preživljavanja od čak 40

S ciljem da se Hrvatska čim više približi navedenoj brojci te osiguraju najveće moguće šanse za preživljavanje osoba koje su doživjele srčani zastoj, pokreće se medijska kampanju o oživljavanju, kojom se želi informirati javnost te potaknuti čim više građana RH da u slučaju srčanog zastoja pristupe žrtvi i započnu s oživljavanjem.

Postupci oživljavanja su jednostavni i ovom kampanjom dajemo priliku svim građanima da nauče kako spasiti ljudski život, kazao je dr. med. Josip Družijanić, predsjednik udruge StEPP.

Nositelj kampanje je Zaklada Hrvatska kuća srca osnovana od Grada Zagreba radi promicanja i unapređenja kardiovaskularnog zdravlja. Suorganizatori kampanje su Hrvatsko kardiološko društvo sa stručnom potporom te Udruga StEPP čiji su članovi, mladi liječnici i studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu  osmislili ovu kampanju koju će provoditi diljem Hrvatske. Podršku projektu su dali Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta te Hrvatski zavod za javno zdravstvo, dok je Grad Zagreb pokrovitelj cijele kampanje. Važnost projekta prepoznale su brojne televizijske kuće na čelu s Hrvatskom radiotelevizijom, RTL televizijom i Novom TV, kao i brojni poznati građani Republike Hrvatske u ulozi ambasadora kampanje, na čelu sa GNK Dinamo.

Tijekom listopada u gradovima diljem Hrvatske će se građanima omogućiti praktično vježbanje postupaka oživljavanja na lutkama uz stručni nadzor, a vježbanje u Zadru održava se sutra, u nedjelju 5. listopada s početkom u 12 sati na Poljani Ivana Pavla II.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...