Hrvati na ljubimce potroše šest milijardi kuna

Procjenjuje se da u Hrvatskoj ima oko dva milijuna kućnih ljubimaca. Na hranu, opremu i troškove veterinarske skrbi Hrvati na godinu potroše više od šest milijardi kuna. Ne čudi stoga što raste broj tvrtki koje na tržište lansiraju proizvode i usluge za kućne ljubimce.

– Obilazeći pet shopove snimale smo stanje na tržištu te zaključile da je ponuda opreme za pse i mačke neprilagođena suvremenom uređenju stanova. Došle smo na ideju da počnemo dizajnirati i proizvoditi vlastiti, moderan namještaj za kućne ljubimce koji će se estetski integrirati u suvremene interijere te biti multifunkcionalan – kažu arhitektica Matilda Marelja i sociologinja Jelena Bralić, vlasnice tvrtke Robowsky, prve u Hrvatskoj specijalizirane za dizajn i proizvodnju modernog namještaja za kućne ljubimce.

Zbog jednostavnije forme i uvjeta poslovanja odlučile su se za osnivanje jednostavnog društva s ograničenom odgovornošću, a financijsku konstrukciju su zatvorile vlastitim sredstvima. Put od ideje do realizacije trajao je, kažu, oko šest mjeseci.

– Prvi korak bila je rezervacija imena trgovačkog društva na trgovačkom sudu. Slijedilo je sastavljanje Zapisnika o osnivanju tvrtke, prijava za upis društva u sudski registar, Izjava o nepostojanju nepodmirenih dugova i popis članova društva. U banci smo potom uplatile temeljni kapital te smo kompletiranu dokumentaciju od javnog bilježnika poslale na Trgovački sud, koji je izdao Rješenje o upisu tvrtke u sudski registar – pričaju kreativke.

– Sljedeći korak bila je izrada pečata tvrtke i ishođenje u Državnom zavodu za statistiku Obavijesti o razvrstavanju poslovnog subjekta po Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti. Potom smo otvorile žiro-račun, ugovorile knjigovodstvene usluge, sklopile ugovor o najmu poslovnog prostora i prijavile društvo u Poreznu upravu – pojašnjava Bralić.

Nakon izrada 3D modela i prototipova namještaja u stolarskim radionicama, uslijedila je potraga za kooperantom, tvrtkom koja će proizvoditi namještaj poštujući njihove kriterije kvalitete, ali i rokove. Prvi ležajevi i kauči za pse i mačke na tržištu su se pojavili u prosincu 2014. godine, a cijena im se kreće od 500 do 760 kuna. Prodaju se preko internetske stranice, no planiraju otvoriti i showroom u kojem će se kupci uživo upoznati s njihovim proizvodima.

Čuva, hrani i liječi vaše mezimce

Ivana Janković je pravne i veterinarske struke te je obje stavila u pogon. Stalno je zaposlena kao urednica pravnog portala u savjetodavno-izdavačkoj kući, a ima i vlastiti pet-sitting obrt za čuvanje kućnih ljubimaca.

– Zagrebački duhek pokrenula sam kao sporednu djelatnost uz stalan posao. Pri otvaranju i registraciji obrta nema razlike. Prijava je ista kao i za bilo koji drugi obrt, no ne stižu mi računi za doprinose jer ih uplaćuje poslodavac kod kojega sam zaposlena. Za obrt plaćam porez po poreznoj prijavi te porez na tvrtku i komorske doprinose – kaže.

U paleti usluga petsitting servisa su šetnje, hranjenje, vođenje veterinaru, davanje lijekova i njega.

Kolačići za pse alergičare i dijabetičare

Gordana Steinbauer Serdar i Maja Kolman Maksimiljanović otvorile su prvu pseću pekarnicu u Hrvatskoj. Prodaju slastice za pse bez aditiva i konzervansa koje se ručno proizvode u u Sloveniji.- Čim smo čule za Pasju pekarnu, otišle smo u Maribor upoznati vlasnicu i začetnicu prve Pasje pekarne u Europi, Nastju Verdnik, koja je zbog svojeg bolesnog ljubimca, u suradnji s veterinarima, počela spravljati domaće poslastice. I naši ljubimci su bili oduševljeni slasticama te smo došle na ideju da pokrenemo nešto slično i u Zagrebu. Odlučile smo se za franšizu jer nam je, za početak, bila financijski najisplativija te smo sve financirale vlastitim sredstvima, bez kredita – kažu Maja i Gordana, čija je Pasja pekarna HOV HOV prva franšiza izvan Slovenije.

Od usputne zarade do tvrtke

Mirta Antić je vlasnica Vau-design studija u kojem se od 1997. proizvodi odjeća za pse.

– Na ideju je došla moja majka Vladimira Milaković koja je, kako bi osigurala dodatnu zaradu, osnovala prvi obrt u Hrvatskoj za izradu kaputića i opreme za kućne ljubimce. Od prvog sam dana sudjelovala u svim segmentima izrade kaputića koji su se u početku radili po mjeri – kaže Mirta.

Kroz godine rada prikupili su mnogo različitih krojeva, a to je stvorilo dobar temelj za pokretanje serijske proizvodnje.

– Zato sam 2006. otvorila obrt i firmu Vau-design studio d.o.o. Posvetili smo se veleprodaji, standardizirali krojeve i prestali proizvoditi po mjeri jer smo, zahvaljujući bogatom iskustvu, mogli prilagoditi svoje krojeve svim pasminama – govori Mirta Anić.

Danas se u njezinoj tvrtki, u sklopu četiri proizvodna programa “basic”, “premium”, “limited” i “accessory”, izrađuje široka paleta odjevnih predmeta – od krznenih kaputića, preko kabanica i skafandera pa do trenirki, kapa i svilenih pidžama. Izrađuju i unikatnu odjeću po narudžbi te čitavu paletu dopunskih proizvoda, od frotirnih ogrtača pa do zaštitnih navlaka za automobilska sjedala.

– Proizvode plasiramo u pet shopove, a tijekom godine izlazimo i na sajmove i izložbe kućnih ljubimaca gdje kupci imaju priliku proizvode kupiti direktno od nas – kaže Mirta Antić.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...