Iz sredstava ESF-a u iznosu od 1.918.542 kuna pokrit će se rad 43 osobna pomoćnika u nastavi

U Velikoj vijećnici Grada Zadra održano je predstavljanje projekta “Škola puna mogućnosti- Pomoćnici u nastavi za razvoj mogućnosti svih učenika.” Ujedno su dodijeljene i potvrde o završenom programu edukacije svim pomoćnicima koje je Grad Zadar angažirao na projektu. Prisutne pomoćnike, članove povjerenstva za edukaciju pozdravili su gradonačelnik Božidar Kalmeta i pročelnik za odgoj i školstvo Joso Nekić. Sam projekt predstavila je voditeljica projekta Ivana Perić Zrilić iz odjela za odgoj i školstvo.

– Svi znamo da je škola temelj znanja i obrazovanja kao i društveno-socijalnih vještina koje u njoj stječemo za budućnost. Čestitam svim osobnim pomoćnicima na plemenitosti i predanosti poslu koji obavljaju, kao i svim našim prosvjetarima. Grad Zadar će kao i dosad podupirati sve aktivnosti u školama čiji je osnivač. Ovaj gradski projekt koji traje već šest godina, a ove se školske godine financira iz Socijalnog fonda Europske unije, veliki je uspjeh, posebice u smislu konkretne pomoći djeci s teškoćama, istaknuo je gradonačelnik Kalmeta.

Vrijednost projekta ukupno iznosi 1.977.878 kuna, a njegov nositelj je Grad Zadar.

Joso Nekić (Foto Antonia Goleš)

– Ovaj naš projekt duhom se zapravo naslanja na projekt koji smo u našim školama, uz potporu resornog ministarstva, provodili puno ranije, a to je projekt Škola bez arhitektonskih barijera. Želja nam je tada kao i sada bila pomoći učenicima s teškoćama oko svladavanja prepreka kao što su stepeništa, neprilagođeni sanitarni prostori i drugi školski prostori. Tako smo za škole Petra Preradovića i Šime Budinića pribavili jednu pokretnu rampu, zvanu Yolli, koja je omogućavala učeniku u kolicima da savlada, za njega nepremostivu prepreku, stepenište, nadalje smo prilagodili ili iznova napravili sanitarne čvorove i ulazne rampe u svim našim školama u kojima smo imali učenike kojima je to bilo potrebno. Evo, od tih početnih zahvata došli smo do projekta osobnih pomoćnika koji znači veću brigu i veću mogućnost za sve učenike. S projektom smo započeli u drugom polugodištu školske 2009./2010. godine kada smo angažirali 18 osobnih pomoćnika i u Proračunu osigurali 200.000 kuna. U ovoj školskoj 2014./2015. godini osiguravamo gotovo 2.5 milijuna kuna za ukupno 53 osobna pomoćnika (43 iz EU fonda i 10 izvorna sredstva Grada), kazao je Nekić.

Program uvođenja osobnih pomoćnika u nastavu kontinuirano se provodi u zadarskim osnovnim školama od travnja 2010. godine. Za školsku 2014./2015. godinu spomenuti program prijavljen je za financiranje iz sredstava Europskog socijalnog fonda. Projekt pod nazivom “Škola puna mogućnosti – pomoćnici u nastavi za razvoj mogućnosti svih učenika“ odabran je za financiranje sukladno Odluci o financiranju od 23. rujna 2014. godine.
Osnovni ciljevi projekta su osigurati kontinuiranu i kvalitetnu podršku učenicima s teškoćama koji su integrirani u redovite odgojno-obrazovne ustanove, educirati i zaposliti 43  pomoćnika u nastavi, senzibilizirati javnost o pravima i mogućnostima učenika s teškoćama te osigurati jednake mogućnosti obrazovanja za sve učenike.

Iz sredstava ESF-a, u okviru projekta Škola puna mogućnosti, u bespovratnom iznosu od 1.918.542 kuna pokrit će se rad 43 osobna pomoćnika u nastavi, organizirat će se nekoliko predavanja s ciljem senzibilizacije pomoćnika u nastavi, rad pomoćnika voditelja projekta, rad osoba koje će održati mnoga predavanja, između ostalog i edukaciju osobnih pomoćnika, tisak promižbenih materijala kojima će se osigurati vidljivost projekta i dr.

Pomoćnici u nastavi

Projekt realizira Grad Zadar – Upravni odjel za odgoj i školstvo u partnerstvu s OŠ Stanovi, OŠ Krune Krstića, OŠ Petra Preradovića, OŠ Šimuna Kožičića Benje, OŠ Šime Budinića, OŠ Bartula Kašića, OŠ Zadarski otoci, Udrugom za Down sindrom Zadarske županije, Udrugom socijalnih radnika – Volonterskim centrom Zadar i Pučkim otvorenim učilištem Zadar.

Jedan od bitnih preduvjeta održivosti rezultata ovog projekta je uređen zakonodavni okvir za provođenje inkluzivnog obrazovanja uz angažman pomoćnika u nastavi. U tom smislu, projekt će ostvariti utjecaj na način da će se kroz komunikaciju angažiranih pomoćnika u nastavi s članovima stručnih timova i svim ostalim dionicima definirati ključni problemi u provedbi ovog modela te ponuditi moguća rješenja.

Institucionalna održivost projekta osigurat će se nastavkom rada Povjerenstva za uvođenje pomoćnika u nastavu, koje će i nakon završetka projekta obavljati u projektu definirane aktivnost. Financijska održivost bit će osigurana iz svih raspoloživih izvora, uključujući i lokalni gradski proračun ali s naglaskom na sredstva iz EU fondova, s obzirom da se može očekivati kako porast korisnika usluga, tako i povećan broj sati rada pomoćnika u nastavi postojećim korisnicima, kako budu prelazili u više razrede.

U okviru projekta organizirat će se nekoliko predavanja s ciljem senzibilizacije javnosti o pravima i mogućnostima učenika s teškoćama.

Pomoćnici u nastavi

Provedba projekta Škola puna mogućnosti započela je 1. kolovoza 2014. godine objavom Javnog poziva u svrhu zapošljavanja osobnih pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama osnovnih škola Grada Zadra, a trajat će do 31. srpnja 2015. godine. Peteročlano Povjerenstvo za uvođenje osobnih pomoćnika u nastavu koje je Zaključkom imenovao gradonačelnik izvršilo je odabir pomoćnika u nastavi.

Od 2. do 5. rujna 2014. godine, u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Zadar, u Multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Zadar održana je edukacija osobnih pomoćnika u nastavi koji su s radom započeli 8. rujna 2014. godine.

Projektom “Škola puna mogućnosti – pomoćnici u nastavi za razvoj mogućnosti svih učenika“ želi se osigurati: kvalitetno i jednako dostupno obrazovanje za sve učenike bez obzira na njihove pojedinačne mogućnosti, olakšati integraciju djece s teškoćama, dati doprinos kvalitetnom i održivom obrazovanju.

U tom smislu, Škola puna mogućnosti predstavlja put k ostvarenju konačnog i najvažnijeg cilja: osamostaljivanju učenika, koji trebaju naučiti živjeti sa svojom teškoćom i ne razvijati ovisnost o drugoj osobi kako bi, u okviru svojih mogućnosti, mogli voditi samostalan život i dati svoj doprinos društvu.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...