Svjetski dan potrošača – znamo li svoja prava?

Svjetski dan prava potrošača, koji je prvi put obilježen 15. ožujka 1983. godine, svake godine aktualizira raspravu o pitanjima i problemima vezanim uz područje zaštite potrošača, a to je ujedno i prigoda za promicanje temeljnih prava svih potrošača, ističu iz Ministarstva gospodarstva u povodu tog dana.

Napominju kako je zaštita potrošača važan segment unutarnjeg tržišta Europske unije koji direktno utječe na njegovo funkcioniranje, odnosno na razvoj poslovnih aktivnosti i ekonomski razvoj i rast.

Europska komisija je u listopadu 2014. započela s provedbom informativne kampanje o pravima potrošača u Hrvatskoj Potrošači, upoznajte svoja prava!, s glavnim ciljem podizanja razine osviještenosti građana u pogledu njihovih potrošačkih prava.

Ministarstvo gospodarstva financira regionalna savjetovališta koja djeluju pri udrugama za zaštitu potrošača u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Puli, koja zaprimaju upite potrošača te ih uključuje u Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača (CISZP), a koji ih međusobno povezuje s Ministarstvom gospodarstva, inspekcijom u gospodarstvu te ostalim tijelima državne uprave i institucijama nadležnim za razna područja zaštite potrošača. U 2014. godini sva četiri savjetovališta odgovorila su na 25.730 upita potrošača.

Uspostavom jedinstvenog potrošačkog broja 072/414-414 građanima RH je omogućeno svakodnevno (od 10 do 16 sati) dobivanje besplatnih savjeta u jednom od 4 regionalna savjetovališta. U razdoblju od 13. veljače do 31. prosinca 2014. godine odgovoreno je na 11.235 upita potrošača.

Ulaskom Hrvatske u EU s radom je započeo Europski potrošački centar Hrvatska koji je ujedno i dio Mreže Europskih potrošačkih centara. Europski potrošački centar bavi se davanjem savjeta i rješavanjem pritužbi potrošača prilikom prekogranične kupovine na području Europske unije, uključujući Island i Norvešku.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...