Grad treba prilagođavati turistima, ali na prvom mjestu su Zadrani!

Ako Zadar postane ugodno mjesto za život, logično je da će biti ugodan i za kratkotrajni boravak pa prema tome kod planiranja turističkog razvoja prvenstveno treba misliti na stanovnike grada, kazao je na predstavljanju inicijative “Prijedlog strategije razvoja Zadra i okolice predsjednik zadarskog ogranka ORaH-a, Ivan Guina.

Turistički Zadar, u viziji ORaHa, je prvenstveno grad gastronomije i vikend destinacija. „Ideja je da Poluotok postane tematski gastronomski grad, Disneyland hrane i pića gdje se u 70% poslovnih prostora odvijaju gastronomske djelatnosti. Gurmani i gastroavanturisti spremni su isključivo zbog gastronomskog doživljaja posjetiti destinaciju i to u bilo koje doba godine“ objašnjava Guina, „Uz gastronomsku tržnicu i stalnu postavu gastro sajma Zadar bi se prometnuo u regionalnu, a nadamo se i europsku gastronomsku atrakciju.“ Druga strateška odrednica je pozicionirati Zadar kao vikend destinaciju kroz cijelu godinu za što je ključno steći reputaciju grada s mnoštvom događanja.

Uz dvije glavne strateške odrednice ORaH-ovci su kao dodatne vidove turizma kojima bi Zadar trebao gravitirati spomenuli: kongresni turizam (mali kongresi i radionice), avanturistički i sportski turizam te nautički turizam. Kao infrastrukturnu podršku turističkom razvoju strategija predviđa osnivanje gradske tvrtke za upravljanje destinacijom koja bi preuzela sve aktivnosti turističke zajednice koja se pokazala neefikasnom, osnivanje „turističke akademije izvrsnosti“ gdje bi turistički djelatnici mogli „izbrusiti“ fine vještine koje su im potrebne za pružanje vrhunske usluge te uvođenje oznake zadarske kvalitete „Kalelarga“ kojeg je predstavio Daniel Vučinović, potpredsjednik zadarskog ORaHa. „Sustav kategorizacije je zastario pa je tako moguće da kvalitetniji objekt ima manje zvjezdica od nekvalitetnijeg ili da se kvaliteta nakon dodjele zvjezdica bitno spusti, ali nitko to ne dolazi provjeriti. Znak kvalitete „Kalelarga“ jamči vrhunsku kvalitetu jer ga po strogim kriterijima dodjeljuje gradska tvrtka za upravljanje destinacijom koja kvalitetu redovito i kontrolira, a iza znaka stoji Grad. Jedan od ključnih uvjeta za dobivanje znaka kvalitete biti će educiranost i informiranost, kako osoblja zaposlenog u nekom objektu tako i vlasnika privatnog smještaja.“ rekao je Vučinović.

Da bi turisti znali točno gdje ih u Zadru što očekuje, ali i da bi stanovnicima Grada dolazak turista bio ugodan događaj, a ne gnjavaža i smetnja, iz ORaHa predlažu označavanje zona u gradu i to: obiteljske zone koja bi zauzimala najveći dio grada i kojoj bi pripadala većina plaža u gradu; „življe“ zone kojoj bi pripadala plaža Kolovare, a na njoj bi atmosfera bila nešto veselija i glasnija nego u obiteljskoj zoni; gastronomske zone, sportsko-rekreacijske zone, zone za kupovinu i party zone koja je smještena na rubu grada gdje je dovoljno blizu da je lako dostupna, a dovoljno daleko da nikome ne smeta.

U raspravi nakon prezentacije moglo se čuti dosta zanimljivih prijedloga od kojih izdvajamo spominjanje prijelaznog rješenja koje bi građanima omogućilo znatno poboljšanje kućnog budžeta za vrijeme sezone za koje je Guina rekao da iako nije u skladu s predstavljenom strategijom (jer ona govori o dugoročnim rješenjima), ima smisla jer u situaciji u kakvoj jesmo, važno je na svaki mogući način pokušati poboljšati financijsku situaciju građana, pa makar se radilo i o privremenim mjerama koje odstupaju od Strategije. Nakon predstavljenog, Guina je naglasio da  razdoblje za raspravu traje dva mjeseca te da svoje ideje, sugestije i komentare mogu dati svi građani kontaktom na e-mail predsjednika Gradske organizacije ORaH-a Zadar, Ivana Guine i/ili potpredsjednika Daniela Vučinovića i Helene Mikulandre čiji će kontakti biti navedeni nakon teksta.

Izlagači su bili zadovoljni s količinom i kvalitetom prijedloga te još jednom pozvali građane da se pridruže u izradi lokalnih inicijativa jer „u izradi inicijative može sudjelovati bilo koji/a građanin ili građanka, a članstvo u stranci, pa čak ni status simpatizera nije uvjet“. Sve lokalne inicijative zadarskog ORaHa izrađuju se pod motom „Zajedno skrojimo Zadar po svojoj mjeri“, navode u svom priopćenju iz ORaH-a.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...