Neven Stojaković: “Mana turističkog Zadra je izostanak ne jasne, nego ikakve strategije!”

Pozivam sve koji imaju stručne kompetencije i zadovoljavaju uvjete natječaja da se jave i vjerujem da će Turističko vijeće odabrati najboljeg za ovaj posao, kazao je gradonačelnik Božidar Kalmeta početkom užujka kada je predstavio Savjet za turizam te u okviru istoga najavio i raspisivanje javnog natječaja za izbor direktora TZ Grada Zadra do ljeta budući da sadašnji direktor, Zvonko Šupe, do kraja godine ostvaruje sve uvjete za mirovinu.

Od te najave sve više se nagađa tko bi mogao zasjesti na Šupino nezahvalno mjesto s obzirom da svi za probleme zadarskog turizma krive upravo čelnog čovjeka gradske Turističke zajednice. S obzirom na to očekivanja od novog direktora ili direktorice velika su.

Tako se već po gradskim ulicima spekulira imenima Zdenka Mičića,  koji se kao uspješan turistički menadžer dokazao u Turističkom naselju Zaton gdje je bio šef prodaje, svojevremeno i državni tajnik za turizam, dok već duže vrijeme uspješno vodi virski turizam, Nevena Stojakovića, poznatog zadarskog scenografa i organizatora brojnih najpoznatijih gradskih događanja kojima je obogatio turističku ponudu grada poput Noći punog Miseca, Millenium Jumpa, otkačenih dočeka Nove godine, nekada i relativno uspješnog zadarskog Karnevala itd., Katice Pupić Bakrač, koja je zaslužna za streloviti uspon Zračne luke Zadar koju je pretvorila u važno pristanište niskotarifnih zrakoplova čime su oživjele čak i zadarska pred i posezona, Meri Matešić, bivše direktorica Glavnog ureda HTZ-a odakle ju je smijenio ministar turizma Darko Lorencin, prije čega je uspješno vodila ured HTZ-a u Londonu te nekih drugih više ili manje ozbiljnih imena.

Jedno od najviše spominjanih imena, koje bi ljudi voljeli vidjeti na čelu TZ grada Zadra upravo je ono Nevena Stojakovića. Čini se da što god da radi i kreativno osmisli postaje gotov i za grad prepoznatljiv proizvod. Stojaković je već gotovo dva desetljeća aktivni dionik zadarskog turizma kojeg, čini se posljednjih godina u njegovim idejama i ostvarenjima istih koči upravo trenutni sastav TZ grada Zadra, što automatski znači da koče i više zanimljivih i za naše podneblje specifičnih projekata koji bi svakako obogatili turističku ponudu grada, ali i same Hrvatske. Mnogi su ga na čelu Turističke zajednice grada vidjeli još prije nekoliko godina jer nezadovoljstvo radom Zvonka Šupe ne traje od jučer.

Upravo zbog brojnih Zadrana koji u njega polažu nade u oživljavanje zadarskog turizma pitali smo ga ima li namjeru i uvjete prijave na natječaj za novog direktora TZ-a grada.

– Ne bih se prijavio za to radno mjesto. Odbio sam to i prije 7 godina. Moj opus rada je znatno širi od turizma, ali dijelom zadire u njega i bio bih sretan da na tom mjestu bude netko sposoban razumjeti što je turizam i kako ga razvijati. Osoba na tom radnom mjestu mora pored osnovnog poznavanja struke i radnog iskustva imati i razvijen senzibilitet za lijepo, dobro i korisno, istaknuo je Stojaković.

Uspješni koncept turizma ne vidi samo u kupovini već u povezivanju i razumijevanju svih elemenata koji čine sastavni dio turizma.

– Turizam je kreativnost, a ne kupovina. Stvaranje priča, obnavljanje legendi i izmišljanje novih turističkih proizvoda. Povezivanje i razumijevanje svih elemenata koji su sastavni dio turizma, a to su uslužne, ugostiteljske i trgovačke djelatnosti, kulturne institucije i udruge, smatra Stojaković.

Za novog direktora ili direktoricu TZ-a smatra kako mora imati široke poglede na svijet, puno dalje od dosadašnjih, odnosno da mora pratiti svjetske trendove te iste primijeniti na svom području.

– Ta osoba mora imati formirane kriterije, mora poznavati opću kulturu i povijest prostora u kojem djeluje, mora biti informatički potkovana i pratiti, glazbene, kulturne i zabavne trendove, mora posjedovati urođenu ili stečenu sposobnost procjene trenutka ili materije, mora znati pitati, ali i odgovoriti. Ujedno mora znati da je turizam zabava, ali i ozbiljan medij koji ima samo jedan cilj, a to je zadovoljan i nasmijan gost, ističe Stojaković.

Nezadovoljstvo stagnacijom zadarskog turizma razlog je zbog čega je gradonačelnik Kalmeta i osnovao Savjet za turizam čiji je član i Stojaković. Tako se Kalmeta konačno ove godine u ožujku dosjetio kako je došlo vrijeme za proaktivno djelovanje i napokon jasno određivanje gdje smo, kamo želimo ići i kako to postići u praksi. Stojaković smatra kako Zadar zapravo nema nikakvu strategiju turizma u čemu zapravo leži bit problema.

– Mana turističkog Zadra je izostanak ne jasne, nego ikakve strategije. Sporadični pokušaji nemaju dovoljno snage formirati jasnu sliku onoga što bi se htjelo. Svi ili velika većina problema koje imamo su posljedica stihije u turizmu. Ali nije svako zlo za zlo, Savjet za turizam je također posljedica te stihije i njegovo samo osnivanje puno govori, ali mislim da će opravdati svoju ulogu te polažem nade u Savjet i pozdravljam ideju o njegovu formiranju, zaključio je Stojaković.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...