U Zadru u četiri dana prikupljeno preko 8.000 potpisa protiv monetizacije

Prema najnovijim podacima inicijativa “Ne damo naše autoceste”  u četiri dana prikupila je više od 160.000 potpisa za raspisivanje referenduma protiv davanja već izgrađenih autocesta u koncesiju. Prema informacijama prikupljača potpisa samo u gradu Zadru prikupljeno je već oko 8.000 potpisa. Potpisi se prikupljaju od prošle subote 11. listopada  i trajat će sve do 25. listopada.  Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić, ističe kako je svaki dan sve više potpisa jer se svaki dan otvaraju nova mjesta za njihovo skupljanje, a uskoro će to biti organizirano i ispred vjerskih objekata.

Prikupljači potpisa na zadarskom Forumu ističu kako je odaziv građana veliki te da su potpisnici ove inicijative itekako svjesni problematike na čije odlučno “NE” stavljaju svoj potpis.

Odaziv građana je jako dobar. Već samo u gradu Zadru imamo prikupljenih oko 8.000 potpisa, a bit će ih još više kada budu postavljeni štandovi ispred crkvi od kojih smo ishodili dozvolu za provođenjem ove inicijative. Potpisi se prikupljaju na šest gradskih punktova i sve više građana davanjem svog potpisa želi podržati odlučno “NE” monetizaciji, kazali su nam danas na  zadarskom Forumu.

Inicijativu podržava i zadarski gradonačelnik Božidar Kalmeta koji smatra da se držalo financijske konstrukcije na osnovu koje su uzimani krediti Hrvatske autoceste sada ne bi bile u problemu u kojemu su se našle.

Da nije uzeto 40 lipa na osnovu kojih je i stvarana financijska konstrukcija na osnovu koje su uzimani krediti, odnosno da je 60 lipa iz cijene goriva išlo autocestama, Hrvatske autoceste ne bi došle u problem vraćanja kredita. Da nije to napravljeno ne bi uopće trebalo brinuti o tome kako će hrvatske autoceste svoje kredite  vraćati. Protiv sam monetizacije jer Hrvatske autoceste su veliki kapital  koji RH ima. Promet i prihodi na njima svake godine rastu i kada to stavimo u jedno vrijeme od 10, 20, 30 ili 40 godina na koliko bi se dala koncesija onda smatram kako bi to bio ogromni gubitak za hrvatski proračun, zaključio je Kalmeta.

Inicijativu “Ne damo naše autoceste” pokrenulo je sedam organizacija civilnog društva (Pravo na grad, Zelena akcija, GONG, Mreža mladih Hrvatske, Centar za mirovne studije, Savez udruga Klubtura, Baza za radničku inicijativu i demokratizaciju), pet sindikalnih središnjica (Nezavisni hrvatski sindikati, Hrvatska udruga radničkih sindikata, Matica hrvatskih sindikata, Savez samostalnih sindikata Hrvatske, Udruga radničkih sindikata Hrvatske) te dva cestarska sindikata (Nezavisni cestarski sindikat i Sindikat radnika Hrvatskih autocesta i cesta).

Inicijatori traže da se građani izjasne ZA ili PROTIV donošenja Zakona o dopuni i izmjenama zakona o cestama i to na način da bi se  prema čl.1 u Zakonu o cestama u čl. 3 iza stavka 3 dodao novi stavak koji glasi “Izgrađene javne ceste su strateški interes RH i zabranjeno ih je davatiu koncesiju za javne usluge.” Dok bi se prema čl.2 u čl. 75  stavak 1 promijenio i glasio ” Koncesijom se stječe pravo građenja autoceste i pojedinih cestovnih objekata na državnoj cesti (most, tunel i drugi) koje uključuje pravo upravljanja i pravo gospodarskog korištenja autoceste ili objekata na državnoj cesti te pravo rekonstrukcije i održavanja autoceste i i cestovnog objekta na državnoj cesti tijekom trajanja ugovora o koncesiji i/ili pravo korištenja cestovnog zemljišta radi izgradnje pratećih uslužnih objekata i obavljanjadjelatnosti ugostiteljstva, trgovine, usluga opskrba gorivom, servisnih usliga i sl.”, itd.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...