Kako kupujemo? Hrvatice vole šoping i reklame, kvaliteta im je ispred cijene

Koliko često razmišljate o vlastitim kupovnim navikama?

Odlučujete li prilikom nabave željenih proizvoda samostalno ili u dogovoru s članom obitelji? Na koji način se informirate, slušate li preporuke i kakve osjećaje općenito u vama izaziva kupovina?

Ovo su neka od pitanja koja su postavljena u istraživanju provedenom u sklopu projekta Proizvod godine koji treću godinu zaredom organizira najposjećeniji hrvatski ženski portal www.zena.hr. Izbor za proizvode godine održava se radi slušanja glasova čitateljica koje tom prilikom otkrivaju koje proizvode u Hrvatskoj smatraju najpopularnijima i najpoželjnijima.

Proizvodi su podijeljeni u dvadeset kategorija koje pokrivaju većinu robe široke potrošnje.

– Izbor za Proizvod godine održava se već treću godinu zaredom i imamo izvrstan odaziv naših čitateljica u glasovanju. To pokazuje da one prate i poznaju tržište robe široke potrošnje pa smo ove godine tržištu odlučili ponuditi i dodatan uvid u svakodnevne kupovne navike naših čitateljica. Vjerujemo da će podaci biti zanimljivi i samim proizvođačima koji ove godine sudjeluju u izboru za Proizvod godine, kao i onima koji će se tek predstaviti u sljedećem razdoblju, izjavila je glavna urednica portala Žena.hr Petra Novosel Balaško.

Kupovne navike Hrvatica

Online istraživanju odazvalo se 867 ispitanica, a njihovi odgovori daju uvid u kupovne navike većinom ženske populacije. Zanimljivo je da 3/4 ispitanica odluku o kupovini donosi uglavnom samostalno, a samo četvrtina oko kupovine dogovara se sa supružnikom/partnerom. No pokazalo se da ispitanice rado poslušaju preporuke članova obitelji i prijatelja, ali svoje odluke o kupovini ipak donose samostalno (69,90%), preporuku obitelji i prijatelja često posluša 24 posto sudionika, a tuđe mišljenje ne uvažava tek manji broj ispitanih (6,23%).

Istraživanje pokazuje da 52,59% ispitanica  kupuje impulzivno i bez promišljanja najmanje jednom mjesečno ili češće. Impulzivnoj kupovini jednom u pola godine podlegne još 38,41%, dok samo 9% ispitanica to nikada ne radi.

Internet prednjači kao medij putem kojeg se ispitanice istraživanja informiraju o proizvodima koje kupuju. Njih čak 64,36% posto informacije pronalazi na internetu, brojne ispitanice informiraju se u trenutku kupovine (21,80%), dok manji broj traži informacije kod prijatelja (8,65%). Samo manji broj sudionika ne informira se uopće (5,19%).

Iako se velika većina informira o proizvodima široke potrošnje na internetu, polovica ispitanih nikad ne kupuje te proizvode putem interneta (49%), trećina kupuje jednom u nekoliko mjeseci (32%), jednom mjesečno manji broj (16%), a jednom na tjedan tek mali broj ispitanih (3%).

Kvaliteta proizvoda presudna je pri donošenju odluke o kupnji (50,87%), a većini ispitanih važna je i cijena proizvoda (43,60%).

Reklamne kampanje primjećuje čak 70 posto ispitanica koje su odgovorile da često ili povremeno kupuju proizvode koje su primijetile na reklamama. Novitete obavezno kupuje 18 posto ispitanica, dok većina prije odlaska u shopping ipak pričeka preporuku prijatelja (36%).

Prilikom kupovine proizvoda široke potrošnje često se kupuju i proizvodi koji nisu bili planirani (43%), a samo manji broj ispitanica drži se popisa (8,30%).

Većina ispitanica provodi oko dva sata tjedno ili više u kupovini (70,93%), a 29,07% pokušava na to potrošiti što je manje moguće vremena.

No, koliko je kupovina zaista važna, svjedoči i podatak da kod 67 posto ispitanica kupovina izaziva osjećaj zadovoljstva i ugode.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...