Paški sir za razliku od paške janjetine nema oznaku izvornosti, stoga je sve više krivotvorina na tržištu

Škrta vegetacija otoka Paga, idealno je mjesto slobodnog uzgoja svima dobro poznatih paških ovaca. Upravo takva ishrana i slano podneblje učinili su da paška janjetina i paški sir postanu glavne gastronomske delicije ovog otoka. Okusi su prepoznatljivi upravo zbog prirodnih utjecaja na uzgoj ovaca i proizvoda dobivenih od njihova mlijeka. Koliko je škrta zemlja toliko je mala ponuda ovih proizvoda, no upravo stoga su na velikoj cijeni.

Zaštitila se paška janjetina, no ne i paški sir. Zbog toga su se na tržištu pojavile i razne krivotvorine, a nitko im ne može stati na kraj. Udruga proizvođača paškog sira poručuje – ovaj svjetski poznat hrvatski proizvod treba hitno dobiti oznaku izvornosti.

– Imate ovdje jako puno biljaka koje su dovele upravo do toga da su proizvodi kao što su i janjetina i sir upravo takvi kakvi jesu, kazao je za HRT Dubravko Pernjak, vlasnik sirane u Kolanu.

Paška janjetina nedavno je dobila oznaku izvornosti i na državnoj razini. S druge strane tradicija proizvodnje sira na otoku Pagu traje od 15. stoljeća. Oznaku izvornosti imao je do ulaska Hrvatske u EU te je promjenom propisa ostao bez zaštite i dakako sve je podložniji krivotvorenju.

– Paški sir nema pravnu zaštitu na razini zaštite oznake izvornosti. Očekujemo da državna tijela reagiraju na vrijeme i da nam pomognu. Apeliramo na njih da što prije organiziraju zaštitu na nacionalnoj razini, istaknuo je Šime Gligora, direktor sirane u Kolanu.

Udruga proizvođača paškog sira poslat će dokumentaciju na temelju koje bi se sir trebao zaštititi na državnoj, a zatim i na razine EU. U udruzi je registrirano sedam prozvođača s otoka.

– Konkurencija smo jedni drugima, ali zbog paškog sira odlučili smo se ujediniti u njegovoj zaštiti, kazala je Martina Pernar Škunca, voditeljica marketinga sirane u Pagu.

Mlijeka i ovaca na Pagu nema puno, a kako mnogi kažu nikada neće ni biti. Prema riječima Pažana, ne može biti nečeg puno i očekivati se da to bude i dobro. Upravo na ovoj teoriji stvorili su dva prepoznatljiva brenda u Hrvatskoj, a sve više i u svijetu.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...