Nova praksa zadaje im muke – traže brzu reakciju

Trgovci nisu zadovoljni zadanim terminima sezonskih sniženja što su jasno i poručili predstavnicima Ministarstva gospodarstva prije nekoliko dana u Splitu.

Podsjetimo kako trgovine više ne mogu oglašavati sniženja kako vlasnicima padne na pamet, već samo triput godišnje; ono zimsko zakonodavac je definirao u razdoblju od 27. prosinca do 10. siječnja, proljetno od 1. do 15. travnja, te ljetno od 10. do 25. kolovoza. Upravo je potonje trgovcima najviše sporno, odnosno smatraju kako njime ništa ne dobivaju s obzirom na to da sezonsku robu tek počnu rasprodavati, a na police već moraju stavljati novu kolekciju.

”To je definitivno prekasno, termin bi trebalo pomaknuti barem na konac srpnja, ako ne i na sredinu. Nama je, ne samo kao trgovcu, već i kao proizvođaču, izuzetno važno da se što prije riješimo robe iz stare kolekcije. Uložio si novac u materijal, repromaterijal i ljude, a ostanu ti zalihe robe i ne znaš kamo ćeš s njom…

Nama je, inače, ljetno, uz zimsko sniženje, najvažnije, a ovo proljetno više-manje. Uskrs se već godinama pokazuje kao najnepovoljnije vrijeme za prodaju kad je u pitanju odjeća”, objasnila je za Slobodnu Dalmaciju Božena Baučić, referentica maloprodaje u ‘Galebu’.

Ministarstvo razmišlja

Iz Ministarstva gospodarstva voljni su trgovcima izići ususret i pronaći rješenje koje će odgovarati njima, ali i potrošačima, u svrhu “poticanja boljeg poslovanja koje će biti u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača”. O novom terminu sniženja još se nisu izjasnili.

”Primjedbe trgovaca koje zaprimamo odnose se na kasni datum samog sezonskog sniženja, s obzirom na to da im je u cilju što prije prodati sezonsku robu, a u samom vremenu sniženja već počinje pristizati jesenska kolekcija proizvoda”, kaže Tomislav Cerovec, glasnogovornik Ministarstva gospodarstva.

Novi Zakon o zaštiti potrošača propisuje, inače, i maksimalno trajanje sniženja, a to je 60 dana, kao i količinu robe koju trgovac mora ponuditi na rasprodaji. Ako, naime, oglašava ovaj posebni oblik prodaje, barem petini proizvoda dužan je sniziti cijenu.

Kako se potrošači uvijek žale na obmanjujuću poslovnu praksu upravo tijekom sniženja budući da trgovci na vrata radnje stave, primjerice, natpis “20 do 80 posto”, a onda se pokaže da im se najveći postotak sniženja odnosi tek na dva artikla, zanimalo nas je što Tržišna inspekcija radi po tom pitanju.

Ispada, međutim, kako inspektori uvijek nekako naiđu na one korektne trgovce s obzirom na to da unazad dva mjeseca po ovom pitanju nisu naplatili ni jednu kaznu!

Muzej Iluzija
Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...